Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Installere ladeplass i garasjeanlegg - tips/positive erfaringer?

Startet av Myrvang, fredag 21. april 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

bullfinch

#1
Om jeg skal kjøpe denne bilen eller ikke står og faller på bagasjeromsplass.
Var veldig nære ved å kjøpe en model s inkl. ap2 for 1 måned siden. Konkluderte med at 800k er for mye penger å legge i en amcar av diskuterbar kvalitet. 

Håper så inderlig at det er god plass til fire pers i denne. inkludert alt som må til for å dra på langtur.

Nye videoer for noen:







krister461

Sitat fra: bullfinch på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:40
Var veldig nære ved å kjøpe en model s inkl. ap2 for 1 måned siden. Konkluderte med at 800k er for mye penger å legge i en amcar av diskuterbar kvalitet. 
800k er mye penger, så du kan jo velge å bruke f.eks. 500k på en pent brukt en. Du får mye bil for pengene på finn om dagen. Men, det er vel feil tråd å diskutere slikt i.

bullfinch

Enig i alle påstander.
Men såppas nerd som jeg er så måtte jeg nok hatt det siste og beste om jeg først skulle brukt så inni.. mye penger på bil. Valget for min del er vel om Opel ampera-e er større enn model 3 inni og mtp. bagasjeplass.

Og om eventuelt begge er for små og jeg bare må ha en ventehybrid på lik linje som resten av Norge.

S4e

Sitat fra: bullfinch på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:52
Enig i alle påstander.
Men såppas nerd som jeg er så måtte jeg nok hatt det siste og beste om jeg først skulle brukt så inni.. mye penger på bil. Valget for min del er vel om Opel ampera-e er større enn model 3 inni og mtp. bagasjeplass.

Og om eventuelt begge er for små og jeg bare må ha en ventehybrid på lik linje som resten av Norge.

Vil tippe de er omtrent like store. Ampera-e har mye større åpning for store gjenstander, mens TM3 større areal og en liten frunk, men veldig liten åpning.

Som du ser av signatur går jeg for Ampera-e, men er interessert i TM3 på grunn av tilhengerfeste og AWD.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: S4e på onsdag 15. februar 2017, klokken 23:33
... men veldig liten åpning.

Nja, joda den får garantert en mindre åpning enn Ampera-E - dessverre. Men vil ikke kalle det vi så bilde av som "veldig liten åpning", og vi vet at Tesla har jobbet med å utvide denne åpningen siden prototypen vi så i fjor. Hvor mye det hjalp vet vi ikke enda.

Men jo, tror ikke det blir så *veldig* store forskjellen mellom lastevolumet på TM3 og A-E, men holder en knapp på at det blir større i TM3 - i alle fall om du ikke laster A-E opp til bakruta. Ut i fra hva jeg så på prototypen så er bagasjerommet en god del lengre (men kanskje ikke like dypt?) enn på A-E. Men skal også innrømme at jeg hadde helst sett at også TM3 hadde kommet med en bakluke istedet for koffertlokk...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

THE

Sitat fra: Amoss på torsdag 16. februar 2017, klokken 00:18
Sitat fra: S4e på onsdag 15. februar 2017, klokken 23:33
... men veldig liten åpning.


Men skal også innrømme at jeg hadde helst sett at også TM3 hadde kommet med en bakluke istedet for koffertlokk...

Tenk om Tesla overrasker med en sportslig stasjonsvognutgave av TM3, noe i likhet med Mercedes CLA shooting brake f.eks. Det hadde blitt en suksess i Norge om ikke annet.

Jeg tror uansett at TM3 blir en praktisk og god familiebil også som sedan, men er veldig spent på presentasjon av produksjonsklar bil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

S4e

Sitat fra: Amoss på torsdag 16. februar 2017, klokken 00:18
Sitat fra: S4e på onsdag 15. februar 2017, klokken 23:33
... men veldig liten åpning.

Nja, joda den får garantert en mindre åpning enn Ampera-E - dessverre. Men vil ikke kalle det vi så bilde av som "veldig liten åpning", og vi vet at Tesla har jobbet med å utvide denne åpningen siden prototypen vi så i fjor. Hvor mye det hjalp vet vi ikke enda.

Men jo, tror ikke det blir så *veldig* store forskjellen mellom lastevolumet på TM3 og A-E, men holder en knapp på at det blir større i TM3 - i alle fall om du ikke laster A-E opp til bakruta. Ut i fra hva jeg så på prototypen så er bagasjerommet en god del lengre (men kanskje ikke like dypt?) enn på A-E. Men skal også innrømme at jeg hadde helst sett at også TM3 hadde kommet med en bakluke istedet for koffertlokk...
Åpningen er p.t. som natt og dag! Men hvis en kan legge ned bakseter kan en jo laste inn store gjenstander via bakdør.
Bolt er betydelig dypere, både under falskt gulv og i høyden. Men også veldig mye grunnere.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: S4e på lørdag 18. februar 2017, klokken 15:09
Åpningen er p.t. som natt og dag! Men hvis en kan legge ned bakseter kan en jo laste inn store gjenstander via bakdør.

Ja, er som sagt stor forskjell på selve åpningen dersom man får med hele bakvinduet opp med luken slik man kan på stasjonsvogner og lignende, slik som på A-E. Og slik jeg har forstått det så er det slik det blir. Men med det sagt så er det også mulig å få en rimelig stor åpning også med mer tradisjonelle bagasjeromslokk slik TM3 vil få. Det var forbedringspotensiale på den luka som ble vist på prototypen, og det har blitt lovet at det skal ha blitt. Hvor mye gjenstår som kjent å se.

Tror nok man kan få inn store gjenstander også i bagasjerommet i TM3 selv uten bakluke eller å gå via bakdørene, men klart - ikke så store som man kunne dersom den hadde hatt bakluke. At baksetene kan legges ned er jo forlengst bekreftet.


Sitat fra: S4e på lørdag 18. februar 2017, klokken 15:09
Bolt er betydelig dypere, både under falskt gulv og i høyden. Men også veldig mye grunnere.

Det vet vi rett og slett ikke enda. Joda, du har rett med "i høyden" - dersom man laster helt opp til bakvinduet. Noe som ikke er å anbefale.

Hvor dypt det er under evnt. falske gulv er det ingen som fikk sett på prototypen, og ingen som har nevnt noe om fra Tesla. Den er ett like stort potensiale for "kjeller" som A-E, men vi vet ikke hvor godt dette blir utnyttet. Nevner i farten at både Model S og Model X har "kjeller" her, og jeg vil bli storlig overrasket dersom ikke Model 3 får det samme. Men med det sagt fortjener A-E skryt for måten de har løst dette på der, med flere alternative nivåer og falsk gulv selv i "kjeller'n" :) Håper Tesla har tju-tittet litt på dette...

Så eneste vi egentlig vet er at bagasjerommet i Bolt blir grunnere enn i TM3, og kan "missbruke" litt rom opp mot vinduet som sannsynligvis vil være helt stengt i TM3. Resten gjenstår det å se.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

S4e

Var ikke klar over at Tesla har kjeller. Men regner med motor her tar litt plass. Men Tesla har jo også frunk.
Får de endret åpningen så tipper jeg TM3 blir litt bedre.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Amoss

Sitat fra: S4e på søndag 19. februar 2017, klokken 20:20
Var ikke klar over at Tesla har kjeller. Men regner med motor her tar litt plass. Men Tesla har jo også frunk.
Får de endret åpningen så tipper jeg TM3 blir litt bedre.

Jo, det har de, men du har ett poeng, motoren mellom hjulene begrenser jo hvor langt fremover den kan gå, så den er nok ikke like stor som på A-E. På biler med bakovervendte barneseter bakerst er dette fotbrønnen. Bilde av en bil med luken lukket og åpen (samme bil) er her:


Regner altså med noe tilsvarende på TM3.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

#11
Unplugged Performance, som har lokaler i samme område som Tesla/SpaceX i Hawthorne, har sluppet noen videoer av en Model 3 som cruiser litt opp og ned gata utenfor for ett par dager siden. Ser ut til å være den samme sølvfargede prototypen som ble vist i fjor, uten at vi vet noe om hva som evnt. er endret "under skallet" eller i interiøret.


Edit: "Røret" dere ser i bakgrunnen er hyperloop test-track fra konkurransen som var nylig.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Amoss

Ny observasjon idag av samme person som støtte på RC-bilen i går...

Model 3 release candidate caught testing near Tesla HQ
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Ser ut til at hverken Tesla eller paparazziene har tatt påskeferie enda ;)

Video av blå RC etterfulgt av en Model S. Ser man nøye på starten ser det ut til at de lukker soltaket på Model 3:
https://electrek.co/2017/04/08/tesla-model-3-blue-release-candidate/

Flere bilder av den blå:
http://theteslashow.com/model-3-spy-shots/


En sort med nye felger:
https://imgur.com/gallery/kx8Nz


"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA