Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med rekkevidden

Startet av egolfer, tirsdag 18. april 2017, klokken 10:35

« forrige - neste »

carboncarstenDK

Godt at du mener at det er behageligt at bilen er forvarmet, men er det rimeligt at det koster 100 euro for en APP?

TM

Stemmer det at man ikke kan aktivere tidsstyrt forvarming og lading direkte fea bilen uten app ?. I så fall lurer jeg på om det kan være tillatt å ta betalt for en en app før det t har gått 5 år, med mindre det går klart fram av spesifikasjonen at dette er en betalt tjeneste. Så vidt jeg vet kan man stille inn forvarming i e-Up uten å bruke app.

krister461

Sitat fra: carboncarstenDK på søndag 12. februar 2017, klokken 13:01
Godt at du mener at det er behageligt at bilen er forvarmet, men er det rimeligt at det koster 100 euro for en APP?
Er det meg du spør? Jeg synes det er håpløst at VW tar betalt for dette...

tutti

Jeg synes oppdateringen av ladetiden har blitt bedre i det siste. Før så oppdaterte den seg så sjeldent at jeg ofte brukte manuell oppdatering, når så er det nesten sanntid uten at jeg må gjøre noe.

Oddaa

Sitat fra: TM på søndag 12. februar 2017, klokken 15:45
Stemmer det at man ikke kan aktivere tidsstyrt forvarming og lading direkte fea bilen uten app ?. I så fall lurer jeg på om det kan være tillatt å ta betalt for en en app før det t har gått 5 år, med mindre det går klart fram av spesifikasjonen at dette er en betalt tjeneste. Så vidt jeg vet kan man stille inn forvarming i e-Up uten å bruke app.
Alt kan aktiveres fra bilen uten app.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

TM

Ok, da ser jeg ikke helt problemet. De fleste leverandører tar betalt for kommunikasjon via app. Det skal tross alt betales for sim kort abonnement og datatrafikk. BMW tar ikke betalt så lenge man ikke trenger mer funksjonalitet enn styring av lading og forvarming. De ser vel at verdien med å kunne ha kontakt med bilen rettferdiggjør kostnaden til kommunikasjon. Dessuten har alle bmw modeller kobling til nødsentral uten ekstra kostnad.

carboncarstenDK

Alt kan aktiveres fra bilen uten app.

Hvordan starter du forvarmning i bilen, hvis du skal køre om 30 min, og ikke har forvalgt det?
Tænker at man skal starte bilen op og programere det, på navigationen?
CC

Loth

Problemet er vel at man kan ikke bare kan starte oppvarming manuelt. Da må man inn å sette en avgangstid, eller gjøre bilen 'kjøreklar'. Selv kunne jeg tenkt meg en knapp på nøkkelen for å starte oppvarming direkte som ett alternativ til app'en. Det har faktisk vært en bedre løsning enn app i mange tilfeller for min del. Da hadde det i alle fall vært mindre grunn til å betale for en tjeneste for å kunne starte forvarme uten å programmere avgangstid.

gamer73

Sitat fra: Loth på mandag 20. februar 2017, klokken 11:13
Problemet er vel at man kan ikke bare kan starte oppvarming manuelt. Da må man inn å sette en avgangstid, eller gjøre bilen 'kjøreklar'. Selv kunne jeg tenkt meg en knapp på nøkkelen for å starte oppvarming direkte som ett alternativ til app'en. Det har faktisk vært en bedre løsning enn app i mange tilfeller for min del. Da hadde det i alle fall vært mindre grunn til å betale for en tjeneste for å kunne starte forvarme uten å programmere avgangstid.

jups 100% enig!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA