Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Telemark: Fikk sjokk av elbilregningen

Startet av Vegg, mandag 24. april 2017, klokken 23:14

« forrige - neste »

Vegg

Har støvsugd og vurdert HELE markedet nå og holder på å spy av research, prøvekjøringer og søvnløse netter. Har endt opp med at Mercedes er den bilen jeg føler er den beste (selv om i3 var morsommere), men er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe ny eller brukt. Ser at man kan gjøre en god deal ved å importere demobil fra Tyskland og lurer på om noen har erfaringer på området? Er det risky mtp. garanti? Hva ville dere gjort?

Pavel Kolotilov

Hei,

Personlig hadde jeg det samme spørsmålet og valgte jeg en ny "norske" bil. Grunner:
- 5 års garanti. Du trenger det med ny teknologi; jeg var på verksted noen ganger allerede; med utenlandske biler får du bare "reklamasjonsrett". Jeg vet ikke hvordan virker det;
- dab radio; biler fra før 2015 eller utenlandske biler har den ikke;
-hvis du vil selge den, får du mer penger for ikke "bruktimportert" bil;
- Norske klima er veldig egnet for lion batterier. Her kan du bruke dem i 10-12 år. I varmere klima batterier dør veldig raskt. Derfor hvis du får elbil fra California, f. Eks, det er veldig sannsynlig at batteri har mistet en god del av kapasitet.
- Men en ny bil kan du velge alle utstyr;

Hilsen, Pavel

Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

Vegg

Takk for svar.

Har fått en god pris fra BOS og kommer til å bestille denne ASAP når jeg har solgt min nåværende bil  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA