Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser service Leaf

Startet av wattgolf, torsdag 27. april 2017, klokken 00:45

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 08. april 2017, klokken 22:08
Men eg kjører 43kw Zoe  . . .
Som én av 2-3 i landet ::)   De fleste elbilister er mere interessert i prisene for DC hurtiglading ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

AmocoCadiz

Enda en fordel med Grønn Kontakt er at de også gir bonus, noe som kan lønne seg å bruke de hele veien på samme tur.
Allerede ved 100kr forbruk får en automatisk 10% avslag på all lading i samme måned, noe som fort gir lavere pris på en langtur. Bonusen går helt opp til 40%.

pudderjagar

For å få 40% må du lade for meire enn 750 kr kvar måned. Kven er da som gjer da?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: Elmo på lørdag 08. april 2017, klokken 23:14
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 08. april 2017, klokken 22:08
Men eg kjører 43kw Zoe  . . .
Som én av 2-3 i landet ::)   De fleste elbilister er mere interessert i prisene for DC hurtiglading ;)

Yepp, bevist valg. Får lada batteriet frå 0 - 99% for 45 kr inkl gebyret. Til dere som likar å "mobbe" oss med 43kw lader: Prøv om dere klarer å lade like billigt og mykje på DC-lader ;) ;) ;) ;) ;)
Kjører:

ReneM

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 09. april 2017, klokken 01:44
Enda en fordel med Grønn Kontakt er at de også gir bonus, noe som kan lønne seg å bruke de hele veien på samme tur.
Allerede ved 100kr forbruk får en automatisk 10% avslag på all lading i samme måned, noe som fort gir lavere pris på en langtur. Bonusen går helt opp til 40%.

Ifølge grønn kontakt sin side er det ikke rabatt på alt lading i samme måned. Likevel kan det lønne seg på langtur, jeg skal prøve å lade mest mulig hos GK. 500kr er fort brukt. (Ca 1500 km kjøring).
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Elmo

Sitat fra: pudderjagar på søndag 09. april 2017, klokken 09:15
Til dere som likar å "mobbe" oss med 43kw lader: Prøv om dere klarer å lade like billigt og mykje på DC-lader ;) ;) ;) ;) ;)

Hvis du føler deg mobbet av meg så får det stå for din egen regning.
Jeg mente bare at det er ikke mange biler som kan utnytte 43kW AC ladere (regner ikke da med Tesla som vel foretrekker SCene).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

AmocoCadiz

Sitat fra: ReneM på søndag 09. april 2017, klokken 12:26
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 09. april 2017, klokken 01:44

Ifølge grønn kontakt sin side er det ikke rabatt på alt lading i samme måned. Likevel kan det lønne seg på langtur, jeg skal prøve å lade mest mulig hos GK. 500kr er fort brukt. (Ca 1500 km kjøring).
Ja stemmer nok, ikke rabatt på de første 100kr, men 10% fra 101kr osv.
Gjelder da både i samme måned og påfølgende måned.
Men fint de tilbyr litt bonus, skal man kjøre mye eller på en veldig lang tur lønner det seg å velge GK
fra GK;
"Så fort du har ladet for over 100 kroner, får du automatisk 10 % rabatt ved neste lading. Når du har ladet for over 250 kroner går du opp til 20% – og så videre. Ved månedsskiftet sjekker vi hvor mye du har ladet for i forrige måned. Dersom du ikke har ladet nok til å holde deg på det rabattnivået du er på, går du ned ett nivå."

Ble kanskje litt mye GK i denne tråden, men gjelder jo som ladealternativ til BKK på vestlandet.

OlaM

Ble BKK-lading på meg i dag gitt. Testet Fortum på Skulestadmoen. Når jeg kom fram sto det at den ene var out of service, selv om alt så ok ut på displayet. Flyttet bilen over til neste, fulgte instruks på laderen, web-dingsen klarte ikke å koble seg til. (charger is not responding to stop request) I web-appen sto den en litt annen instruks, at man skulle starte først, så koble til. Forsøkte det, samme resultat, ga opp, ladet på Amfi Voss.

Alle gangene syntes jeg at jeg fikk lav fart, midt på 20-tallet kW. Siste gang jeg ladet tok jeg 7,65 kWh på 20 min, som burde bli rett under 23 kW i snitt. Var ikke øverst eller nederst i SOC, avsluttet på 77%. Rett under midten på batteritemperatur. Skal ikke Leafen ta imot 50 kW da? Ville fått mer valuta for pengene med en Zoe...

OlaM

Forøvrig mener jeg alle disse appene kan droppes til fordel for en Sesam Sesam-type løsning. Enten leser den en ID gjennom ladekabelen, eller så leser et kamera skiltet. Så må du taste litt første gangen, men etter det er det bare å plugge inn så funker det. Tesla klarer det. De klarer jammen å sette opp flere ladere på ett sted også, tenk det...

Olee

Sitat fra: OlaM på tirsdag 11. april 2017, klokken 21:06
Alle gangene syntes jeg at jeg fikk lav fart, midt på 20-tallet kW. Siste gang jeg ladet tok jeg 7,65 kWh på 20 min, som burde bli rett under 23 kW i snitt. Var ikke øverst eller nederst i SOC, avsluttet på 77%. Rett under midten på batteritemperatur. Skal ikke Leafen ta imot 50 kW da? Ville fått mer valuta for pengene med en Zoe...
Langt ifra 50kW når du beveger deg mot 77%. Du må ha god batteritemp og lav SOC for å komme opp i 45-46-47kW.

pudderjagar

Nissan klarer sjelden over 40kw. Og som sagt: Zoe er like rask den.
Kjører:

Olee

Da har du nok ikke hatt tomt og varmt nok batteri :) Var over 40kW på alle ladestoppene på påsketuren nå, og snittet rundt 40kW utenom den første. Bare så synd Zoe ikke er i nærheten av Leafen på 90% av ladestasjonene i landet...

pudderjagar

Var nok skøla tomt batteri og batteritempen var fin. Fekk 31kw i snitt frå 2% til 60%

Da er langt unna gamle gode Zoe som held 41kw til 70%
Kjører:

Kårepåsporet

Når du ikke fikk lade, ringte du Fortum og meldte inn feil?

Jeg kom nemlig på Pit Stop ved E39 hvor det stod en Ioniq på ene laderen og ladet. Jeg plugget inn på den andre, fikk bare feilmelding. Personen som ladet på den andre sa ikke noe. Før jeg spurte han, og joda, han hadde også hatt trøbbel....men gi beskjed til meg eller ringe Fortum var visst fjernt for ham....det er jo ikke noe vits i å hjelpe andre....
Jeg var jo dum og meldte feil til Fortum og de skulle restarte...

Sitat fra: OlaM på tirsdag 11. april 2017, klokken 21:06
Ble BKK-lading på meg i dag gitt. Testet Fortum på Skulestadmoen. Når jeg kom fram sto det at den ene var out of service, selv om alt så ok ut på displayet. Flyttet bilen over til neste, fulgte instruks på laderen, web-dingsen klarte ikke å koble seg til. (charger is not responding to stop request) I web-appen sto den en litt annen instruks, at man skulle starte først, så koble til. Forsøkte det, samme resultat, ga opp, ladet på Amfi Voss.

Olee

Sitat fra: pudderjagar på fredag 14. april 2017, klokken 17:47
Var nok skøla tomt batteri og batteritempen var fin. Fekk 31kw i snitt frå 2% til 60%
Som sagt, for kaldt batteri...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA