Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål om felger

Startet av VanOrton, torsdag 20. april 2017, klokken 13:49

« forrige - neste »

VanOrton

Jeg får i neste uke min nye Model S 60D.
I den forbindelse er jeg nå litt forvirret over garantien. På hjemmesiden til Tesla hvor man bestiller bilen står det 8 års ubegrenset km, batteri og drivenhetsgaranti.

Når man leser garantivilkårene man får på ny Tesla etter bestilling står det imidlertid at dette ikke gjelder 60kwh versjonen. Den har 8 år eller 200000 km .
Kan dette ha sammenheng med de første 60 modellene som ble levert? Var en 60 pakke der bare 60?
På bilen jeg har bestilt er det jo egentlig en 75 kWh batteri pakke.

Dersom det viser seg at dette gjelder nye se strupte 60 pakker også må jo det være brudd på markedsføringsloven... Står helt klart ubegrenset km på bestillingssiden.

lunitiks

Tesla har mest sannsynlig glemt å oppdatere garantiteksten etter at gml. 60 gikk ut og ny ble lansert. Tviler sterkt på at det er meningen å kastrere garantirettighetene for nye 60-biler som har nye drive units og batterier.

Noen burde imidlertid gi Tesla beskjed, hvis ikke blir feilen værende og plutselig får du det i fleisen en dag..
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA