Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.1

Startet av lifern, fredag 21. april 2017, klokken 13:54

« forrige - neste »

lifern

Hei.

Jeg kunne tenkt meg en slik bagasjeroms organizer, men har ikke lyst til å betale over kr 4000 hos Nissan for en slik. Selges noen på ebay men det ser ut til å være til gen1.
Med klumpen i bagasjerom. Visst noen har en slik for salg så gi meg en lyd. Eller vet om noen som vet.
SVART EUROLEAF 2013

nr1rayner

Du kan jo se på denne
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Bagasjeromsboks-2000030722/

Har en slik selv, men aldri havnet i Leafen. For min smak tar det så stor plass, så hvis man skal ha med seg endel blir den bare i veien. Men kanskje det fungerer for deg  :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Jeg tror Nissan bare leverer den gen.1-boksen? Dvs. at den passer på gen.2 også, men du får et åpent rom mot bakseteryggen.

lifern

Jeg har den Biltema boksen. Grei den, men jeg ville helst hatt tingene "down below".
SVART EUROLEAF 2013

Sele

Er det borrelås på den boksen til Biltema slik at den står på plass og ikke fyker rundt omkring?

nr1rayner

Sitat fra: lifern på søndag 12. februar 2017, klokken 10:49
Jeg har den Biltema boksen. Grei den, men jeg ville helst hatt tingene "down below".

Så, du kunne tenkt deg et "falskt" gulv du også ja?  ;)
Du sitter vel med samme "problem" som meg da, med ladekabler, hurtigkjetting og div som ligger og flyter..
Ladekablene har jeg hengt opp med skibånd. Dvs, gidder ikke å henge opp for hver gang, men siden jeg stort sett bruker schuko, henger type2-kabelen på sideveggen.
Har lagt ut bilde, men husker ikke i hvilken tråd. Søker du etter skibånd, borrelås osv finner du det sikkert.

Sitat fra: Sele på søndag 12. februar 2017, klokken 13:26
Er det borrelås på den boksen til Biltema slik at den står på plass og ikke fyker rundt omkring?
Husker ikke helt med festing på den.
Hadde den i en stv før. Har du litt stæsj i boksen holder den seg ganske stødig i seg selv.
Trondheim

Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Cornelius70

Jeg har den lille varianten til biltema i min gen.2. Borrelås-festet sitter ikke så godt på Leaf'ens tepper bak der, men har sikret den enkelt med en stropp i de gamle festene til boksen som sto der...
US Nissan Leaf SV '13/gen 2, Citroen Saxo '00 (vraket), 36V, xxxW El-sykkel med 20Ah LiFePO4 batteri, Bosch Rotak 37 Li.; 12V, 1060Ah Rolls S-4000 blybatteri i Huset med 800W solceller. Campingvogn med 12V, 55Ah LiFePO4 og 150W solceller.

nr1rayner

Hmm, hva får du nedi den Cornelius?
Så jo ganske kjekk ut, men... litt for liten..
Trondheim

nr1rayner

Trondheim

Cornelius70

Sitat fra: nr1rayner på søndag 12. februar 2017, klokken 19:07
Hmm, hva får du nedi den Cornelius?
Så jo ganske kjekk ut, men... litt for liten..

En varseltrekant, biltema's hurtigkjettinger; begge i sitt originaletui, og ladekabelen. Da er den studd. ;)

Det står at den bare er 20 cm høy, men lokket er stort nok til å ha 30cm+ ting i høyden.

Nå har jeg normalt ladekabelen hjemme, men de gangene jeg tar den med meg, så havner den som regel bare løst bak. ;)
US Nissan Leaf SV '13/gen 2, Citroen Saxo '00 (vraket), 36V, xxxW El-sykkel med 20Ah LiFePO4 batteri, Bosch Rotak 37 Li.; 12V, 1060Ah Rolls S-4000 blybatteri i Huset med 800W solceller. Campingvogn med 12V, 55Ah LiFePO4 og 150W solceller.

nr1rayner

Hmm, høres ut som den er nøyaktig genial for meg.  :+1: :+1:
Som sagt, 1 ladekabel henger, den andre slenger. Tviler på at den som slenger havner (daglig) i oppheng eller en slik "sekk".
Jeg har Tekna, med Bose. Eneste suben er brukbar til, er å ha varseltrekanten "klemt" mellom suben og baksetene. Vel, den gir sikkert noe lyd, men råning er jeg ferdig med..
Mener da det var der jeg la den, må sjekke om den ligger der fortsatt  :P

Men ellers ligger det et teppe og hurtigkjettinger baki der og flyter. Ellers blir det da litt nips og naps.
Lommelykt (nå kaller jo enkelte folk elbiler for lommelykt da, men en portabel lommelykt i "lommelykta"), kart og kompass osv osv..
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA