Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Sirup, lørdag 22. april 2017, klokken 08:25

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. september 2017, klokken 18:01
....

Hvilke kompromisser må man spise i seg for å få en Ampera-e til å rulle 250 km på en lading?
Usikker hva du legger i dette.  Vår nabo kan kjøre lengre per lading enn vår TMS85D på vestlandsveier når vi kjører samme tur. Eksakt hva er det Ampera-E går glipp av?

daktari

Jeg skrev 2 modeller tilgjengelige i dag som kan fungere for en familie med kompromissløs rekkevidde 250 km. Tok da ikke med en 3. altså Ampera-e. Den har jo helt klart rekkevidden, men er liten for en familie og har ekstrem ventetid.

automat

Sitat fra: Finnøy på lørdag 23. september 2017, klokken 00:16
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. september 2017, klokken 18:01
....

Hvilke kompromisser må man spise i seg for å få en Ampera-e til å rulle 250 km på en lading?
Usikker hva du legger i dette.  Vår nabo kan kjøre lengre per lading enn vår TMS85D på vestlandsveier når vi kjører samme tur. Eksakt hva er det Ampera-E går glipp av?

Det er ladetid på hurtiglader som er AE's svake punkt. Og det er særlig skuffende at den utnytter laderen så dårlig.

Ved utenlandsturer, med mye motorveikjøring, og dårlig tilgjengelighet på hurtigladere, så vil man oppleve stor forskjell på AE og Tesla.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på lørdag 23. september 2017, klokken 08:52
Jeg skrev 2 modeller tilgjengelige i dag som kan fungere for en familie med kompromissløs rekkevidde 250 km. Tok da ikke med en 3. altså Ampera-e. Den har jo helt klart rekkevidden, men er liten for en familie og har ekstrem ventetid.

Det kommer an på familen. Naboen min har 3 unger og vanlig Golf som familiebil. Ampera-e har vesentlig mer bakseteplass. Ikke minst i lengderetningen. Bagasjerommet er ja like stort. For en famile på 4 funker den utmerket. Men ja. Ladehastighet kan nok være en utfordring. Jeg har hatt Ampera-e i 3 måneder, men har aldri hurtigladet. Tviler på om jeg noensinne kommer til å gjøre det.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Forslår at diskusjoner for og mot Ampera-e legges til en annen tråd enn "Grunnpris på i-pace"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA