Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model 3 kan sette standarden for ladeplugger

Startet av Ae, mandag 24. april 2017, klokken 11:24

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Sitat fra: Kriss på lørdag 18. februar 2017, klokken 22:15
Her spås Ampera-e en snarlig død etter en avtale om salg:
http://insideevs.com/opel-ampera-e-chopping-block-psa/
Dersom PSA legger A-e død,
kommer sannsynligvis GM til å selge en europaversjon av Bolt
på denne siden av Tiny Pond.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Como

Sitat fra: kammiz på torsdag 23. februar 2017, klokken 09:31
Opel kommer fortsatt til å være et uavhengig merke, ingenting å frykte..

http://gmauthority.com/blog/2017/02/opel-to-remain-independent-company-if-sold-to-psa-group/

Jeg tror dette blir annerledes . Opel skal skilles fra GM. Da vil jeg tro det blir en følge for de modellene som er brandet med Opel på denne siden og Chevy på andre siden av dammen. Sikkert noe avtalen (salget ) vil ta høyde for.

kammiz

Chevrolet kan jo fortsatt samarbeide med opel om å selge under deres brand i usa antar jeg.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

GM nekter visstnok PSA/Opel å selge GM-utviklede biler utenfor Europa:

http://www.businessinsider.com/r-gm-demands-non-compete-clauses-in-return-for-opel-patents---spiegel-2017-2?r=US&IR=T&IR=T

PSA har kinesiske interessenter i ryggen, så dette betyr vel at hele avtalen står i fare?
Ampera e leveres desember 2017

Amoss

Sitat fra: Kriss på fredag 24. februar 2017, klokken 16:25
PSA har kinesiske interessenter i ryggen, så dette betyr vel at hele avtalen står i fare?

Kan se ut som om den går igjennom:
http://www.cnbc.com/2017/03/03/reuters-america-exclusive-psa-agrees-to-buy-opel-from-gm-wins-board-approval-sources.html
Sitat
EXCLUSIVE-PSA agrees to buy Opel from GM, wins board approval -sources

PARIS/LONDON, March 3 (Reuters) - France's PSA Group struck a deal with General Motors to buy the U.S. carmaker's loss-making Opel division, two sources with knowledge of the matter told Reuters.

The board of PSA, which makes Peugeot and Citroen cars, approved the deal on Friday, with an announcement planned for Monday, one of the people said.

Spokespeople for PSA and Opel declined to comment.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Stikkkontakt

Regner med at min bil allerede er produsert. Da skulle jeg vel få den uansett. De sender ikke de på skraphaugen skulle jeg tro. Uansett er det vel normslt at slike salg/fisjon /fusjoner tar relativt langt tid.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Kriss

Det blir en pressekonferanse i Paris i morgen formiddag som antageligvis vil gi svar på fremtiden for Ampera e:

http://www.focus.de/auto/news/psa-verhandelt-mit-general-motors-autokonzern-psa-vor-wichtiger-vereinbarung-zur-uebernahme-von-opel_id_6739526.html

Det antydes at Ampera e vil bli bygget på lisens i Europa videre. Det blir spennende å se hva det vil bety i forhold til bestilte biler. Vil alle som har bestilt få USA-produserte biler? Hvor lang tid vil PSA/Opel trenge for å få i gang produksjon i Tyskland?
Ampera e leveres desember 2017

Stikkkontakt

At den blir bygget i Europa kan muligens slå positivt ut på prisen. I et mellomlangt historisk perspektiv er USD veldig høy nå.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

scoot

https://aksjelive.e24.no/peugeot-bekrefter-gm-oppkjop/1488782073290
Da var dette bekreftet i allefall:)
Se ikke på dette som negativt for Opel i det hele tatt.
2009 Revai

3irikur

Jeg håper egentlig at dette betyr Chevrolet i europeiske markeder. Jeg kjøper gjerne Bolt Gen 2 Når den kommer :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

goggo


Hvis PSA kunne kjøpe opp Kreisel brødrene og deres fabrikk også nå, og gjøre den til sin utviklingsavdeling for elbiler - så kunne PSA på kort tid bli markedsledende på elbiler i Europa...
http://www.kreiselelectric.com/en/story/

NB!!  Dette er bare en våt drøm fra min side, jeg har ikke hørt/lest noe om at dette skal skje :)

mvh
Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Stikkkontakt

#41
Sitat fra: goggo på mandag 06. mars 2017, klokken 08:56

Hvis PSA kunne kjøpe opp Kreisel brødrene og deres fabrikk også nå, og gjøre den til sin utviklingsavdeling for elbiler - så kunne PSA på kort tid bli markedsledende på elbiler i Europa...
http://www.kreiselelectric.com/en/story/

NB!!  Dette er bare en våt drøm fra min side, jeg har ikke hørt/lest noe om at dette skal skje :)

mvh
Hugo

Kreisel må vel snart offentliggjøre hvem de skal lage batterier til? Har de ikke en produksjonskapasitet på 5Gwh? Det er jo tilsvarende Teslas leveranser i 2015.

Jeg leser på tyske sider at ifølge insidere har Ampera-e (og Mokka) en "besonders" interesse for PSA.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Tom E.

Citroën ampera-e. Det skulle vel borge for en god økning i verdien til elbilen? Eller?

Lars C. Krogenæs

#43
I bilbransjen er det helt vanlig at man kjøper biler, deler, motorer og teknologi på tvers av merker.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/denne-motoren-brukes-i-fem-forskjellige-bilmerker/a/10072675/

Se bare på PSA sine i-miev og Outlander trillinger, mens PSA sine dieselmotorer blir brukt av Ford og Volvo.

Jeg tror det ikke er noen fare for at Ampera-e ikke skal selges i Europa.

Kartet på bildet er 7 år gammelt, men illustrerer poenget.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 06. mars 2017, klokken 09:24
Jeg tror det ikke er noen fare for at Ampera-e ikke skal selges i Europa.

Den blir nok solgt her i et år eller to, men så er det slutt.  GM sier jo at Bolt plattformen er deres hovedsatsning på elbiler i mange år fremover. Kan ikke tenke meg at de vil la PSA satse videre på denne plattformen, i alle fall ikke for å lage biler til en konkurransedyktig pris og som både GM og LG og PSA skal tjene penger på.
Se hvordan det gikk med Saab etter at GM solgte dem, det var ikke mye vilje til å samarbeide med kjøperne der.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA