Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisreduksjon

Startet av Burger, torsdag 27. april 2017, klokken 14:45

« forrige - neste »

Burger

Skulle til å planlegge reise, men fikk denne kjedelige beskjeden på http://ladestasjoner.no/

Tusen takk for oss.
Vi har nå avsluttet aktivitetene våre og lagt ned karttjenestene for å finne ladestasjoner.
Vi håper du finner gode erstatninger andre steder.
Lykke til videre som elbilist!
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Myrvang

Det funket jo svært dårlig, både på nett og app.

Har selv lastet ned en app som heter "Ladestasjon" som fungerer svært godt. Kostet 39,- tror jeg, og viser på kart alle ladere, filter for ulike ladere og selvfølgelig om laderene er opptatt eller ikke. Er også linket opp mot Google maps for veibeskrivelse til lader. Veldig fornøyd med den.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Ole Henrik Hannisdahl

Hei,

<reklame>

Visste dere at GK - appen kan vise alle ladestasjoner i Norge - ikke bare våre egne? Gå inn på kartet og klikk på "innstillinger" - hjulet i bunnen av skjermen for å filtrere.

</reklame>

Daglig leder, Grønn Kontakt.

geear

Kjipt! Kart over stasjoner finnes andre steder, men er det andre som har oversikt over siste etablerte ladestasjoner? Den syns jeg var veldig kjekk å følge med på...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

THE

Sitat fra: gr på fredag 17. februar 2017, klokken 09:16
Kjipt! Kart over stasjoner finnes andre steder, men er det andre som har oversikt over siste etablerte ladestasjoner? Den syns jeg var veldig kjekk å følge med på...

De ti siste som er lagt inn i databasen til Nobil finner du på http://info.nobil.no/. Ladestasjoner.no hentet også sine data fra nobil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på fredag 17. februar 2017, klokken 09:01
Hei,

<reklame>

Visste dere at GK - appen kan vise alle ladestasjoner i Norge - ikke bare våre egne? Gå inn på kartet og klikk på "innstillinger" - hjulet i bunnen av skjermen for å filtrere.

</reklame>

Da trenger jeg bare appen til Windows Phone 10  ;). En versjo som er en UWP-app (Universal Windows Platform) funker bra, så kan den kjøres på alle windows-nettbrett + PC-er også. Eller i alle fall gi samme muligheten til nettsidene.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på fredag 17. februar 2017, klokken 09:01
Hei,

<reklame>

</reklame>

Men GK sin app viser ikkje status på ladaren. (Ledig/opptatt/ute av drift)
Kjører:

Lars C. Krogenæs

En oversikt over nettsider/apper som henter data fra nobil, finnes på nobil sine sider:

http://info.nobil.no/index.php/tjenester

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

goggo

Lars, hvor kan jeg nå hente ned oppdaterte KML/GPX filer?
Jeg lette litt rundt på nobil.no, men fant det ikke i farta.

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Lars C. Krogenæs

Jeg vet ikke så mye.

Alt innhold på ladestasjoner.no ser ut til å forsvinne. Det kan også påvirke sekundære tjenester som har brukt ladestasjoner.no som kilde, i stedet for nobil. Det nytter derfor ikke å poste dyp-lenker til ladestasjoner.no

Jeg har bedt elbilforeningen om å veilede oss om hva vi gjør nå. Det kommer i såfall på elbil.no

Lars

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 17. februar 2017, klokken 09:31
En oversikt over nettsider/apper som henter data fra nobil, finnes på nobil sine sider:

Lars

Ingen av de gir en brukbar karttjeneste på PC så vidt jeg kan se. Fortum sin er kanskje nærmest, men gir ikke info om betaling/ikke betaling, tidsbegrensning, offentlig/besøkende osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Sitat fra: pudderjagar på fredag 17. februar 2017, klokken 09:27
Da ligg ute eit anna kart frå ladestasjonar på denne adressa

http://elbil.no/lading/hurtigladekartet/

Da som er rart er at denne linken til dette ladekartet fungerer og da er basert på ladestasjoner.no
Kjører:

Lars C. Krogenæs

Da har Erik i Elbilforeningen oppdatert listen med tjenester som henter info fra Nobil.

Sånn kjapt syntes jeg nettsiden for PC med det fantastiske navnet egotrip ser OK ut, og kanskje kan erstatte nettsidene til ladestajoner.no ?

Lars

sylwester

Etter å ha installert flere så kan jeg ikke se meg fornøyd med noen. Skulle ønske det gikk an å planlegge en rute ala nissankartet, dog med mer korrekt kart og mer korrekt informasjon om ladestasjoner.

Tenkte den kunne foretrekke ruter med flere ladestasjonalternativer (tillate litt omvei) og foretrekke hurtigladere, mens også vurdere andre alternativer der det er for langt mellom stasjonene. Kalkulert ladetid inn i strekningen og valgt korteste reisetid.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA