Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bergen (Fyllingsdalen) - Stavanger med e-up

Startet av sla, torsdag 13. april 2017, klokken 10:29

« forrige - neste »

sla

Min bil er kun 4+år, og om et par dager vil den slutte å fungere.
Er det noen som har prøvd å klage dette inn som en reklamasjonssak?

http://www.dinside.no/motor/uten-dab-i-bilen/61066154

Jeg har prøvd å klage dette in mot lokal Nissan forhandler uten å få det godkjent. Neste oppgave er å klage det inn for forbrukerrådet.
Noe som har gjort dette allerede?
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Øyst1

Tviler sterkt på at du kommer noen vei med den klagen.
Tenker at du kan klage på garanti/reklamasjon dersom det er produktet i det selv som er ødelagt.
Her er det som skjer utenfor Nissan sin kontroll, dermed ikke noe de kan belastes for.

Forstår det er irriterende, men er nok bare noe en må godta.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

BE

Jeg kan ikke fatte hvordan eller hvorfor produsentene skal måtte erstatte noe som helt. Det er jo overhode ikke noe galt med FM-radioen, hele artikkelen du linker til er basert på en merkelig påstand. Det virker på meg som bortkastet tid å forsøke å la forhandlerne/produsentene punge ut for denne særnorske slukkingen av FM-nettet.

Når det er sagt. Jeg lever enda i den tro at når slukkingen av FM-nettet når mer befolkede områder, vil det dukker opp så mange problemer at de kanskje skrinlegger hele greia. La oss heller ikke glemme alle de reklamefinansierte kanalene som mister mange lyttere da de vil være mindre tilgjengelige på DAB.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

sla

Bransjen har vært kjent med denen problemstillingen i god stund før bilene ble levert, ergo kan det være mulighet for en sak.
Spørsmålet er om noen har kjøre dette mot forbrukerrådet? Dersom det er gjort og saken tapt, så skrinlegger jeg det hele. Men dersom dette ikke er gjort vil jeg prøve min sak.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Øyst1

Tenker du må bare kjøre en sak, men den er nok tapt.

Er mye en skal bruke energi på, men akkurat dette ville jeg ikke brukt en kalori på. Du har en så dårlig sak at det er dødfødt.

Men det er min mening.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

cra

Trur du klager til feil instans. Radioen fungerer "as advertised", og at ingen lenger "gidder" å sende FM-signaler kan neppe sies å være Nissan sin feil.

Tenker forøvrig å gå for en slik adapter i bilen til fruen: Vi kan jo lage en workshop og installere sammen? Tenker at noen kroner på slikt adapter er billigere enn å bruke tid på å prøve å få Nissan til å gjøre noe med det. Best-case scenario er at de gir deg en crappy 300 kroners DAB-adapter såpass du holder kjeft.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sele

Enig med Øystein K dette er en tapt sak. Ingen kan med hånden på hjerte si at de ikke har fått med seg at FM båndet skal slukkes. For øvrig så er det ingenting galt med radioen den funker det er bare myndighetene som har endret sender fra FM til DAB+.

Sele

Sitat fra: cra på mandag 06. februar 2017, klokken 14:23
Trur du klager til feil instans. Radioen fungerer "as advertised", og at ingen lenger "gidder" å sende FM-signaler kan neppe sies å være Nissan sin feil.

Tenker forøvrig å gå for en slik adapter i bilen til fruen: Vi kan jo lage en workshop og installere sammen? Tenker at noen kroner på slikt adapter er billigere enn å bruke tid på å prøve å få Nissan til å gjøre noe med det. Best-case scenario er at de gir deg en crappy 300 kroners DAB-adapter såpass du holder kjeft.  ;D

Grei nok løsning men mye styr. Jeg bruker mobiltelefonen som radio og overfører trådløst lett som bare det. :)

jkirkebo

Sitat fra: Sele på mandag 06. februar 2017, klokken 14:35
Sitat fra: cra på mandag 06. februar 2017, klokken 14:23

Grei nok løsning men mye styr. Jeg bruker mobiltelefonen som radio og overfører trådløst lett som bare det. :)

Jeg skal installere DAB i Leafen etterhvert men vi ha en løsning som ikke går via FM og som fungerer med knappene på rattet for kanalskift. Ser ut som Fiamm SM21 vil gjøre jobben bra. Går nok for takantenne (pisk) tenker jeg, liker ikke synlige antenner i frontruta. Takantenne gir også bedre mottak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA