Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Opprustning av strømnettet kan bli dyrt, kjør heller på hydrogen

Startet av Laasan, lørdag 22. april 2017, klokken 22:46

« forrige - neste »

Laasan

Vi har problemer med at batterimåleren på vår 2010 litium-think ikke er helt pålitelig. Spesielt fra rundt 40 til70 % virker det som den henger seg opp, og er optimistisk når du kjører og pessimistisk når den lader. Hvis bilen står stille noen minutter, eller stoppes og startes igjen, justerer den seg til realistisk nivå.

Elbilmek har ikke vært borti dette før, og et forsøk på å bytte instrumentpanelen hjalp ikke. Neste forslag var VCU, men siden dette er en reparasjon til en del tusenlapper, gikk vi ikke videre med saken - det er tross alt mer av en irritasjon enn et problem når du er klar over det.

Er det noen som har vært borti dette eller har noen teorier om hva det kan skyldes?
Think City 2010-modell med li-ionbatteri, gått 5500 ved kjøp mars 2013.

Go-carter

Lån/kjøp et nicometer, og sjekk om den også viser feil. Hvis ikke kan du bare bruke den som tankmåler :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA