Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reelle ladetider?

Startet av insaiin44, fredag 21. april 2017, klokken 18:01

« forrige - neste »

insaiin44

Hei, Jeg har kjøpt en B-Klasse fredag, 10.02 og kjørte til at det hadde 19km igjen. og fikk ladet til 35 km for å komme nærmere hjem for å finne en ladestasjon nær meg. Jeg fant et lade stasjon og begyne å lade for en time, det fikk ladet til 40% men det bare sto 30km. er ikke det litt rart at det fikk ladet til 40% med har bare 30-40km? siden rekkevide på den er jo 200-230km rekkevide. Da vi hentet den fra forhandleren det hadde 200km. litt hjelp :/

tutti

#1
Oppgitt rekkevidde er nok bare mest teoretisk. Om vinteren tipper jeg du har rundt 100 km rekkevidde pga. høyt forbruk. Da viser nok også batteriprosenten riktig rekkevidden akkurat nå.

Du får trøste deg med at det blir bedre når det blir varmere.

PaulusA

Ja, i praktisk bruk på vinteren viser vår bil ca 100km og 114km ved topplading.

Å begynne i verste kulda å venne seg til elbil er ikke helt topp, men da tar du det den harde veien.

Hvor mye strøm du får på en time avhenger av ladestrøm du får, les annen post her.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Hei Insaiin44,

vintertids forbruk er hos elbiler stor. Hos Mercedes særlig ;)  1% tilsvarer cca 1km, og om sommeren det er cca 1,5-2km. Helt avhengig av kjørestil, varme i kupeen, vindusviskere etc. Men en full lading gir deg rundt 100km. 230 km er mulig, men bare om sommeren, 18C, tørre veier, ingen motvind, topfart 40-50km/T, E+ mode...

PaulusA

Ja, sant nok
Har kjørt tilsvarende 200 km med 225mm brede 18" dekk, 60-80 sone, vanlig E modus, med litt forbikjøring. Dette med Range Plus, AC etc og varmere vær.
Dvs at med 205mm brede 16" dekk er det fullt mulig med 220-230km selv uten helt ideelle forhold
Ikke for hard akselerasjon er essensielt, viktigere enn maksfart
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pavel Kolotilov

Sitat fra: RickI på mandag 13. februar 2017, klokken 20:55
vintertids forbruk er hos elbiler stor. Hos Mercedes særlig ;) 

Ha ha ha, nei ! Mercedes har ikke et stort forbruk, men et lite batteri :-))))
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA