Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info

Startet av elektrolux, fredag 28. april 2017, klokken 14:48

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Har man glemt at biler og kan lades på arbeidsplassen.

Vi har rundt 130 plasser og det fungere brillefint. Folk som ikke har strøm hjemme kan fortsatt ha elbil uten at det blir for mye styr. Bilene står stort sett stille 8 timer på jobb - og  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Ingenting er bedre enn jobblading. Da blir bilen gjerne kjørt kort tid etter ladingen, bilen står på et overvåket området, og det er ofte sponset av arbeidsgiver.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. februar 2017, klokken 10:32
Ingenting er bedre enn jobblading. Da blir bilen gjerne kjørt kort tid etter ladingen, bilen står på et overvåket området, og det er ofte sponset av arbeidsgiver.
Gjerrigheten lenge leve? Uansett så er vel dette en epoke som går mot slutten, man skal jo jobbkjøringen til livs og parkeringsplassene forsvinner. Sånn er det i alle fall i min kommune.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Hansi

Jeg er også fan av jobblading, vi har nylig fått etablert dette der jeg jobber. Jeg er ikke fan fordi man kan spare penger, men fordi det øker mulighetene for flere for å kunne kjøpe elbil, ikke alle som har mulighet til å lade hjemme, f.eks. folk som bor i leilighet.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

HCO

Sitat fra: Oddaa på lørdag 18. februar 2017, klokken 10:42Gjerrigheten lenge leve?
Det er snakk om kanskje 2-3000 i strømutgifter for et helt år, dersom den ansatte lader kun på jobb (og det gjør vel de færreste). Kostnaden for selve parkeringsplassen er kanskje 10 ganger dette, eller mer, i pressområder. Og da mener jeg kostnad i utvidet forstand, det vil si at dette er en kostnad for arbeidsgiveren også dersom denne eier parkeringsarealet selv (alternativkostnad).

Så dersom du har "gratis" parkering, så er lading en relativt liten ekstrakostnad for arbeidsgiver. Den praktiske verdien på en slik frynsegode vil vektes ganske høyt av mange, spesielt de som ikke har mulighet for lading hjemme, og det er derfor en liten pris å betale for å ha fornøyde ansatte. Kaffe og frukt koster mer.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA