Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye E-golf

Startet av Lotusen, søndag 23. april 2017, klokken 10:22

« forrige - neste »

Lotusen

Hei! Vet ikke om dette har vært diskutert før, finner ikke noe.
Skal få installert ny kurs 16A kurs i garasjen med rundstiftkontakt. Men ladesladden leverer bare 10A. Den er "rated" til 16A (lapp på kabelen). Er det en måte å modde denne så den kan levere 16A?  Har BMW ladekabel (og en VW)

Lars C. Krogenæs

Ladekladdene du har kan ikke endres uten å åpne dem opp.

Hvis jeg var deg ville jeg heller ha spandert noen kr på en egen ladestasjon, når du først er igang med elektrikker.

Disse koster fra 6000,- og oppover:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Evt. kjøpe en semi-portabel med CEE
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/semiportabel-10-16-24-32a-type-2-stasjon-5m?tm=ladestasjoner

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lotusen

Har åpnet. Tenkte å prøve å få rett motstand så pilotsignalet blir riktig. Mulig det ikke går på disse sladdene, og at jeg må kjøpe meg en Mainpine.

elektrolux

Det er ikke motstanden som styrer signalgeneratoren. Det må nok mer avansert modding til enn det for å øke pulsbreddesignalet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Den enkleste er å levere din 10A ladekabel i innbytte ved kjøp av en SIEMENS 16A med CEE industriplugg.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Lotusen

Kan da ikke være mye å få i innbytte?

Rav4_EV

De fleste ladekontrollere er styrt av en mikrokontroller som genererer et pulsbreddesignal. Det finnes ingen motstander i verden som kan endre lengden da.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

nofuelno

Sitat fra: Lotusen på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:27
Kan da ikke være mye å få i innbytte?
Send en pm eller mail, så blir vi enige.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

zyp

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 16. februar 2017, klokken 21:25
De fleste ladekontrollere er styrt av en mikrokontroller som genererer et pulsbreddesignal. Det finnes ingen motstander i verden som kan endre lengden da.

Såfremt ikke mikrokontrolleren leser en motstandsverdi for å bestemme hvilken strøm som skal rapporteres via pilotsignalet. Mainpine-kontrolleren gjør f.eks. dette.

At Mainpine konfigureres via en motstandsverdi betyr jo selvfølgelig ikke at alle andre også gjør det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA