Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av mauglend, mandag 24. april 2017, klokken 13:40

« forrige - neste »

mauglend

Noen som har sett eller hørt noe om grill man kan sette inn foran ladeluken sånn for estetikkens skyld? Har kikket på nettet, men finner naturlig nok bare alternativer til ikke- elektriske modeller.

Er klar over at den da må fjernes for hver gang en skal lade, men hadde vert ok sånn likevel tenker jeg.

moby666

Hvorfor i all verden vil du ha en grill på Kia Soul?  :police:
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

kaiat

Det enkleste må vel bli noe slags folie tenker jeg.

Elmo

Jeg fatter heller ikke hvorfor noen vil ha grill på elbil, men smaken er som baken (delt).

Løsningen må være folie. Sjekk bildet hentet fra Ioniq gruppe på FB. Utført av PS Press/ trygve@pspress.no i følge eieren.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

goggo

Sitat fra: mauglend på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:46
Noen som har sett eller hørt noe om grill man kan sette inn foran ladeluken sånn for estetikkens skyld? Har kikket på nettet, men finner naturlig nok bare alternativer til ikke- elektriske modeller.

Er klar over at den da må fjernes for hver gang en skal lade, men hadde vert ok sånn likevel tenker jeg.

Etter 4 uker med Soul EV er jeg enig med deg @mauglend, men av litt andre årsaker enn deg kanskje :)

Jeg parkerer ute, og har kjempeproblemer med ladeluka nå som det er kuldegrader om natta og plussgrader med kjøring i slaps og vannsprut på dagen.  Ja jeg har smurt med silikon, men likevel så fryser jo den luka fast hver jævla natt. Jeg åpner den vanligvis med å dra en tynn plastskive rundt kanten og da klarer jeg å vippe den opp, men hver gang jeg gjør det så venter jeg bare at det plastlokket skal knekke og jeg får en saftig regning for å få den reparert.  Det er jo så j... mange kriker og kroker inni der også, så det er plent umulig å få tørket ut inni der når man ikke har en garasje å kjøre inn i.
I dag hadde tilogmed lokket over selve ladekontakten inni der fryst fast,  men da var jeg allerede så eitrande forbanna at jeg løste det problemet med rå makt....   

Et "grilltrekk" e.l. for fronten av bilen hadde antagelig løst problemet, men da måtte det jo være en måte å feste det på.

Jeg husker at det var mange avisartikler om at Soulen skulle bli den første virkelige "vinter elbilen", og at de testet prototypene i Nord Sverige om vinteren etc.  Dette med ladeluka tror jeg de glemte å teste :(

Det er nesten så jeg savner mine kjære trillinger, der hadde jeg da aldri slike problemer.

mvh
Hugo

PS! Bortsett fra dette så er jo bilen helt fantastisk på vinterføre :)
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

paaland

Biltema selger et "grilltrekk" eller stoff bit med innsydd magnet som egentlig er for å dekke deler av bilen når du gjør reperasjer. Funker fint til å dekke over ladeluka med slik at snø o.l. ikke kommer inn i løpet av natta.

Min mor bruker denne på sin Renault Zoe som er ennå mer utsatt da ladeluken er mer åpen oppover eller på Kia'n.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bilverkstedutstyr/Beskyttelse/Skjermbeskytter-2000019250/
Kia Soul EV (2016)

goggo

Det var kreativt tenkt @paaland, jeg skal ta en kikk på denne saken hos biltema :)

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA