Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av HEL, lørdag 22. april 2017, klokken 15:41

« forrige - neste »

HEL

Vurderer disse to og ser i Ioniq tråden at det er temmelig mye feil med Ioniq.

VW har jo erfaring med 1 gen E-Golf og har kanskje mindre feil?

Allikevel tenker jeg at Koreanere og Japanere generelt har mindre feil enn Europere?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

TM

Det er nok vanskelig å vurdere antall feil ut i fra omtaler i elbilforum. Men jeg deler din opfatning om at en facelift statistisk burde komme godt ut i forhold til feil. Alle nye biler er testet grundig før de lanseres, men likevel er det en tendens til at det er flere feil på nye biler. VW Golf er jo bygget på en bil som har vært på salgstoppen i Europa i mange år, så alt unntatt det elektriske drivverket er nok bedre enn på Ioniq. Selv vurderte jeg Ioniq, men føler at e-Golf er mer etter min smak. Men den er jo ganske dyr også, så Ioniq er utvilsomt et godt alternativ.

Jorgen86

Hvis man skal tenke på pris og hva man få av utstyr er Hyundai en sikker vinner, personlig har jeg ikke hatt mye trøbbel med ioniqen, har ikke fått prøvd den nye golfen enda, vi har en på jobben nå som jeg tenkte jeg skulle få testet til uka, kvalitetsfølelsen i Golfen er hakket bedre enn i ioniqen, men tror du kommer lenger med tanke på rekkevidde i hyundaien, så her er det vel bare snakk om hvor mye du vil legge i en bil og om du absolutt må ha vw :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Ecinnaj

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 16. juni 2017, klokken 08:43
Hvis man skal tenke på pris og hva man få av utstyr er Hyundai en sikker vinner, personlig har jeg ikke hatt mye trøbbel med ioniqen, har ikke fått prøvd den nye golfen enda, vi har en på jobben nå som jeg tenkte jeg skulle få testet til uka, kvalitetsfølelsen i Golfen er hakket bedre enn i ioniqen, men tror du kommer lenger med tanke på rekkevidde i hyundaien, så her er det vel bare snakk om hvor mye du vil legge i en bil og om du absolutt må ha vw :)
De er jo testet bege bilen og syntes det sto noe om at ioniq måtte gi seg lenge før oppgitt rekkevidde på 28.
I testen på golfen nå sto det at den kan klare 30. Men de fikk den opp til 28 tror jeg.
Så mtp rekkevdde er de like men golf har et lite forsprang.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


moby666

Veldig lite feil med IONIQ, ihvertfall frem til nå. Kjører begge biler (golf i jobb, IONIQ privat), og på små kjøring kjører nok egolfen 2-3 mil lengre enn IONIQ. Langkjøring med mye motorvei så tipper jeg det er ganske likt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA