Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utslippsbiler versus nullutslippsbiler

Startet av Jejl, fredag 14. april 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Jejl

De orginale hjulmutterene begynner å bli dårlige.
Noen som har en annen type å anbefale?
De orginale muttrene ser ut til å ha dårlig kvalitet siden de er hule, og det virker i tillegg som om metallet er litt for mykt? Er det noen som har prøvd å få nye på reklamasjon?

Voll1

Jeg har måttet kjøpe 8-10 muttere. Jeg bytter hjul "manuelt" selv, og er forsiktig med muttrene, men mistenker at det er muttertrekker hos Tesla servicesenter som har ødelagt/vridd ytterkappen slik at mine hylser ikke passer lengre. Ingen reklamasjon iflg Tesla.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

teslAudun

Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

petersv

Høgis

Snakk med Wokas i Oslo. De har forskjellige 2 typer som passer og er solide.  23 19 43 20
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TeslaSvein63

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 08:38
Jeg har måttet kjøpe 8-10 muttere. Jeg bytter hjul "manuelt" selv, og er forsiktig med muttrene, men mistenker at det er muttertrekker hos Tesla servicesenter som har ødelagt/vridd ytterkappen slik at mine hylser ikke passer lengre. Ingen reklamasjon iflg Tesla.

Ikke i tvil. De har rasert mine også. De har drevet å balansert mine hjul en haug med ganger pga vibrasjoner som ikke blir borte uansett. Har kranglet meg til noen ny hjulmuttere pga av dette. Var jo ikke mulig nesten å bytte til sommerhjul. Nå er de skadet igjen etter en tur til Tesla med omlegging og montering av vinterhjul. De må være sadister med muttertrekker. Jeg skal ha nye muttere.

bjornb

Tesla Model S 90D AP2/HW2 - levert Des 2016.
Reservert Model 3 - 31.03.2016

JorgenM

Dekkskiftet idag ble fiasko :)

Byttet i fjor høst uten problemer, men kjøpte nye vinterdekk i januar og da var det Vianor som satte på dekkene. Satt noe helt vannvittig. Fikk av 3 muttere og den fjerde endte opp temmelig rund så jeg ga opp... Må nok på et lokalt verksted å få skiftet, rekner med de har utstyr for å få av mer eller mindre runde muttere. Har bestilt 4 nye muttere fra England.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

overlay

Sitat fra: JorgenM på fredag 14. april 2017, klokken 17:47
Dekkskiftet idag ble fiasko :)

Byttet i fjor høst uten problemer, men kjøpte nye vinterdekk i januar og da var det Vianor som satte på dekkene. Satt noe helt vannvittig. Fikk av 3 muttere og den fjerde endte opp temmelig rund så jeg ga opp... Må nok på et lokalt verksted å få skiftet, rekner med de har utstyr for å få av mer eller mindre runde muttere. Har bestilt 4 nye muttere fra England.

Rundet av de vanlige boltene? Eller låsebolt?

JorgenM

De vanlige ja. Brukte kryss med 22mm, ser i ettertid at 21mm er det riktige :-[
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

overlay

Sitat fra: JorgenM på fredag 14. april 2017, klokken 18:13
De vanlige ja. Brukte kryss med 22mm, ser i ettertid at 21mm er det riktige :-[

Da skjønner jeg mer at du har fått det til. Runde av skruer har jeg fått til, men aldri hjulbolter uansett hvor hardt de har sittet  :P

BMW850

Mine hjulmuttere er like fine etter tre år. Bytter selv og Tesla har hatt av dekka noen ganger i tillegg. Om noen bruker 22mm pipe istedet for 21 skjønner jeg at noen har fått problemer...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

Sitat fra: BMW850 på fredag 14. april 2017, klokken 22:28
Mine hjulmuttere er like fine etter tre år. Bytter selv og Tesla har hatt av dekka noen ganger i tillegg. Om noen bruker 22mm pipe istedet for 21 skjønner jeg at noen har fått problemer...

Og om man bruker 6 kantet eller 12 kantet pipe :)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA