Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kamera leser skilter?

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 17. april 2017, klokken 10:05

« forrige - neste »

TM

Har de gjort noe med batteri-garantien ? 5 års garanti vil være dårligst i klassen.

...

Iflg brosjyre er det 5 års garanti på hele bilen.
Ford Focus Electric har jo aktiv kjøling og varme på batteripakken, så det burde bety et langt og godt liv.

Noen som vet om det har vært noe særlig feil på forrige generasjon batteripakke på Focus Electric?

TM

Sitat fra: nix på onsdag 15. mars 2017, klokken 17:18
Iflg brosjyre er det 5 års garanti på hele bilen.
Ford Focus Electric har jo aktiv kjøling og varme på batteripakken, så det burde bety et langt og godt liv.

Noen som vet om det har vært noe særlig feil på forrige generasjon batteripakke på Focus Electric?
Det er mulig at batteriet i Fokus statistisk sett bør holde i mange år. Desto vanskeligere å forstå hvorfor ikke Ford tør gi garanti  på nivå med konkurrentene. Det virker fortsatt ikke som de ønsker å selge for mange eksemplarer av bilen.

bno

Da gikk det som det måtte gå. Bra at norske elbil subsidier ikke blir belastet med dett "Kodak produktet." Er ikke overrasket http://www.tv2.no/a/9060551


Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Scooter


Lars C. Krogenæs

Snodig:

Mens Graham Hoare, som er Fords head of global vehicle evaluation, bekrefter ovenfor pressen at Ford vil legge ned produksjonen i Europa, sier informasjonsdirektør for Ford i Norge Anne Sønsteby at Ford aldri har planlagt å avslutte produksjonen av Focus Electric i Europa i løpet av 2017.

Her må det mao være en intern missforståelse internt i Ford-systemet. Kanskje har de laget så mange biler i første batch at det er nok Europabiler ut året, før de må importere fra USA?

I 2016 ble det solgt 61 Ford Focus electric i hele Europa. Av disse ble 47 registrert i Norge, altså hadde Ford et salg på 14 Focus electric i resten av Europa....



Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

gigafactory

Er faceliften tilgjengelig for levering nå egentlig?

Goggen123

Er 225 km NEDC rekkevidde?
Hvorfor har den da kortere rekkevidde når den har større batteri enn Leaf 30?
Er det vekt, batteriteknologi, eller andre ting som gjør dette?

Ser utrolig bra ut innvendig og utvendig Focusen.

rolandvg99

Sitat fra: Goggen123 på tirsdag 25. april 2017, klokken 15:16
Er 225 km NEDC rekkevidde?
Hvorfor har den da kortere rekkevidde når den har større batteri enn Leaf 30?
Er det vekt, batteriteknologi, eller andre ting som gjør dette?

Ser utrolig bra ut innvendig og utvendig Focusen.

Primært høyere luftmotstand og vesentlig kraftigere/mindre effektiv motor.
"I like soul with a capital S"

Anders Jensen

Når det gjelder motor og effektivitet så er vel den de bruker en av de som er mest gjerrige.
Jeg kjørte min El focus på 95Wh/km til og fra jobb. kjører riktig nok i 50-60 sone hele tiden med varierende terreng for å regenerere en del. Bilen har veldig bra aerodynamikk sammenliknet med andre elbiler som er høyere og mer klumpete. Merker stor forskjell på el focus og Bklasse ED som er to biler med lik egenvekt.
mercedesen skal man holde hardt for å få ned i under 130Wh/km på nøyaktig samme strekning og kjørestil.

Til deg som spurte om batteriet hadde vært et problem.. kan med sikkerhet si at kontakter/kontaktorer i sammenheng med batteriet ikke var spesielt godt beskyttet mot veisalt. Hos min lokale Ford forhandler så hadde de 4 biler inkludert min som ville på verksted rundt 26500 km. Det flekset med 200 km mellom bilene.
alle 4 bilene gikk daglig mellom Ski og Oslo. Bilen sto på verksted i 6 uker første gang.. Så endte det opp med ca hver andre uke i et halvt år.. Da ga jeg opp bilen. Byttet den inn i en Mercedes B klasse ED. Har ikke sett meg tilbake etter det.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Pallesnekkern

#25
Synes faktisk den ser ganske attraktiv ut nå. Hovedgrunnen til at den solgte dårlig var manglende hurtiglading, ikke lite bagasjerom.  Bare se hvor godt i3 selger, og det er begrenset hvor mange vaskemaskiner du får med deg i den og. 

Focus er bedre bil enn Leaf, Soul, Trilling på de fleste områder, så som nummer 2 bil (som de fleste elbiler er) ser den bra ut.


Anders Jensen

Sitat fra: Pallesnekkern på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:01
Synes faktisk den ser ganske attraktiv ut nå. Hovedgrunnen til at den solgte dårlig var manglende hurtiglading, ikke lite bagasjerom.  Bare se hvor godt i3 selger, og det er begrenset hvor mange vaskemaskiner du får med deg i den og. 

Focus er bedre bil enn Leaf, Soul, Trilling på de fleste områder, så som nummer 2 bil (som de fleste elbiler er) ser den bra ut.


Problemet er holdbarheten. bilen ser lekker ut, er helt super å kjøre, og sprek. Men når bilen blir stående på verksted så mye som min og mange andre sin har gjort.. så velger jeg lett noe annet:)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

...

Noen som vet når FFE vil være tilgjengelig for prøvekjøring hos forhandlerne?

tomv.h

Ser ut som det har begynt å komme noen nye biler, ikke mange registrert enda, 5 til nå som ser ut til å være nye 2017 modellen.

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Ford-cng-technik%20Focus%20Electric&mnd=%25&year=%25
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

kaiat

De 2017-modellene er produsert i Europa ifølge https://www.etis.ford.com. Siden den oppgraderte Focus'en ikke skal produseres i Europa, er dette trolig "gamle" biler. Noen av disse 2017-modellene er forøvrig produsert i 2016, sannsynligvis lagerbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA