Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spørsmål rundt førstegangskjøp av elbil - Nissan Leaf Gen 2.

Startet av egolfer, onsdag 19. april 2017, klokken 14:42

« forrige - neste »

Ipadjove

Sitat fra: Argi på tirsdag 30. mai 2017, klokken 21:17
Men stemmer det at den bare kan ta i mot inntil 3,7kW (16A en fas) utenom hurtiglading?

7.2 kW
(32A enfase)

SUNPWRD

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 30. mai 2017, klokken 21:21
Sitat fra: Argi på tirsdag 30. mai 2017, klokken 21:17
Men stemmer det at den bare kan ta i mot inntil 3,7kW (16A en fas) utenom hurtiglading?

7.2 kW
(32A enfase)

Ok (merkelig at ikke dette fremgår på opel.no... )
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Ipadjove

Ja eksemplene som Opel gir angående ladetider er litt sånn..
Se om linken her fungerer:
http://www.opel.no/kjoretoy/opel-serie/biler/ampera-e/models-specification.html

SUNPWRD

Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

seidl

Jeg har kjøpt meg en charge amps 6-16A lader. Er det slik at bilen kun tar imot maks 10A med portabel lader? Når jeg lader å går inn på appen så står det tilkoblet strøm "bærbar kabel". På lade begrensning står det 6A eller 10A.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

kammiz

Charge amps ray må manuelt settes til 16a hver gang du lader, om du skal lade på mer enn 10. Da forsvinner muligheten til å velge mellom 6 og 10a i appen og appen opplyser også om at du lader fra ladestasjon.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Takk for svar. Det vil si at vis den står på f.eks 13A så skrur bilen den ned til å ta imot 6A?
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

kammiz

Sitat fra: seidl på onsdag 31. mai 2017, klokken 12:37
Takk for svar. Det vil si at vis den står på f.eks 13A så skrur bilen den ned til å ta imot 6A?


nei, hvis du setter den på noe som helst over 10a så vil ikke bilen gjøre noe med det, da den tror det er en ladestasjon. Men jeg antar at hvis du setter den på 10a så vil bilen la deg kunne sette bilen til å motta bare 6a. Men det har jeg ikke prøvd.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Fant ut av det. Charge amp sto på 13A. Da står det i appen "bærbar kabel". Skrudde opp til 16A å den gjenkjente den som ladestasjon. Så grensa for bilen er høyere enn 10A.  :o
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

kammiz

Flott at du fant ut av det :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

zbk

Noen som har en ladekabel med 1A-trinn som kan sjekke hvor grensa går? Jeg skal dobbelsjekke på min 15A-PodPoint, men mener å huske ladetida ga mening.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

seidl

Jeg har 1A trinn på charge amp kabelen. Kan sjekke imorgen vis ingen gjør det før meg. ( har full "tank" nå )
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Radar70

Sitat fra: seidl på onsdag 31. mai 2017, klokken 13:08
Fant ut av det. Charge amp sto på 13A. Da står det i appen "bærbar kabel". Skrudde opp til 16A å den gjenkjente den som ladestasjon. Så grensa for bilen er høyere enn 10A.  :o

Forstår jeg det rett at dette er en Mode 2 kabel med husholdningsstikk, som lader på 16A? Jeg var av den oppfatning at det ikke var mulig. Men supert hvis det er mulig :+1:
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

sylwester

Det er fullt mulig, men ikke anbefalt.  Typisk er det da du som går god for at anlegget tåler 16A.

Charge Amps har temperatursensor i Shucko-kontakten sin så den merker om det går varmegange og det er en ekstra sikkerhet der anlegget tåler 16A kontinuelig, men at det kanskje er sot og smuss som gir dårlig kontakt/varmegang.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

zbk

15A pilot fra PodPoint oppfattes i alle fall som ladestasjon og valget om 6/10A forsvinner.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA