Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger nye hjulmuttere

Startet av frtan, torsdag 20. april 2017, klokken 22:05

« forrige - neste »

frtan

Vurderer kjøp, men usikker på utstyrsnivå. Heller mest mot Charged da det jo er en ganske stor prisforskjell. Er det noe av utstyret på Fully charged jeg bør ha med? Hører en del snakke om at Navipro (større skjerm)? at den bør være med?

Ellers noe annet å tenke på ved kjøp av en i3 av utstyr som trengs? Kom gjerne med tips og anbefalinger.

Har generelt vært litt skeptisk til plassen, men vi er bare 2, blir muligens 3 en gang :) Hvordan er deres erfaringer med med barnevogn/barnesete? Ellers ser jo ikke bagasjeplassen så galt  ut om man legger ned begge eller et av baksetene.

JorgenM

Hei, vi har 3 barn og kjører endel med 2 eller 3 unger i i3'n (1 voksen + 3 unger selvsagt). Barnesete er intet problem, veldig god plass i baksetet.
Emaljunga-vogna fikk vi inn i bagasjerommet hvis vi tok av hjula, noe som er relativt fort gjort :)

For unger i baksetet er det god sikt ut takket være at bakrutene går langt ned (dog ikke mulig å åpne vinduene...)

Hadde personlig ikke klart meg uten Navi pro, men det er vel en smakssak :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

rth

Her får du nok forskjellige svar.

Det jeg liker best med Fully er skinninteriør og keyless. Stor skjerm kan du få uansett utgave. Led nærlys er Må ha.

Adaptive cruise er irriterende dårlig. Typisk på vår pendlerstrekning på 9 mil kutter den normalt ut 6-8 ganger.
Ryggekamera er for oss, en vits. Alltid nedsøla så en ikke ser noe som helst når en kommer fram nå vinterstid.

Parkeringshjelp, soltak og sota ruter. Finnes ikke viktig for meg, for andre er det MÅ ha.
20" felger. Smak og behag der også.

Ingen erfaring med barnesete.

Ett tips, hvis du ikke har noen rabattavtale, er å melde seg inn i Agrol. Vi var heldige og fikk 8% rabatt da vi kjøpte.

Ferry

Jeg angrer litt på at jeg valgte liten skjerm, men noen strykninger i lista måtte gjøres. Tradisjonell bilnavigasjon som i i3 syns jeg bare sånn passe om. Bruker stort sett Waze i stedet, den har oppdaterte kart til enhver tid, og mange andre fordeler.
Vi er 2 voksne og en medium hund i bilen. Sjelden vi trenger mer bagasjeplass. Praktisk med nedfellbare seterygger. Skulle gjerne hatt mulighet for å plukke setene helt ut også, har hatt det på andre biler.

Autowinder

Spiller du endel musikk, er det herlig lyd i Harmananlegget, og 12 høyttalere vs fire i standardanlegget, som har grei nok lyd. Skinnsetene i Fully Charged er praktisk med hensyn til barn i bil, etter et par år med stoffseter gikk jeg lei av å stadig måtte friske opp setene, selv med voksne barn. Men noe must er det selvsagt ikke, bare praktisk når du slipper unna med å gå over setene med en fuktet klut.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

frtan

Takk for tilbakemeldinger.

Så det er ikke LED Nærlys som standard på begge?

Så kanskje en Charged Edition + Navi Pro, Skinnseter og LED Nærlys . Noe annet noen mener kan være fornuftig? Kanskje og Harmananlegget, men da begynner jeg kanskje å nærme meg Fully prisen..

Autowinder

#6
Det var slik med meg også, la på ting jeg ville ha, men hadde valgt Atelier, og da manglet det bare 15 lapper på FC etter rabatt, og da fikk jeg Skinn, soltaket og 20" hjul og endel annet for mellomlegget. LED nærlys er klart noe du aldri vil angre, så ta med det. Det med at Agrol/Bondelaget medlemsskap for 7-800kr gir deg 8% rabatten kan jo være en idé, om du ikke har fått det allerede. :)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Olemann


LED nærlys er et must.....bilen har elendig fjernlys, og hadde en gang en lånebil med også halogen nærlys.....merkelig at bilen er godkjent med det lyset.  (Jeg har normalt godt syn :D)

Jeronan

Sitat fra: tanumfr på lørdag 11. februar 2017, klokken 15:21
Takk for tilbakemeldinger.

Så det er ikke LED Nærlys som standard på begge?

Så kanskje en Charged Edition + Navi Pro, Skinnseter og LED Nærlys . Noe annet noen mener kan være fornuftig? Kanskje og Harmananlegget, men da begynner jeg kanskje å nærme meg Fully prisen..

We could care less about the adaptive cruise control, since it's camera based ( terrible ) and not radar based like on higher end cars.
Leather interior is not worth the 25k NOK extra you pay for nor the 20inch summer tires (which will give reduced range).

So we went for Charged Edition and added the Technology package, LED front lights, Navigation system Professional Upgrade and the Wallbox NG home charger.

This was all together around 330k NOK. 30k NOK cheaper than fully charged and having the BMW wallbox NG charger at home is fantastic!

For me personally this was the best value package.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

LMOR

Litt mye sort og litt lite hvitt om ACC og ryggekamera. Selvfølgelig er det problemer innimellom.
Men i dag kjørte jeg ca 200km med ACC. ACC koblet ikke ut en eneste gang, og ryggekamera virket uten noe problem og sylskarpt bilde helt til siste parkering.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Da må det ha mye å si hvor en bor i landet og hvilke veier en kjører på. Vi kjører på salta vinterveier, og for oss er ryggekameraet helt ubrukelig i den perioden vi har hatt bilen. (November og fram til nå). Kjører en på tørre fine veier er sikkert konklusjonen en annen. På salta vintervei hvor det driver litt er selv en tur på 5 km nok til at en ikke ser detaljer. (Vår opplevelse).

For oss så kutter ACC typisk ut i tunneler. I tillegg til typisk motlys, tåke ++. Og vi har en annen bil med samme funksjon hvor det hele fungerer bombesikkert hver dag i alle situasjoner.

Jeronan

#11

Back camera is not part of ACC, you get it with the Park Assistant package (included in Technology package).

We have full parking sensors front and back, parkerings Assistant and back camera.

ACC is part of the Driving Assistant plus package and way too expensive for what it does. Just my opinion.
For the price BMW is asking for ACC on the i3, other car manufacturers are giving you radar based ACC today.
Camera based ACC is highly depended on clear weather and good visibility on roads.
How many days a year do we have those kind of perfect weather conditions here in Norway?

I know several people who bought the Fully Charged edition, they are extremely happy with the car but all admit the ACC is highly dissapointing and doesn't work most of the time.
They warned me not to waste money on it and go for the wallbox instead.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

RogerRabbit

Jeg personlig gikk for leasing med Fully Charged. Det ble billigere enn en Charged med mindre utstyr. Grunnen til det er fordi en Fully Charged har høyere restverdien enn en Charged etter x-antall år. Fikk også 8% via BMW finans, noe min selger praktiserte på alle salg.
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

LMOR

Jeronan, The ACC is included in Fullly Charged, and is 6800.- for others, and also includes the important Person Recognition/ Approach Control Warning.
So we are down to around 3400.-. There are no BMWs with a radarbased system for that price.
It's not perfect, but is worth 3400.-  ;)
A home charger where I live it worth nothing, because the few days I need more than 10A, I have 3min drive to the nearest DC charger. I can fast charge more than I need for the rest of my life for the cost of an installed home charger.
Things have different value for different people, but the arguments should be based on true facts, not alternative facts.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifarne

Sitat fra: RogerRabbit på søndag 12. februar 2017, klokken 01:58
Jeg personlig gikk for leasing med Fully Charged. Det ble billigere enn en Charged med mindre utstyr. Grunnen til det er fordi en Fully Charged har høyere restverdien enn en Charged etter x-antall år. Fikk også 8% via BMW finans, noe min selger praktiserte på alle salg.

Hva ble leasingkostnaden per måned? Og hva måtte du ut med i innskudd?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA