Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i Europa

Startet av Hkoon, onsdag 26. april 2017, klokken 22:16

« forrige - neste »

Hkoon

Hei!

Jeg lurer litt på fargevalg av den nye e-golfen. Jeg vil helst ha sort men begynner nå og tenke på alle ripene og steinsprut som fort vil bli synlig.  Jeg begynner å tenke mer og mer på Indum grey. Den ser veldig fin ut på bilder, og jeg vet jo at riper osv ikke syns like godt på grå bil.
Hva tenker dere om farge på bilen?

Jeg vasker min nåværende bil(som er met grå) ofte i  selvvask hall, og liker og ta vare på bilen sånn at den er ren og pen. Tror dere sort bil blir så galt da?

gamer73

Sort bil er urharry og det ville jeg frarådet deg. Dessuten er golf en liten bil og en sort farge får den til å se ut som en liten kaffebille.

gråe farger er jo alltid nøytral og grei, om enn litt kjedelig. Men det er jo noen litt tøffe gråtoner å velge i.

Golf passer utmerket som hvit, da det er masse mørke felter (sørg for guds skyld å velge sotete bakruter) som gjør at det blir en fin kontrast. OG hvit bil trenger du faktisk IKKE å vaske så ofte (myyye mindre enn sort)...veistøv gjør bare at bilen får en kul litt mattere hvit look. Dette gjelder jo ikke om du kjører i 100% gjørme, men hvem gjør det?

trondav

Indium Grey er for oss som har annet og gjøre enn å vaske bilen ukentlig :-) Venter på min .... :-D

Sent from my iPhone using Tapatalk

eivhelle

Tungsten silver fungerer også fint her. Synes Indium Grey blir litt for mørk, selv om det kun er snakk om nyanser her. Og styr for all del unna urano grey som ikke er metallic.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

Sitat fra: eivhelle på torsdag 16. februar 2017, klokken 15:03
Tungsten silver fungerer også fint her. Synes Indium Grey blir litt for mørk, selv om det kun er snakk om nyanser her. Og styr for all del unna urano grey som ikke er metallic.

jeg valgte hvit standard...penger å spare der også;) Hvit perlemor ser i svært mange lyssettinger ut som en gammel dame med røykefingre;) Men det avhenger selvsagt at hva farge man skal ha. Det finnes jo farger som kun kommer med metalic og da har man ikke valgt etc. OG dagens lakk er god nok til å holde i hele bilens levetid, ihvertfall i den levetiden hvor bilen faktisk har en verdi;) (selv om lakken er dårligere enn lakken på 70-tallet)

kentrygve

Er det noen som har bilder av e-golf FL med fargen TUNGSTEN SILVER META K5K5?

simon.s

Indium Grey anbefalte forhandler meg. Syns selv den passer veldig gift til e-golf. Venter spent på bilen :)
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

eivhelle

Sitat fra: kentrygve på søndag 14. mai 2017, klokken 21:50
Er det noen som har bilder av e-golf FL med fargen TUNGSTEN SILVER META K5K5?
Tungsten silver med indium grey i bakgrunnen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA