Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 10A kurs..

Startet av III, tirsdag 01. februar 2011, klokken 12:30

« forrige - neste »

III

Spurte om Byd e6, håper det er ok for forfatter :


Sånn det ser ut nå håper vi at vi har biler i test siste del av 2011 og at vi skal være i kommersielt salg i 2012.

Nærmere info om BYD e6 kan du finne på : http://byd.com/showroom.php?car=e6 . Her finner du også info om bilutstillingen i Detroit der BYD er representert og har pressekonferanse senere i dag amerikansk tid.

Pris på bilen er ikke fastlagt ennå.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

http://www.autoevolution.com/news/2011-naias-byd-e6-electric-live-photos-29466.html

Tipper bilen vil koste rundt 300000 kr i Norge , men da kanskje modifisert for norske forhold ?
60 kw (eller er det Kw/t ? ::) ) batteripakke lar seg høre.

Er dog spent på rustbeskyttelse og sikkerhet.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Malawi

Er det noen som vet hvem som vil forhandle disse bilene?

Tenker spesielt på Bergen, men folk andre steder i landet er nok også interessert.

Lunde

Det er en viss forskjell på kilowatt og kilowattime. Vi vet det, men "eksperter" i media har som kjent ingen anelse og slurver i øst og vest på dette. Ekstremt missvisende å blande disse. Jeg tviler sterkt på at BYD eventuelt kommer med 60kWh batteri. at det har tatt ut 60kW i effekt er mer sannsynlig. Om dette er MAKS effekt batteriet kan levere er også svært tvilsomt, men når man ikke aner hva man skriver om fra tid til annen plukkes det detaljer i øst og vest dessverre.

Når dommen felles over elbiler for all fremtid synes det som om journalister synes å vite at de skal gå 10-15 mil alle 4ever... De har ikke skjønt at det pr dato er nok for tilstrekkelig mange og at det med tiden vil bli bedre og først og fremst billigere batterier som gjør at vi kan få langt bedre rekkevidde enn 12-15 mil som forøvrig faktisk ikke stemmer det heller ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

jkirkebo

Sitat fra: Lunde på mandag 14. mars 2011, klokken 07:50
Jeg tviler sterkt på at BYD eventuelt kommer med 60kWh batteri. at det har tatt ut 60kW i effekt er mer sannsynlig.

Fra Wikipedia:
In January 2011 BYD announced that in response to U.S. consumers preferences, the American version will be more powerful than the Chinese version, and it will have a 60 kWh battery pack with a 160 kW electric motor, capable of reaching 0 to 60 mph in less than 8 seconds.

Så det ser ikke ut til at 60kWh er så usannsynlig alikevel. Det finnes jo alt i dag biler med over 50kWh batteripakke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ca119

#5
Det er vel Autoindustri as (Subaru-Importør) som tar seg av importen til BYD E6.

Svar jeg fikk av dem i desember:

Slik det ser ut nå får vi testbiler til Norge i 2011, og da sannsynligvis etter sommeren.
Vi håper og tror at bilene vil være i salg fra 2012.
Vi vil naturligvis orientere markedet når vi vet mer.


Denne bilen frister meg mest - jeg må ha garanti på at jeg kommer meg minst 200km sommern som vintern.
Og eneste andre bilen som greier det er vel Tesla sine. Ellers synes jeg både Nissan Leaf og Renault Fluence Z.E. ser fine ut.

Beste youtube-video som viser insiden av bilen (en taxi-kjøretur):
http://www.youtube.com/watch?v=2aoY6mupCtU&feature=feedf

Ladefabrikken

Bare så synd at bilen ser ut som en ølboks med 4 hjul.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Malawi

Sitat fra: ca119 på torsdag 17. mars 2011, klokken 17:35
Det er vel Autoindustri as (Subaru-Importør) som tar seg av importen til BYD E6.

Det høres lovende ut. De er kjent for å være god på service og verksted.
(Og bra biler for densaks skyld.:-)

Blir spennende å høre om kvaliteten på bilene, det er jo ikke bra allt som har kommet fra Kina.:-)

Men de har jo vært i drift som taxi, så det lover bra.

BTW: Har noe tull med Flash(hatobjekt), så jeg får ikke sett videoen. ::)

commiesoft

Jeg har fulgt med på denne en stund, men de får den jo ikke ut av døra? Er den
i salg snart her i Norge?

Bortsett fra det, når jeg ser videoen, så minner det meg på at Kineserne er litt konge.

En svær fin bil med kule instrumenter og 300km rekkevidde.. men ikke her, ennå :-(

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

El rayo

#10
Sitat fra: 2EL på torsdag 17. mars 2011, klokken 18:24
Bare så synd at bilen ser ut som en ølboks med 4 hjul.
Den mangler utvilsomt 2CV sin charme (uttales på fransk).

Salgsbrosjyre kan lastes ned fra http://byd.com/downloads/broucher/2.pdf
Nærmeste forhandler blir (er?) i Danmark.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

III

Ikke alle merker som har fått testet 50 av elbilene sine 100000 km på et år og fått ubetydelig reduksjon på rekkevidden som resultat :

http://www.greenoptimistic.com/2011/05/04/byd-e6-electric-taxi/
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

commiesoft

Kineserne har valgt feil importør til Norge, enkelt og greit.

Denne bilen både ser bra ut, og er sannsynligvis en av de beste elektriske bilene som finns akkurat nå. men er den i salg her i Gokk?

Nei, det er den ikke. Fordi importøren må hva da  ??? Tragisk.

III

http://www.chinacartimes.com/2011/06/08/byd-to-roll-out-ev-models-across-china/

300000 Yuan for 30 mils, tilsvarer 250000 kr ca , og med mindre rekkevidde , f.eks 20 mil , kan vi vel anta at den kommer til Norge for under 300000kr ?
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Joakim Sveli

Jeg ser av reklamefilmene som er lagt ut på en annen tråd her at de reklamerer med en rekkevidde på 300km og et gjennomsnittlig energiforbruk på 25kWh per 100 km. Det må bli 75kWh batteripakke da?!

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tiGZ_t8-2uI&rel=0&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tiGZ_t8-2uI&rel=0&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA