Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer jeg så langt på vinterstid?

Startet av horven, lørdag 29. april 2017, klokken 22:08

« forrige - neste »

horven

Fikk nettopp dette bilde fra lakkereren  ;D
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Ewout

Gratulerer med en fin (perle?)hvit bil. :D Følger gjerne med her.
Har kjøpt meg en Perlehvit S85 for tre uker siden. Er veldig fornøyd.

Vet du hvor mye du betalte for soting av bakruta? jeg tenker å gjore dette ogsa med da opp til B søyle. altså ikke foran.

Prøver å få tak i denne originalen fra Tesla. Men også blir den ikke sendt til Europa. :(
Life is electrifying :-)

horven

Sitat fra: Ewout på onsdag 22. februar 2017, klokken 16:54
Gratulerer med en fin (perle?)hvit bil. :D Følger gjerne med her.
Har kjøpt meg en Perlehvit S85 for tre uker siden. Er veldig fornøyd.

Vet du hvor mye du betalte for soting av bakruta? jeg tenker å gjore dette ogsa med da opp til B søyle. altså ikke foran.

Prøver å få tak i denne originalen fra Tesla. Men også blir den ikke sendt til Europa. :(

Takk! Ja, den er perlehvit :) Elsker fargen!! Gratulerer selv! :)

Jeg hadde både Tesla'n og 3-serien vi har hjemme hos Scandinano samtidig og endte vel med å betale ca 9000,- for alt sammen. Er litt usikker på hva det koster med bare bakruta og frem til B-stolpen. Men de er veldig tilgjengelig på f.eks. Facebook - så jeg vil anbefale å ta kontakt for et tilbud :)

Midtkonsollen leveres orginalt hos Tesla AD i Norge. Jeg sjekket med mitt nærmeste Tesla-sted og de skulle ha ca 14.000,- ferdig montert. Har selv forsøkt å bastille noe fra Tesla direkte og fått beskjed om at de ikke sender til Norge....

amund

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. februar 2017, klokken 11:06
Makan :)

Sitat
6.1   Ved bytte av felg eller dekk kan dimensjon og/eller sporvidde tillates endret under følgende forutsetninger:
a)   Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt. Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas.
g)   Det må ikke brukes mellomlegg/plate/«spacer» som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.

Akkurat det jeg prøver å si :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Ewout

Sitat fra: horven på onsdag 22. februar 2017, klokken 17:11
Jeg hadde både Tesla'n og 3-serien vi har hjemme hos Scandinano samtidig og endte vel med å betale ca 9000,- for alt sammen. Er litt usikker på hva det koster med bare bakruta og frem til B-stolpen. Men de er veldig tilgjengelig på f.eks. Facebook - så jeg vil anbefale å ta kontakt for et tilbud :)

Takk for tipset. Skal sende de en melding på Face. :+1:

Midtkonsollen leveres orginalt hos Tesla AD i Norge. Jeg sjekket med mitt nærmeste Tesla-sted og de skulle ha ca 14.000,- ferdig montert. Har selv forsøkt å bastille noe fra Tesla direkte og fått beskjed om at de ikke sender til Norge....

Jeg var i går hos Tesla i Drammen og de påstår at de ikke får levert de lengre fra Tesla....
Tesla AD er? Fortsatt a newbie her. :-[

Nå er 14.000kr ganske mye penger for noe som skulle ha vært i bilen i forste omgang, men håper at jeg kan få tak i en.
Kanskje jeg skal også opprette litt personlig blog.

horven

Sitat fra: Ewout på onsdag 22. februar 2017, klokken 19:21

Jeg var i går hos Tesla i Drammen og de påstår at de ikke får levert de lengre fra Tesla....
Tesla AD er? Fortsatt a newbie her. :-[

Nå er 14.000kr ganske mye penger for noe som skulle ha vært i bilen i forste omgang, men håper at jeg kan få tak i en.
Kanskje jeg skal også opprette litt personlig blog.

AD = Authorized Dealer

Jeg snakket med Tesla Store & Service Oslo Nord (Bekkenstenveien 15, 0976 Oslo) for 2-3 uker siden - og det var ikke noe problem å få levert den midtkonsollen da. Mulig det har skjedd noe siden da :) Er enig i at 14k er noe stivt - men tror ikke man angrer :)

Ewout

Takker for svar, prøvd å ringe men det virker å være umulig. Får aldri tak i de gjennom telefon.
Mail fungerer bedre men finner ikke mail til de.
Drammen har f.eks drammen_service@teslamotors.com

Skal ikke besudle din blog for mye med dette ;)

horven

Ikke et spesielt godt bilde, men fikk dette fra lakkereren i dag :

TRM

Sitat fra: horven på fredag 24. februar 2017, klokken 10:21
Ikke et spesielt godt bilde, men fikk dette fra lakkereren i dag :
Nydelig!
Med andre felger så er allerede mye gjort!
Får ikke mindre lyst på hvit S nå.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

horven

Sitat fra: TRM på fredag 24. februar 2017, klokken 11:29
Nydelig!
Med andre felger så er allerede mye gjort!
Får ikke mindre lyst på hvit S nå.

Har liggende orginale 21" i mørkegrå som jeg gleder meg veldig til å få på! Så kommer det 22" Vossen etterhvert :)

horven

Da er bilen endelig hjemme! Kommer noen skikkelige bilder etterhvert :)

Muffinman

Hmm...synes jeg ser fargeforskjell mellom skjørt og resten av bilen?

Thor2014

Synes den ble veldig fin. Helt klart mer eksklusiv etter min smak :+1:

cstromme

Sitat fra: Muffinman på fredag 24. februar 2017, klokken 19:53
Hmm...synes jeg ser fargeforskjell mellom skjørt og resten av bilen?

Så iallfall ganske markant forskjellig ut på dette bildet.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA