Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adressa En halv milliard i momsfritak for Tesla-kjøpere

Startet av Crown, onsdag 12. april 2017, klokken 19:39

« forrige - neste »

Crown

Virker som Ioniqen fortsetter å regenerere selv om batteriet er fulladet. Er det noen som har hatt fullt batteri før de skulle kjøre en lang nedoverbakke og sett hva som skjer etter en stund? Får man over 100% på batteriet? :-D

På Leafen slutter regenerering å virke når batteriet er fulladet, litt irriterende å måtte bremse på "vanlig" måte de første km.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

moby666

Kjørte ned fra fjellet for et par uker siden. Ladet opp til 100% og kjørte mye nedover (800m->100m) Regenreringen sluttet litt før jeg kom helt ned. Kjørte ganske lenge etterpå med 100%, så det er tydelig at det er plass til litt mer på batteriet. Tipper det var 3-4% ekstra. Kjørte forresten da 23 mil uten å lade med full bil og rundt 0 grader, men første 15 min var kun nedover.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Elmo

Sitat fra: Crown på mandag 06. februar 2017, klokken 13:20
I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D

Og risikere ødelagte batterier innenfor garantien. NEPPE noe Hyundai begir seg inn på i alle fall.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Crown

Sitat fra: Elmo på mandag 06. februar 2017, klokken 13:43
Sitat fra: Crown på mandag 06. februar 2017, klokken 13:20
I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D

Og risikere ødelagte batterier innenfor garantien. NEPPE noe Hyundai begir seg inn på i alle fall.

Hehe, nå er det jo akkurat det MB har gjort med sin B-electric med "range extender". Tar ekstra betalt for funksjonen, så kan man slå det på når man trenger ekstra rekkevidde, men det står at man ikke bør bruke det for mye for da forringes batteriet. Så det var mest en spøk ;-)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA