Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 266.000kr for ny Soul. Hva betalte dere?

Startet av Yen, tirsdag 18. april 2017, klokken 20:07

« forrige - neste »

turfsurf

Har du brukt infotainment systemene på begge bilene ? Synes MB er helt elendig på det området, i3 er lysår bedre der. For ikke å snakke om den gammeldagse instrumenteringen på MB.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

moby666

Infotainment på i3bhar vel ikke engang touch skjerm? Synes i3 er milevis bak de andre bilene på dette området
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Yen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:32
Har du brukt infotainment systemene på begge bilene ? Synes MB er helt elendig på det området, i3 er lysår bedre der. For ikke å snakke om den gammeldagse instrumenteringen på MB.

Nei, det rakk jeg ikke teste på noen av dem!!det falt faktisk litt i glemmeboka..

Hva mener du gjør i3 så overlegen her, da?

Sitat fra: moby666 på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:47
Infotainment på i3bhar vel ikke engang touch skjerm? Synes i3 er milevis bak de andre bilene på dette området

Har MB-B touch her, da?

BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Lentaro

uten å ha prøvd verken i3 eller MB, så anbefaler jeg ihvertfall en bil med hurtiglading.
Når du har muligheten for hurtiglading så er det også sannsynlig at du får lyst til å kjøre lengre pga bilen er så god å kjøre. Var selv på Danmarks ferie med sykler og unger med e-golfen og det hadde vært et herk uten hurtiglading.
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Yen

Sitat fra: Lentaro på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:58
uten å ha prøvd verken i3 eller MB, så anbefaler jeg ihvertfall en bil med hurtiglading.
Når du har muligheten for hurtiglading så er det også sannsynlig at du får lyst til å kjøre lengre pga bilen er så god å kjøre. Var selv på Danmarks ferie med sykler og unger med e-golfen og det hadde vært et herk uten hurtiglading.

Liker egentlig ikke å kjøre...! :p
Og vi reiser sjeldent til aldri på ferie, da vi har 2 (relativt store) hunder. Og ikke føler vi store behov for det heller. Vi har pr i dag en kjempegod bensinbil som både er god å kjøre, og sitte i. Men det har ikke øket behovet eller ønsket om å dra på langturer. Og det har ingenting med hverken drivstoffprisene eller bompriser å gjøre :)

Så å tillegge folk behov for hurtiglader i alle tilfeller synes jeg er litt dumt. Så klart - jeg ser fordelen med å ha muligheten. Alle har ikke samme behov, derimot.

Så jeg vektlegger ikke å ha hurtiglader, men det er så klart et pluss.
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Pavel Kolotilov

Mercedes-Benz Electric Edition (MB-ED) har en kuleste ting: Apple / Google Car Play ( dette er en opsjon, koster rundt 2400). Du kobler med kabel din iPhone / Android telefon og du kan bruke  Apple maps / Google maps som bil navigasjon. Også du kan lese og sende SMS fra bilen, høre på musikk fra  telefon, osv.  Dette gjør Garmin Navigador  (opsjon - 5000) helt unødvendig.

Jeg vet ikke om BMW har den samme ting eller ikke.

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

downlow

Siden du ikke har behov for hutiglader, ville jeg personlig kjøpt Mercedes-Benz Electric p.g.a komfort, større plass,og ikke minst er den vesentlig billigere en I3
2017 Leaf Tekna 30 kWh

turfsurf

Sitat fra: Yen på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:55
Sitat fra: turfsurf på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:32

Nei, det rakk jeg ikke teste på noen av dem!!det falt faktisk litt i glemmeboka..

Hva mener du gjør i3 så overlegen her, da?

Sitat fra: moby666 på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:47

Har MB-B touch her, da?
Brukervennlighet er overlegent på iDrive vs Command fra MB. I tillegg er det større skjerm og bedre respons. Eneste fordelen til MB er Carplay, men krever det kabel er det irriterende.

Ingen av disse har touch.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

jakja83

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. februar 2017, klokken 00:39
Trenger man plassen i MB-Bed og aldri kjører lengre en rekkevidde på en dag (delt opp i flere turer kan det fort bli ned mot 4-5 mil), så velger dere den. Ellers er det i3. Mye mere moderere bil, og kan fint brukes på langtur i 94Ah versjon.

i3 hadde stått i tunet om den hadde hatt mulighet for å åpne bakdører uavhengig av fremdører. Hva tenkte de på der?

02jan

Ingen født etter 1998, som har sittet bak i min i3 har noen gang ofre en tanke på at dørene ikke er lik som på en annen bil.

Husk at i3 er 400cm lang, ville du heller hatt to små dører på hver side ?

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

jakja83

- Hadde vært greit om ungene kunne kommet seg inn og ut mens jeg satt foran med lukket dør.
- Hadde vært praktisk dersom man hadde med seg passasjerer hjem fra jobb at de kunne kommet seg ut uten at jeg måtte ta av setebeltet og åpnet døren min.

turfsurf

Etter å ha kjørt i3 i 35k km, og med barnehagebarn, barneskolebarn og ungdomsskolebarn som kjøres hit og dit, så er jeg fremdeles like glad i dørløsningen. Mye bedre en konvensjonelle dører. Jada, det er litt shuffling av dører innimellom, men tilgangen til baksetet er sykt mye bedre.

jakja83

Sitat fra: turfsurf på søndag 12. februar 2017, klokken 09:07
Etter å ha kjørt i3 i 35k km, og med barnehagebarn, barneskolebarn og ungdomsskolebarn som kjøres hit og dit, så er jeg fremdeles like glad i dørløsningen. Mye bedre en konvensjonelle dører. Jada, det er litt shuffling av dører innimellom, men tilgangen til baksetet er sykt mye bedre.

Misforstå meg rett, det er mye ved i3 jeg elsker så jeg er superpositiv - jeg bare sammenlikner med dagens bruksmønster og tenker at det hadde vært tungvint. Det kan godt være jeg tar feil.

02jan

En annen fordel, med små barn bak, er det alltid du som sitter foran ,som har full kontroll på når barna skal fly ut av bilen på parkeringsplassen. En 5/6 åring klarer å åpne døra selv, men ikke før den som sitter foran er ute.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

moby666

Ville aldri kjøpt en ny bil uten android auto. Fantastisk system og det blir bare bedre og bedre. Sanntidstrafikk i Google maps er overlegent. Hvis jeg søker på en adresse hjemme eller på jobb og setter meg i bilen etterpå spør systemet om jeg skal kjøre dit. Utrolig kult. Systemet i i3 er veldig gammeldags uten android auto og touch.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA