Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AP kobler fra ved filskift

Startet av lenny36, lørdag 15. april 2017, klokken 18:25

« forrige - neste »

lenny36

Har tidligere postet her om et problem med C-Zeroen min. Fra tid til annen får jeg opp den gule varsellampen. Uavhengig av dette kan jeg også få opp skilpadde ved 2-3 streker igjen under hard belastning som motbakker og gjerne ved bruk av varme i tillegg. Tips fra andre på forumet har fått meg til å lure på om en av battericellene er svak. Kan noen tipse meg hva som er det beste verktøyet til å lese av batterispenninger samt batteriets gjenværende kapasitet. Det er en 2011 som har gått 123.000km. Takk:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

ElDino

Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

lenny36

Takk, men finnes det noe tilsvarende for iPhone? Kan noen legge en skjermdump av hvordan det skal se ut med riktige verdier på spenninger o.l sånn at jeg har et sammenligningsgrunnlag? Hva trenger jeg i tillegg til appen?

TB

Trur ikkje det finnes for iPhone. For canion treng du OBDLink LX Bluetooth Scan Tool (eller MX).

Alternativ er EvBatMon for_iMiEV:  http://evpositive.com/evbatmon-for-i-miev.html
Den klarer seg med enklere "Bluetooth Scan Tool", men programmet har dyrere lisens..

Om du er i Oslo / Akershus området kan måle for deg, har EvBatMon appen.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

lenny36

Takk for svar, hadde vært kjempefint hvis du kunne hjulpet meg med å måle. Hvor kunne vi evt ha møttes? Jeg bor i nærheten av kløfta men er ofte i Oslo.

TB

Hei
Eg bur på Lørenskog, så det er ikkje langt vekke. Sender deg PM.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA