Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spekulasjon rundt toppmodell 3 mot inngangsmodell S

Startet av Toalmar, torsdag 27. april 2017, klokken 07:50

« forrige - neste »

PionerThink

Sitat fra: 02jan på søndag 14. mai 2017, klokken 20:32
Veldig bra, har disse lyden fortsatt på min (høres ut som defekt tårnlager), men har dessverre ikke tid til å skru på bruksbilen min, men skal sjekke ut det du har funnet ut - dette burde isåfall vært skikkelig skrudd sammen fra dag 1.
Hører 5-10 klakkelyder over hver fartsdump - litt som min totalt utslitte 75' golf da jeg var 18.

Da var turen også kommet til meg når det gjelder ulyder. Det dukket opp noen knirke- og klunkelyder i lav fart og ved rattutslag i stillstand :(
Snakket med Bavaria som sa jeg bare skulle ta turen opp for å ta en prøveturtur med en mann fra verkstedet. Som sagt så gjort, og det tok ikke mange sekundene før han fastslo at det var lagrene for fjærbena som var synderen. Dette var pga saltingen sa han, men siden det foreløpig kun var et "norgesproblem" så antok han at BMW ikke kom til å lage noen beskyttelse som ville løst problemet. De skulle bestille dem inn, så blir det skifting i desember ved neste service :+1:
Alt i alt har jeg vært fornøyde med Bavaria Kristiansand de to gangene jeg har vært der da de har tatt tak i ting med en gang og løst dem :D
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Thornado

Jeg fikk byttet lagrene på toppen av dempertårnene på garanti i fjor, på grunn av ulyd. Hos oss har den vært mest merkbar ved rattutslag til den ene eller andre siden. Det høres ut som at hjullagrene går dårlig, en slags knatring. Nå er lyden tilbake og begge skal skiftes nok en gang. Fortsatt garanti, bilen har gått 89000km og er fra mars 2014. Ellers MEGET godt fornøyd med i3'n! Husstandens klart mest brukte bil
'14 BMW i3
'91 BMW 735i
'02 BMW 745i
'87 Toyota Hilux
'02 KTM 640 LC4 SuperMoto

02jan

Ja jeg må ta meg tid å ta opp med forhandler , sa fra skriftelig i fjor ved 50k , men de mente det ikke var noe.

Var å kjørte en tur på 25 mil Igår, men havnet på et strekke med litt dårlig vei, måtte kjøre i 15-20kmt i 30 minutter for å ikke føle at bilen ristet i fillebiter, mens andre dundret viderei 80+ (80 sone).

For meg som har vært vant med robuste biler, tom hevet en a6quattro noen cm for å få bedre komfort/fremkommelighet har bilen gått over til å være konebil, og jeg kjører heller en av mine 20-50 år gamle hobbybiler, som ruller lydløst hvor i3 skramler av gårde.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ingeniøren

Sitat fra: 02jan på mandag 26. juni 2017, klokken 18:24
Ja jeg må ta meg tid å ta opp med forhandler , sa fra skriftelig i fjor ved 50k , men de mente det ikke var noe.

Var å kjørte en tur på 25 mil Igår, men havnet på et strekke med litt dårlig vei, måtte kjøre i 15-20kmt i 30 minutter for å ikke føle at bilen ristet i fillebiter, mens andre dundret viderei 80+ (80 sone).

For meg som har vært vant med robuste biler, tom hevet en a6quattro noen cm for å få bedre komfort/fremkommelighet har bilen gått over til å være konebil, og jeg kjører heller en av mine 20-50 år gamle hobbybiler, som ruller lydløst hvor i3 skramler av gårde.

Liker BMW'n veldig godt, men om det er noe jeg ikke setter pris på så er det hvordan den takler farsdumper og ujevn veg. Der er den både stiv og stumpete. Er vel en kombinasjon av stiv fjæring og lite luftvolum til å ta opp støt i dekkene. Blir litt som å kjøre racer kontra fatbike.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Etter lang tid uten noen oppdatering så kommer det litt her. Sist helg skrudde jeg av platen under fronten for å komme til de forskjellige gummilister som er montert på. Alt sammen ble fernet, så nå er bilen tilbake til original. Lyden ble ikke merkbar høyere, noe som forundret meg rett å slett.
Uansett så er lyden der og er svært irriterende.

Det blir ny verkstedtime innen kort tid for å se om de kan finne feilen og komme med en løsning
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Acustica


Ingeniøren

Sitat fra: Acustica på lørdag 26. august 2017, klokken 08:15
Er dette et utbredt problem?

Tja, bilen er rimelig stiv i fjæringa og med lite luftvolum i dekkene blir det fort litt skramling. Liker det mest med BMW'n veldig godt men dette er vel av det jeg liker minst...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Er vel helt enig med Ingeniøren her. Liker bilen kjempegodt foruten lyden.  Nå er lyden kun ved spesielle dumper i lav fart for min del. Har kjørt 16' km på under 8 mnd så bilen blir brukt ja. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Toalmar

#98
Da har bilen vært på verksted 2 ganger siden siste oppdatering. Første besøket så fant de ikke noe, men ønsket å skifte støtdempere og fjærtårnlager.
Bilen er i hvert fall mye bedre og jeg er pr i dag fornøyd. Da er det bare å krysse fingrene og se hva fremtiden vil bringe.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ingeniøren

Sitat fra: Toalmar på lørdag 23. september 2017, klokken 17:23
Da har bilen vært på verksted 2 ganger siden siste oppdatering. Første besøket så fant de ikke noe, men ønsket å skifte støtdempere og fjærtårnlager. De sier de er svært usikre på om dette hjelper, men ønsker å gjøre det for å ha prøvd. Deler blir bestilt og jeg får ny time. Det pussige her er at BMW faktisk må til Tyskland etter delene da de ikke er på lager i Norge. Det sier kanskje at de ikke har skiftet mange sett enda.
Da delene er i Norge så leveres bilen på verksted. Bilen hentes ut og jeg tar en prøvetur sammen med reparatøren. Da vi starter turen sier reparatøren at alle deres biler (Demobiler ++) har ulyd muligens samme som min. Han informerer også at da bilen var inne på verksted forrige gang så hadde de montert spesielt lytteutstyr på for å høre ulyden ordentlig og kunne lokalisere den.
Vi kjører på en svært dumpete grusvei etterfulgt av en kort tur på asfalt med noen fartsdumper. Da vi kommer tilbake til verkstedet så blir jeg enig med kundebehandler at jeg vil bruke bilen litt før jeg gir noen tilbakemelding på hva jeg synes. Bilen blir brukt som vanlig og etter noen dager så tar jeg turen opp til forhandler igjen og informerer om hva jeg synes om bilen nå. Bilen har helt klart blitt mye bedre. Jeg hører fortsatt noe ulyd, men dette kommer mest sannsynlig fra noe helt annet i fronten. Noe jeg skal se om jeg etter hvert finner.
Bilen er i hvert fall mye bedre og jeg er pr i dag fornøyd. Da er det bare å krysse fingrene og se hva fremtiden vil bringe.

Supert, god service - det er slik det skal være, og veldig bra bilen er blitt slik den skal være  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA