Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktpris

Startet av subliminal, fredag 21. april 2017, klokken 20:47

« forrige - neste »

subliminal

http://www.dinside.no/motor/volvo-avslorer/67024270

SitatAv det som er kjent kan det nevnes at plattformen er klar for batterier opp til 100 kWh, som kan lades fra både CCS og Chademo-ladere. Plattformen er også klargjort for elmotorer opp til 450 kW, eller 612 hestekrefter, som det sies her på berget.

SitatElbilene er blant de som kommer sist i denne prosessen, og den første modellen vil komme på markedet i løpet av 2019. Rekkevidden skal være på rundt 50 mil, og det er foreløpig ikke kjent hvor stor den blir. Ryktene sier dog at den skal baseres på den kommende XC60, uten at dette er bekreftet.

Spent på hva de faktisk kommer til å levere!

nr1rayner

Dette høres lovende ut  :)
Husker jeg riktig at Volvo gikk konkurs og ble oppkjøpt av Kinesere?
Fortsetter de i disse baner kan de vel nå nye høyder  :+1:

En Fully-charged episode er med C30 electric, men den havnet vel bare som en testbil?
Den har der 3 (? ) varmesystemer, hvorav en er bensinvarmer.
Mens de andre produsentene av elbiler er såre opptatt av at det skal være "fully electric".
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Volvo gikk aldri konkurs så vidt jeg vet, men personbilavdelingen ble kjøpt av Ford og senere solgt til kineserene. Nye høyder har de forsåvidt nådd allerede, de passerte 500.000 solgte biler for et år eller to siden.

Den delen av Volvo som produserer lastebiler og som er vel det "egentlige" Volvo, slet derimot tungt under finanskrisen.

goggo

Sitat fra: nr1rayner på søndag 12. februar 2017, klokken 17:03
Husker jeg riktig at Volvo gikk konkurs og ble oppkjøpt av Kinesere?
Fortsetter de i disse baner kan de vel nå nye høyder  :+1:

Ja de ble så absolutt kjøpt av kineserne. Volvo eies nå av Geely, som også eier The London taxi Company,  og Lynk & Co.

Alle disse brands skal selges med BEV eller PHEV drivlinjer, og vi skal ikke se bort fra at Geely sine biler blir de første elektriske Kina biler vi kommer til å se i store salgsvolum i Europa.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Ingeniøren

Snakker ikke dere nå om SAAB eller har Volvo gått samme veien ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Begge er på kinesiske hender, men Volvo gikk ikke konkurs og av Geely ja. SAAB heter vel nå NEVS.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

nr1rayner

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 12. februar 2017, klokken 19:19
Snakker ikke dere nå om SAAB eller har Volvo gått samme veien ?
Vel, det gikk da vel omtrent nøyaktig samme vei med begge de egentlig..

Jeg har (tydelig) ikke helt fulgt med i Volvo-timen i det siste, men de er tydelig på vei frem og opp.
Ikke tilbake på storhetstiden med Amazon, 140- og 240-, men satser de svin-tungt på BEV og PHEV kan det jo skje.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Oddaa

Sitat fra: nr1rayner på mandag 13. februar 2017, klokken 05:08
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 12. februar 2017, klokken 19:19
Snakker ikke dere nå om SAAB eller har Volvo gått samme veien ?
Vel, det gikk da vel omtrent nøyaktig samme vei med begge de egentlig..

Jeg har (tydelig) ikke helt fulgt med i Volvo-timen i det siste, men de er tydelig på vei frem og opp.
Ikke tilbake på storhetstiden med Amazon, 140- og 240-, men satser de svin-tungt på BEV og PHEV kan det jo skje.
Mens det ble produsert 0 SAAB i 2016 ble det produsert over 500 000 Volvo. Mulig dette kan kalles å gå "nøyaktig samme vei".


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Amoss

https://electrek.co/2017/05/17/volvo-tesla-says-stop-diesel-electric-vehicle/
Sitat
Volvo credits Tesla for creating EV demand, says they will stop developing diesel engines to focus on EVs

...

In an interview with German's Frankfurter Allgemeine Zeitung (via Reuters) today, Samuelsson confirmed that today's market shows no reason to continue investing in diesel:

    "From today's perspective, we will not develop any more new generation diesel engines,"

He added that they will instead focus on all-electric vehicles and plug-in hybrids:

    "We have to recognise that Tesla has managed to offer such a car for which people are lining up. In this area, there should also be space for us, with high quality and attractive design,"

The CEO noted that Europe's regulations are pushing them to be more aggressive in the development of more efficient engines. He added that diesel and gas will still be important in the coming years, but electric propulsion will be required after 2020.

Samuelsson hinted that they could stop production of diesel engines, which represents about 50% of the market in Europe, altogether after 2023.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

doldis1

 Jepp, denne virker troverdig, men kun fordi dette er Kineserne. Det ser faktisk ut til at i allefall deler
av bilbransjen er i ferd med å få opp øynene, ikke en dag for tidlig spør du meg.. For de mest konservative
tror jeg det allerede er for sent.
Tesla og Nissan har 10 års forsprang, Kineserne bruker statlige muskler og fossilforbud  for å komme etter.
Resten leker med konsept- og compliance biler .....


fredag

Sitat fra: doldis1 på torsdag 18. mai 2017, klokken 10:58
Jepp, denne virker troverdig, men kun fordi dette er Kineserne. Det ser faktisk ut til at i allefall deler
av bilbransjen er i ferd med å få opp øynene, ikke en dag for tidlig spør du meg.. For de mest konservative
tror jeg det allerede er for sent.
Tesla og Nissan har 10 års forsprang, Kineserne bruker statlige muskler og fossilforbud  for å komme etter.
Resten leker med konsept- og compliance biler .....

Toyota kommer visstnok til å få problemer siden de ikke har elbiler:

http://teslaclubsweden.se/stackars-toyota/

Straff som fortjent, spør du meg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Troald

De første Volvoene kommer vel til å bli solgt i Kina så det kan nok ta noe tid før de kommer på det europeiske markedet.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA