Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av Avh, torsdag 20. april 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

JorgenM

#75
Satt med ungene og ventet spent på at kona skulle komme hjem fra USA-tur igår og fulgte hennes (2 timer) reise fra flyplassen og hjem via appen. Før fikk man opp posisjon (stedsnavn) på førstesida i appen, men det har de desverre fjernet nå. Heller ikke når man går inn på LOCATION får man opp stedsnavn, så man må zoome ut kartet til man finner et kjent sted og endelig få vite hvor bilen befinner seg.

Skikkelig frustrerende akkurat igår i alle fall :)


EDIT: viser adresse/sted på min kones Samsung A7, men ikke lengre på min Honor 5X
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Thor2014

Sitat fra: Nasatech på søndag 12. februar 2017, klokken 23:20
Sitat fra: Lynet på søndag 12. februar 2017, klokken 22:18
Det er vel ca halv effekt på varmen med range mode på

Ja, det stemmer :) Hvis du leser i tråden oppover så skulle jeg bare teste hvor fort bilen ble varm. Glemte å sjekke etter 5 min, men den var varm etter 6 min :) Det er jo greit! Men bare -5 utenfor da. Tar nok lenger tid i -20.
Det er egentlig ikke bilen som blir varm, men luften inni. Det går ganske raskt å varme opp den, men dessverre nesten like raskt å kjøle den ned igjen siden alt inne i bilen er kaldt. Det skulle vært en opsjon på å stille antall minutter bilen varmet eller kjølet etter at setpunkt var oppnådd.

Cirion

Sitat fra: Thor2014 på mandag 13. februar 2017, klokken 08:54
Sitat fra: Nasatech på søndag 12. februar 2017, klokken 23:20
Sitat fra: Lynet på søndag 12. februar 2017, klokken 22:18
Det er vel ca halv effekt på varmen med range mode på

Ja, det stemmer :) Hvis du leser i tråden oppover så skulle jeg bare teste hvor fort bilen ble varm. Glemte å sjekke etter 5 min, men den var varm etter 6 min :) Det er jo greit! Men bare -5 utenfor da. Tar nok lenger tid i -20.
Det er egentlig ikke bilen som blir varm, men luften inni. Det går ganske raskt å varme opp den, men dessverre nesten like raskt å kjøle den ned igjen siden alt inne i bilen er kaldt. Det skulle vært en opsjon på å stille antall minutter bilen varmet eller kjølet etter at setpunkt var oppnådd.
Den går en halvtime, er min erfaring.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

cstromme

Sitat fra: Cirion på mandag 13. februar 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Thor2014 på mandag 13. februar 2017, klokken 08:54
Sitat fra: Nasatech på søndag 12. februar 2017, klokken 23:20
Sitat fra: Lynet på søndag 12. februar 2017, klokken 22:18
Det er vel ca halv effekt på varmen med range mode på

Ja, det stemmer :) Hvis du leser i tråden oppover så skulle jeg bare teste hvor fort bilen ble varm. Glemte å sjekke etter 5 min, men den var varm etter 6 min :) Det er jo greit! Men bare -5 utenfor da. Tar nok lenger tid i -20.
Det er egentlig ikke bilen som blir varm, men luften inni. Det går ganske raskt å varme opp den, men dessverre nesten like raskt å kjøle den ned igjen siden alt inne i bilen er kaldt. Det skulle vært en opsjon på å stille antall minutter bilen varmet eller kjølet etter at setpunkt var oppnådd.
Den går en halvtime, er min erfaring.

Min erfaring her og.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

boppus

Den skal selvsagt ha en funksjon som regner ut selv når den må starte varming (eller kjøling), slik at kupeen er optimal når Sir skal reise. Det bør vi minimum forvente av et selskap som slår seg på brystet med selvkjørende biler.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Ampéreson

En ting jeg merket som kan være nytt, og det er at du kan bekrefte å starte bilen med fingeravtrykkleseren. Det kan jeg ikke huske var på forrige.

Jeg låste meg ute fra heimen, og måtte ut og kjøre og ingen måte å få nøklene, åpnet appen og trykket lås opp og deretter start. Da ba appen om jeg ville sette opp fingertrykkbekreftelse, trykket ja og den hentet verifiseringsdata fra telefonen. Så brukte jeg det isteden og gjorde alt så mye enklere.
2014 P85+ Grønn
Model Y Performance, forhåndsbestillt

Nasatech

Sitat fra: Amperson på mandag 13. februar 2017, klokken 14:57
En ting jeg merket som kan være nytt, og det er at du kan bekrefte å starte bilen med fingeravtrykkleseren. Det kan jeg ikke huske var på forrige.

Jeg låste meg ute fra heimen, og måtte ut og kjøre og ingen måte å få nøklene, åpnet appen og trykket lås opp og deretter start. Da ba appen om jeg ville sette opp fingertrykkbekreftelse, trykket ja og den hentet verifiseringsdata fra telefonen. Så brukte jeg det isteden og gjorde alt så mye enklere.

Ja. Dette er nytt i denne versjonene. Veldig bra nyhet :) Slipper å taste passordet hele tiden [emoji106]

fredag

Sitat fra: rsomby på mandag 13. februar 2017, klokken 08:01
Tenk om de kunne lagt til noen etterlengtede funksjoner i appen og ikke bare oppdatert designet, det hadde vært kjekt. Samme gjelder OS i bilen, versjon 8 var en ok grafisk oppdatering, men med på kjøpet fikk du utallige dustefeil som måtte rettes over de neste 3mnd med utallige små oppdateringer...

Gi meg noe nytt!!

Den nye appen er laget helt på nytt, med et helt nytt rammeverk, slik at det vil bli mye lettere for utviklerne å legge til ny funksjonalitet og å holde samme featureset oppdatert på iOS og Android uten mye ekstra arbeid.

Logisk at de begynner med ca samme featureset som i den gamle appen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

minim

Sitat fra: pers1 på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:59
Ja kun en utseende oppdatering, veldig synd. Håper dette bare av del 1.
App 3.0 er pr.d.d. Milevis unna appen jeg har til e-Golfen.

:O 103km, du må få den på lading! :D
-TMS 85D
-03 VW Polo

MeTesla

Sitat fra: fredag på mandag 13. februar 2017, klokken 15:39
Sitat fra: rsomby på mandag 13. februar 2017, klokken 08:01
Tenk om de kunne lagt til noen etterlengtede funksjoner i appen og ikke bare oppdatert designet, det hadde vært kjekt. Samme gjelder OS i bilen, versjon 8 var en ok grafisk oppdatering, men med på kjøpet fikk du utallige dustefeil som måtte rettes over de neste 3mnd med utallige små oppdateringer...

Gi meg noe nytt!!

Den nye appen er laget helt på nytt, med et helt nytt rammeverk, slik at det vil bli mye lettere for utviklerne å legge til ny funksjonalitet og å holde samme featureset oppdatert på iOS og Android uten mye ekstra arbeid.

Logisk at de begynner med ca samme featureset som i den gamle appen.

Cordova? Xamarin?

krister461

Litt OT, men Dashboard for Tesla-appen har fått widget for Android + smart charging nå (sett ferdig-tidspunkt). Har ikke fått testet disse funksjonene skikkelig enda, men appen ellers har fungert bra.

JorgenM

Tesla-appen kommer ikke opp som Widget på min Honor 5X i alle fall  :-\
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

twinpeaks

Sitat fra: fredag på mandag 13. februar 2017, klokken 15:39

Den nye appen er laget helt på nytt, med et helt nytt rammeverk, slik at det vil bli mye lettere for utviklerne å legge til ny funksjonalitet og å holde samme featureset oppdatert på iOS og Android uten mye ekstra arbeid.

Logisk at de begynner med ca samme featureset som i den gamle appen.

Det høres ja veldig bra ut, hvis det er virkelig bare starten på en app som kunne lære en del etter hvert, men har du en pålitelig kilde for dette? Tenker først og fremst på direkte styring av batteri-oppvarming, varme i seter/ratt/vindu og timer som hadde vært kjempeflott å få.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

cra

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. februar 2017, klokken 10:28
Jeg starter som regel forvarming på maks temperatur, mens bilen som regel står på 20-22 grader når den parkeres. Klimaknappen på forsiden har ingen verdi for meg uten at også temperaturinnstilling er tilgjengelig der.
Har du prøvd TeslaKey? Med den appen kan du (på iPhone i alle fall) ha long-press på ikonet som starter klimaanlegg med max temperatur, og egen custom temperatur startet fra inne i appen med den tempen du selv setter. :)  Appen er grisedyr (koster ca halvfull "tank") eller grisebillig (koster bare en liten skvett bensin) alt ettersom hvordan du velger å se det. Det beste er at utvikler er her på forumet, slik at det går an å spørre etter features (krever at det finnes i API, så setevarme etc fra app går desverre ikke), foreslå endringer etc. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Nå ser jo det veldig ut som at climate-skjermen er laget for å kunne lett trykke på ratt, vindu, speil og seter.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA