Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 266.000kr for ny Soul. Hva betalte dere?

Startet av Yen, tirsdag 18. april 2017, klokken 20:07

« forrige - neste »

Magster

moby666

IONIQ, SoulEV, egolf, mb b-electric og muligens nye ford focus?

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Magster

You win!

Det var fler enn jeg var klar over. Hadde likevel satt diverse andre egenskaper forran android auto. Kjøreegenskaper, comfort, plass, kvalitetsfølelse, hurtiglading, og kanskje til og med strømforbruk.

Ser at min Bmw ligger på 2 kWh pr mil nå siden september i snitt. (99% småkjøring). Så kan man legge på endel prosenter som går tapt ved lading tenker jeg.

Hvordan blir dette med en MB B-electric? eller enda værre en Tesla model x? Nærmer vi oss 4 kr pr mil på vinteren?

Yen

Tusen takk for gode innspill!

Definitivt vanskeligere valg enn jeg trodde det skulle være!

Leser litt rundt på forumet her, og andre steder. Finner en god del mer på BMW i3 eller Mercedesen, så den er kanskje mer populær.

Men ser det er 58 gode sider med feil og slikt på siden til i3 her inne..! Opplever dere masse trøbbel med bilen? Jeg er vanvittig lite god med bil og da spesielt om det oppstår trøbbel.. så det er litt viktig at den er driftsikker.
Ser også på andre steder at det blir skrevet at dekkene blir unormalt fort utslitt på i3. Er dette problemer dere som har i3 er kjent med?

Ellers finner her lite om Mercedesen, men det kan jo komme av at den er mindre solgt såklart.

Kom gjerne med probleme som er vanlige med den om dere vet om noen!
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Egil Fonn

Kjørt min MB Belectric  over 30000km nå. Opplevd følgende feil.
Feil med ladeluke.
Feil med lysblending innvendig speil.
DU har begynt med ulyd trolig fra lager. Veldig svak ulyd foreløpig men er obs på utvikling av dette. Svakhet med Tesla DU dette.
BMW i3 har jeg kun kjørt 1400km og alt vel så langt. Har hørt om diverse feil. Men regner med bilen er produsert så lenge nå at BMW har rettet opp det meste.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

turfsurf

35k km på i3. Reflekser i døra som løsnet, ellers ingen feil. Var noe mere med de første årsmodellene, men er vel ingen kjente feil på de som blir produsert nå. M.t.p. vedlikehold og service er vel i3 en av de billigste bilene å ha. Med en nedskriving på 8 år så regner jeg en totalkostnad på 5k i måneden på vår i3 med en kjørelengde på 100k km. Inkludere forsikring, strøm, service og dekk. Sannsynligvis har bilen en liten restverdi etter 8 år og.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Luftventil

Alle bilforumet har masse innlegg med feil, det er det forumet hovedsakelig brukes til :) Så ikke la deg bekymre. Husk at i3 var blant Norges mest solgte biler i fjor, og derfor vil det være mye mer innlegg rundt den enn B-Klasse som ikke solgte like mye.

Dekkene skyldes nok at i3 er ganske morsom å kjøre fort og sportslig , noe som sliter mer på dekkene.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

tutti

Da har jeg lært noe nytt: se ca. fra 7:00 - egolfen har oppvarmet radar foran. Det fungerer i følge Bjørn mye bedre om vinteren enn selv Tesla:

Da er det ingen tvil acc er, som jeg selv har erfart 3-vintere nå- veldig bra, uansett føre. Hvis du evt. opplever noe tull i en snøstorm, så er det bare å vente noen sekunder til snøen smelter bort :)

model3citizen

Sitat fra: moby666 på søndag 12. februar 2017, klokken 10:39
Ville aldri kjøpt en ny bil uten android auto. Fantastisk system og det blir bare bedre og bedre. Sanntidstrafikk i Google maps er overlegent. Hvis jeg søker på en adresse hjemme eller på jobb og setter meg i bilen etterpå spør systemet om jeg skal kjøre dit. Utrolig kult. Systemet i i3 er veldig gammeldags uten android auto og touch.

Mangelen på touch er bare et problem om man syntes det er smart å strekke på armene og betjene et tilbakemeldingsfritt grensesnitt. Selv kan jeg ikke fordra det, iDrive kan betjenes med mye større nøyaktighet "blindt" og er føles for min del tryggere. i3 har også real-time trafikkinformasjon.

Mellom bilene nevnt hadde jeg ikke vært i tvil et sekund, hadde valgt i3 94Ah.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

model3citizen

Sitat fra: Yen på tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:29
Tusen takk for gode innspill!

Definitivt vanskeligere valg enn jeg trodde det skulle være!

Leser litt rundt på forumet her, og andre steder. Finner en god del mer på BMW i3 eller Mercedesen, så den er kanskje mer populær.

Men ser det er 58 gode sider med feil og slikt på siden til i3 her inne..! Opplever dere masse trøbbel med bilen? Jeg er vanvittig lite god med bil og da spesielt om det oppstår trøbbel.. så det er litt viktig at den er driftsikker.
Ser også på andre steder at det blir skrevet at dekkene blir unormalt fort utslitt på i3. Er dette problemer dere som har i3 er kjent med?

Ellers finner her lite om Mercedesen, men det kan jo komme av at den er mindre solgt såklart.

Kom gjerne med probleme som er vanlige med den om dere vet om noen!

Yen: dette med feil blir alltid anektodisk. Ta mitt eks.

Kia Soul, kjørt 10mnd. 25000km, 1 service, minst 10 ganger inn og ut av verksted pluss flere driftsstans. Dødt 12v batteri skiftet to ganger, defekt dørlås gjorde det umulig å låse bilen og tom for A/C gass.

BMW i3, kjørt nå 14mnd, 46000km, første service nå mot slutten av måneden. Ingen driftsstans eller problemer, overhode. 100% pålitelig.

Utover det kan jeg si at neste elbil blir en Ampera-E som jeg har til hensikt å eie fram til i3 120Ah dukker opp. Hvem vil vel ikke ha en bakhjulsdrevet BMW med midtmotor?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

02jan

Passert 60.000 km med min 2014 i3, hatt en feil (som jeg selv ikke var klar over ) - låsemekanisme til "bensinpåfyllingslokket" , Dette ble byttet ved service (første på 39.000km, neste på ca 80.000) samt fått oppgradert til nyeste programvare + enkelte andre komponenter ,som det har vært rapportert svakheter på , kostnadsfritt.

Dekkene holder en stund til , men antar første bytte ved ca 80.000.

Bilen kjennes like tight og behagelig , som da jeg prøvekjørte i3 for førstegang i november 2013.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Ferry

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 14. februar 2017, klokken 21:51
Hvem vil vel ikke ha en bakhjulsdrevet BMW med midtmotor?

Midtmotor? Den sitter da bak, mellom bakhjulene, på venstre side. Hmm, midtmotor er kanskje ikke så dumt ord. Om vi regner batteriet som en del av "motoren". Det er vel strengt tatt vektfordeling vi er opptatt av, og der briljerer i3. Selvfølgelig vil vi ha bakhjulsdrevet bil. VW MEB blir også det.

turfsurf

Utover det kan jeg si at neste elbil blir en Ampera-E som jeg har til hensikt å eie fram til i3 120Ah dukker opp. Hvem vil vel ikke ha en bakhjulsdrevet BMW med midtmotor?
Hvis man ikke har bestilt AE enda, så får man vel en 120Ah i3 like fort som en AE, hvis ryktene stemmer.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

zyp

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 14. februar 2017, klokken 21:45
Sitat fra: moby666 på søndag 12. februar 2017, klokken 10:39
Ville aldri kjøpt en ny bil uten android auto. Fantastisk system og det blir bare bedre og bedre. Sanntidstrafikk i Google maps er overlegent. Hvis jeg søker på en adresse hjemme eller på jobb og setter meg i bilen etterpå spør systemet om jeg skal kjøre dit. Utrolig kult. Systemet i i3 er veldig gammeldags uten android auto og touch.

Mangelen på touch er bare et problem om man syntes det er smart å strekke på armene og betjene et tilbakemeldingsfritt grensesnitt. Selv kan jeg ikke fordra det, iDrive kan betjenes med mye større nøyaktighet "blindt" og er føles for min del tryggere. i3 har også real-time trafikkinformasjon.

Mellom bilene nevnt hadde jeg ikke vært i tvil et sekund, hadde valgt i3 94Ah.

Her må jeg si meg enig med moby666, jeg bruker selv Android Auto i egolfen min. Selv om Android Auto i utgangspunktet er touchbasert, så integrerer det også med både knappene på rattet og skruknottene ved skjermen, så jeg kan fint bla i lister og zoome i kartet uten å røre touchskjermen. I tillegg så har det talegjenkjenning som faktisk funker, så jeg kan starte navigasjon til et vilkårlig mål uten å røre noe annet enn tale-knappen på rattet.

model3citizen

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:52
Hvis man ikke har bestilt AE enda, så får man vel en 120Ah i3 like fort som en AE, hvis ryktene stemmer.

Jeg har selvsagt bestilt Ampera-E for lenge siden ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA