Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spekulasjon rundt toppmodell 3 mot inngangsmodell S

Startet av Toalmar, torsdag 27. april 2017, klokken 07:50

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på lørdag 11. mars 2017, klokken 14:27
Om det er slik at "dette er noe som er der pga måten bilen er konstruert" slik du ble fortalt av verkstedet etter sjekk, skal jo dette kunne høres godt på alle i3'ene og slik er det jo tydligvis ikke. På demobilen jeg hadde en helg hadde jeg nok reagert på en slik lyd. Så konklusjonen må være at fabrikant har et problem som dukker opp på enkelte biler, men ikke er et problem som påvirker sikkerhet eller kjøreytelse på noen måte, men bare er av kosmetisk art, så man bagatelliserer dette for å unngå en større kostnad ved å godta dette som reklamasjon. Når jeg henter bil over helgen skal jeg lytte ekstra godt, og er ikke redd for å snu på hjemveien om det dukker opp. En bil i retur samme dag som utlevert pleier å bli tatt på alvor. Så får vi se.

Du har ikke 14 dager angrerett på bil. Du kan sikker sette den igjen men du får ikke igjen pengene...

For øvrig har jeg hatt noe problem med lyd over fartsdumper, men den forsvant og det har ikke vært noen stor sak her inne selv om noen lager et stort nummer av dette. Leit at man opplever det som et problem men det er og slik at man kan fokusere så mye på det at det eskalerer. 
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:27
For øvrig har jeg hatt noe problem med lyd over fartsdumper, men den forsvant og det har ikke vært noen stor sak her inne selv om noen lager et stort nummer av dette. Leit at man opplever det som et problem men det er og slik at man kan fokusere så mye på det at det eskalerer.
Nå er vi nok forskjellige du og jeg. Jeg for min del synes ikke det er greit med en bil som klunker/smeller omtrent hver gang jeg kjører i ei dump. Spesielt ikke når det er på en helt ny bil til ca kr 350' For den prisen får man tross alt en helt nye Ford Mondeo Hybrid, så noen billig bil er ikke BMW'n så da mener jeg at man må forvente en bil uten ulyder.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Autowinder

Hehe, jeg er klar over at det ikke er angrerett på nybilkjøp. Men er man tilbake 15 minutter før stengetid samme dag som bilen er hentet, er det et fint statement som helt klart legges merke til. Jeg har gjort det to ganger gjennom årene, en A6 Quattro som sikringen røk på når bakdøren ble åpnet (kabelbrudd) og e-Up med utett frontrute, så koppholderen fikk en liten dam i bunnen på hjemtur. Hver gang løstes dette utrolig bra, med lånebiler og gratis takstativ og bagasjeromsmatte som plaster på såret ;) Og jeg er enig i at en ny bil til 350' skal være lytefri.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Ingeniøren

Sitat fra: Toalmar på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:40
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:27
For øvrig har jeg hatt noe problem med lyd over fartsdumper, men den forsvant og det har ikke vært noen stor sak her inne selv om noen lager et stort nummer av dette. Leit at man opplever det som et problem men det er og slik at man kan fokusere så mye på det at det eskalerer.
Nå er vi nok forskjellige du og jeg. Jeg for min del synes ikke det er greit med en bil som klunker/smeller omtrent hver gang jeg kjører i ei dump. Spesielt ikke når det er på en helt ny bil til ca kr 350' For den prisen får man tross alt en helt nye Ford Mondeo Hybrid, så noen billig bil er ikke BMW'n så da mener jeg at man må forvente en bil uten ulyder.

Da er det vel en reklamasjonssak og vil ikke verksted hjelpe, så kan du få NAF til å teste den og lage en uttalelse eller klage skiftelig til BMW Norge ?
Jeg hører og lyder hvis jeg kjører vaskebrett men det hørte jeg og på gamle bilen. At den lager lyder kan han noe med hvordan opphenger er laget og at man har fokusert på lav vekt og ofret noe på lyd og komfort uten at det trenger å være noe galt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:46
Da er det vel en reklamasjonssak og vil ikke verksted hjelpe, så kan du få NAF til å teste den og lage en uttalelse eller klage skiftelig til BMW Norge ?
Jeg hører og lyder hvis jeg kjører vaskebrett men det hørte jeg og på gamle bilen. At den lager lyder kan han noe med hvordan opphenger er laget og at man har fokusert på lav vekt og ofret noe på lyd og komfort uten at det trenger å være noe galt.
Det blir nok en reklamasjonssak ja så får vi se på hvilken måte den blir utført.
At de har tenkt på lav vekt synes jeg er topp, men at det skal gi ulyder kan du ikke mene.
 
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

ENY

Hører litt klunkelyder på vår også men det er lite i forhold til hvordan dashbordet hyler og skriker bare det er noen sandkorn på veien. Bestilt ny time for utbedring- får håpe de klarer å gjøre noe med det på tredje forsøk!
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Ingeniøren

Sitat fra: Toalmar på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:59
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mars 2017, klokken 18:46
Da er det vel en reklamasjonssak og vil ikke verksted hjelpe, så kan du få NAF til å teste den og lage en uttalelse eller klage skiftelig til BMW Norge ?
Jeg hører og lyder hvis jeg kjører vaskebrett men det hørte jeg og på gamle bilen. At den lager lyder kan han noe med hvordan opphenger er laget og at man har fokusert på lav vekt og ofret noe på lyd og komfort uten at det trenger å være noe galt.
Det blir nok en reklamasjonssak ja så får vi se på hvilken måte den blir utført.
At de har tenkt på lav vekt synes jeg er topp, men at det skal gi ulyder kan du ikke mene.


Det jeg mener er at du drar det litt langt med å konkludere slik du gjør i tittelen. Jeg har vanket her inn i 1.5 år og kan ikke huske at dette har vært noe tema. Jeg har tatt det opp men så forsvant det hos meg så nå er det ikke noe tema lenger for meg. Jeg kan vel si at jeg og synes BMW'n er litt stiv i fjerningen og ikke sluker ujevnheter like bra som enkelt andre men det har noe med konstruksjonen å gjøre.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 12. mars 2017, klokken 09:20
Det jeg mener er at du drar det litt langt med å konkludere slik du gjør i tittelen.
[/quote]
skal vel si meg litt enig kanskje, men igjen gir det litt mere oppmerksomhet om temaet. Det er tross alt mange klager til BMW som vil gjøre så de tar dette litt mere alvorlig, ikke noen få.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Smbob

Jo, greit å gi tilbakemelding vedrørende dette. Men som "bybil" og på grei veistandard er bilen fenomenal! Jeg skulle nok prøvekjørt bilen på "hytteveien" får vi kjøpte den. Da ville vi fått avslørt denne "negative egenskapen". Man ble vel litt ivrig ved prøvekjøring i by og på E6 og veldig begeistrer for opplevelsen. Tenker at dette ikke karaktiseres som mangel, men en konstruksjon som ikke er optimal med tanke på "vaskebrett". Men vi får høre hva som skjer videre vedrørende dette temaet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

#69
Etter lang tid med venting på forhandler om en tilbakemelding har jeg endelig i dag fått et svar. Svaret er skrevet av BMW Norge og sier at dette er en naturlig driftslyd som kan forekomme i større eller mindre grad og er ikke farlig. Så da skal vel disse bilene smelle i forstillingen når man kjører i dumper i tillegg skal de vekt rumle i fart som om hjullagrene er utslitt!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Riktig. Jeg tror heller ikke dette er vanlig på disse bilene.  Problemet er at det er så vanskelig å få de til å ta ansvar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Klykken

Sitat fra: Toalmar på fredag 07. april 2017, klokken 17:29
Etter lang tid med venting på forhandler om en tilbakemelding har jeg endelig i dag fått et svar. Svaret er skrevet av BMW Norge og sier at dette er en naturlig driftslyd som kan forekomme i større eller mindre grad og er ikke farlig. Så da skal vel disse bilene smelle i forstillingen når man kjører i dumper i tillegg skal de vekt rumle i fart som om hjullagrene er utslitt!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha, min knirker i ratt og rasler i front ved rattutslag når den er kald. Driftslyd er det jeg også får til svar. Ble slik etter at rattstammen måtte skiftes på garanti.
Gitt opp å klage til verkstedet jeg. Kommer sjeldent noen vei og ender med at det koster meg penger, både fysisk og i tapt arbeidstid.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Hos meg har det ingenting med rattutslag å gjøre, men det virker som det er slakk i tårnlager når man kjører i dumper.  Akkurat som bilen skal ha gått 200' km


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Toalmar

Etter en god tid med skrivetørke rundt dette er det på tide med en oppdatering rundt dette temaet. Kunne ikke vente på at forhandler skulle se noe mer på dette så kikket litt selv da jeg skulle bytte fra vinterdekk til sommerdekk. Fant ikke noe galt i selve forstillingen med det utstyret jeg hadde. Begynte å kikke litt rundt ellers og fant ut at beskyttelsesplaten som er skrudd fast under kunne være synderen. Denne er skrudd fast mellom støtfanger og forstilling. tok denne bort og en prøvekjøring ble utført. det ble mye bedre da. om alt som jeg har hørt kommer fra området rundt denne er jeg usikker på. Over denne platen sitter det en plastkanal som strekker seg i hele bredden av platen som er ca 1 meter. Kanalen er ikke festet under, men kun på siden. Den er ganske slapp i fisken om jeg skal si det. Når jeg ser på beskyttelsesplaten ser det ut som om denne kanalen har laget spor i den. Nå har jeg ikke fått gjort mere rundt dette enda selv, men jeg mener bestemt at synderen ligger i denne kanalen som ikke er festet på undersiden i det hele tatt. Så til dere som eventuelt har denne ulyden, ta å skru ut de 6 skruene med 8mm hode og slipp ned platen. ta en tur og se om ulyden blir borte. skal se om jeg får jekket bilen godt opp og tatt noen bilder som viser dette her
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA