Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Praktisk rekkevidde på langtur: i3 94ah vs Leaf 30kwt vs Ioniq EV

Startet av Marsto, onsdag 19. april 2017, klokken 22:08

« forrige - neste »

Marsto

Jeg lurer på om noen har dokumenterte tall på hvor mange biler det ble produsert som Think City og Think Classic? Kan tallene fra USA også kan oppdrives? :)
Kanskje noen vet hvor mange er i drift idag også?
Det virker som at disse bilene begynner å bli ganske sjelden ihvertfall her i Trondheim.

Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Litium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Arnie

Boka "Elbil på norsk" har et appendix med oversikt over Think-produksjon. Think Classic: 1056. Think City:2336. Opplysningsrådet for Veitrafikken har antall registrerte per dags dato, men jeg har ikke sett deres siste oversikter. Men at det har gått raskt nedover med antall Think City - de fleste har Zebra batteri - er det liten tvil om.

http://www.ofv.no/forside/

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Marsto

Hei Arnie. Det var flott. Mange takk for opplysningene. Tenkte ikke på boka i det hele tatt. Den har jeg selvfølgelig i bokhylla.  :+1:
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Litium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Marsto

Ser også i boka at det ble kun produsert 460 biler i Norge av Think City. 1876 biler produsert i Finland hvorav bare 148 biler med Lithium batteri. Det var ganske overraskende.  :-\
Man må vel snart se på disse bilene som samlerobjekter??

Arnie

De er allerede samleobjekter. Ihvertfall har jeg begynt å samle. Og jeg liker Thinken så godt til småkjøring at jeg har bestemt meg for å ha en operativ Think så lenge jeg selv er kjørbar.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Elmo

Sitat fra: Arnie på lørdag 11. februar 2017, klokken 22:03
Opplysningsrådet for Veitrafikken har antall registrerte per dags dato, men jeg har ikke sett deres siste oversikter.
Finnes en fin side med tall basert på Vegvesenets tall:  Think Classic  og Think City
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA