Ikke ha verdisaker i frunken i Model S/X 2015 eller nyere

Startet av fredag, torsdag 09. februar 2017, klokken 17:22

« forrige - neste »

fredag

Frunken på nyere Teslaer har en nødåpner slik at feks brannmannskap kan åpne frunken og koble fra det store batteriet. Dette er superviktig for nødetatene for at de skal tørre å klippe deg ut fra bilen i tilfelle en kollisjon uten å risikere å få strøm i seg. Dette innebærer imidlertid at hvem som helst kan åpne frunken uten nøkkel. Gjelder ikke eldre 2013/2014 Model S, uten dual motor.

https://electrek.co/2017/02/09/tesla-front-trunk-open-without-key/

https://www.youtube.com/watch?v=0G96fI24v0s

Mer info:

https://www.tesla.com/no_NO/firstresponders
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

lunitiks

Flaks at jeg bare har verdiløst skrot liggende i fragasjerommet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Skal vel få konstruert en overraskelse for den som åpner lokket....

JorgenM

Vel, det gjør det jo enkelt for kjeltringer å sette en tesla ut av spill :o
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Lynet

Det er vel like enkelt å skjære hull i fire dekk eller knuse noen ruter for dem som vil stjele noe eller bare ødelegge.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorgenM

Dekk kan man bytte og man kan kjøre med knuste ruter :) (kjøre til nærmeste verksted, kanskje ikke helt lovlig hvis frontrute er knust men..)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Lynet

Og hva er problemet i frunk? At de kapper sikkerhetssløyfen? Der er det bare å tvinne sammen ledningene og kjøre videre. Da er det enklere å bruke en boremaskin og bor hull i batteriet hvis man absolutt skal hindre noen i å komme sin vei. Dyr reparasjon blir det også. 4 dekk er også dyrt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

JorgenM

Du tar det litt mer seriøst enn jeg mente det tror jeg :)
Ha en flott helg  :+1:

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Tyven kan også få tilgang til HEPA-filteret ditt. Tenk hvis han har lest seg opp på hvordan man fjerner gummipakningen, teppebrønnen og faktisk baner seg vei til HEPA-filteret! Blir en feit regning for eier. Fysj, Tesla! Fysj!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Jeg skjønner ikke at dette er en "sak"; jeg trodde alle visste dette. Det står i manualen og allting...
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Thor2014

Kjenner du mange som leser manualen med mindre det er noe feil ;)

Olemann

Jeg visste det ikke, men har det heller ikke med å bryte meg inn i biler....dog, kanskje en grunn til at politiet ikke forklarte eksakt hvordan netthackingen fra Russland i det siste ble utført....
Hadde jeg hatt Tesla hadde jeg nok helst sett at denne tråden ble slettet, men bare et tips fra utsiden :)

eha

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 11. februar 2017, klokken 08:05
Kjenner du mange som leser manualen med mindre det er noe feil ;)

Nei. Men poenget mitt er at så lenge det står i manualen så er det ikke akkurat noen sensasjon. Og det har også vært nevnt på forumet i noen tråder her tidligere. Det var slik jeg fikk greie på det for en god stund siden.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA