Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Sirup, lørdag 22. april 2017, klokken 08:25

« forrige - neste »

mariowing

Husk at de betaler mva på bilene i Tyskland, det gjør ikke vi i Norge. Så da kommer vi i så fall godt under 500 000 kroner. Forutsatt at prisen fra AutoBild er med mva da - antar det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Sirup

Siden det er så stort spenn i anslagene på hva grunnprisen faktisk kommer til å bli på Jaguar I-PACE så har jeg lagt til to alternativ på pollen. Over 850.000kr og under 550.000kr.

Jeg innser at disse alternativene burde vært med fra begynnelsen, men jeg trodde jeg hadde lagt inn stort nok spenn på prisalternativene.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 15. mars 2017, klokken 20:06Det står at dette like gjerne kan være samme bilene som ble vist i fjor.

Uansett det er ikke mange måneder til Model 3 skal leveres til kunder. Enten blir de forsinket eller så får biler med masse feil.
Det er da ikke en enten/eller situasjon. Det er også mulig leveransene begynner i juli og det er få feil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

mariowing

#18
I følge en annen post her inne så skal det komme 1800 biler til Norge høsten 2018. Det ble i 2016 registrert totalt 359 Jaguar! (http://www.ofvas.no/bilsalget-i-2016/category706.html)

Jaguar F-Pace i super-duper utgave koster ca 550 000 uten mva og engangsavgift. (http://ipaper.ipapercms.dk/NicChristiansenGruppen/Jaguar/NO/Prislister/FPACE/)

Jeg tror derfor prisen blir rundt 600' og med mulighet for å legge på ekstrautstyr for 100-150 tusen til. Blir prisen vesentlig høyere så klarer de ikke å selge 1800 biler på et halvt år. Jeg tror Jaguar ser for seg at her har de en bestselger uten sidestykke i sin historie og at det skyldes både god tilgang på biler og en gunstig pris.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på torsdag 16. mars 2017, klokken 21:15
Husk at de betaler mva på bilene i Tyskland, det gjør ikke vi i Norge. Så da kommer vi i så fall godt under 500 000 kroner. Forutsatt at prisen fra AutoBild er med mva da - antar det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

75.000 er med moms(MwSt)

(75.000x9,1)/1,19=573.529 kr eks moms.

Jeg tipper 570-600. Man må huske at den ikke kan bli for dyr i andre land. Derfor er en grunnpris rundt 70.000 euro mer enn nok. Samtidig må norske forhandlere ta innover seg eurokurs på salgstidspunkt for å imøtekomme eventuell parallellimport.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

bmw2002

#20
Ifølge Car magazine så blir prisen mellom 55-60 000 GBP. Det virker som de er ganske sikre på dette. Jeg tror ikke mediene kun har gjettet seg til dette, de har nok fått noen signaler.

I testen av prototypen kommer det frem en del interessant:
- Endelig bil blir svært lik utvendig (så lik at Ian Callum måtte se 2 ganger for å se forskjell på konseptutgaven.
- Opp til 22 tommer felger på endelig bil (23 på konseptbil)
- Skjermløsningen blir beholdt
- Seter blir endret

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/jaguar/jaguar-i-pace-concept-car-2017-review/

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. mars 2017, klokken 07:45
Ifølge Car magazine så blir prisen mellom 55-60 000 GBP. Det virker som de er ganske sikre på dette. Jeg tror ikke mediene kun har gjettet seg til dette, de har nok fått noen signaler.

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/jaguar/jaguar-i-pace-concept-car-2017-review/

F-Pace S 380 hk koster 53.365 pund. Det har vel vært uttalt fra Jaguar at i-Pace skal koste 10-15% mer.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

knut.aulie

Diskusjonen om prisen på iPace ligner den vi hadde om Ampera-e .

Det var mye som tydet på 270' så kom prisen og den var veldig lav sa pressen fordi den var 289' men egentlig 299'
Jeg og de fleste jeg kjenner har faktisk betalt 330' til 350' [emoji12]

Så nå antar de fleste at iPace vil starte på 570-650 og så kan en plusse på en del regn med at et flertall havner på rundt 700' når de skal betal, minst.
Lurer på hva Jaguar kommer til å ta for et sett med 22' vinterhjul?
Tesla tar 52 400kr for et sett med 21' til mod S

bmw2002

Ja, det blir spennende å se prisen.

Vinterdekk blir nok dyrt ja, kostet 40 000 for 18 tommere på min BMW.  Men jeg jo prutet dem ned, noe jeg ikke er sikker på om man får på I-Pace.

mariowing

Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. mars 2017, klokken 07:45
I testen av prototypen kommer det frem en del interessant:
- Skjermløsningen blir beholdt

Se på interiøret i nylig lanserte Range Rover Velar så ser du at den har identisk skjermer og rattstyring som i-Pace concept har så disse to er nok utviklet i parallell. Velar har også skjulte dørhåndtak.  Det betyr forhåpentligvis også at det meste av utstyr fra Velar blir tilgjengelig på i-Pace. Velar har dessverre ikke noe særlig autonome egenskaper utover de vanlige assistentsystemene som "alle" biler har. Så Tesla blir nok alene med autopilot en stund til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

lr-80

VG 20.03.17: Er de helt på utur?:
"Jaguar I-Pace er ramme alvor. Elbilen har en oppgitt rekkevidde på 500 kilometer, 400 hestekrefter og kjøreegenskaper og komfort slik du forventer det skal være i en Jaguar. Den skal avdukes mot slutten av 2017 og være klar for levering sent 2018. Regn med priser godt over millionen, men det hindrer neppe kjøpeglade nordmenn i å stille seg i kø."

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/ti-bilfantasier-fra-aarets-geneve-messe/a/23951977/
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

mariowing

Ja, rett og slett :-) De har trolig tatt uttalelsene om 10-15% over prisen på F-Pace og sett på den norske prislisten med mva og engangsavgift. Som vi allerede har diskutert i denne tråden blir det helt feil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

GreenBeHH

Jeg er en av de som står på listen og må betale 10.000,- før 1.april for å beholde plassen i køen.  Er usikker på hva jeg gjør, spesielt når prisen er såpass uklar.  Min grense på total bil ligger på ca. 750.000,-.  Jeg trenger ikke alt utstyr eller dekk på størrelse med lastebil og hadde håpet på hengerfeste. :)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

TM

Jeg ble fortalt fra hotline at det var tidspunkt for innbetaling av depositum som bestemmer rekkefølgen. Jeg betalte derfor raskt, men ID nummeret jeg da fikk i retur endret seg ikke. Vet derfor ikke hva dette nummeret ID15369 faktisk betyr.

Djur1



Har Jaguar noe historie på å prise biler ulikt i ulike markeder?
Om de kunne ville de nok selge den for 5 % under tesla model x i Norge og mye billigere i ( hensyntatt moms) i EU. Dette kan jo fort bli en bil som mange vil "brukt" importere i så fall ?



Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA