Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf Nordic 2015 modell - Løftepunkter garasjejekk

Startet av Rainer Becker, tirsdag 11. april 2017, klokken 19:14

« forrige - neste »

Rainer Becker

Hei jeg bestilt en Renault Zoe 41kw/h, det følger med ladestasjon max. 3,6kw,  nå har jeg hjem 3 fase 230Volt, finest der ladestasjoner for 3 fase L1+L2+L3  230volt? jeg ser på nette at alle 3 fase er 400 volt L1+L2+L3+N  1


hilsen Rainer

jkirkebo

Sitat fra: Rainer Becker på søndag 05. februar 2017, klokken 12:36
Hei jeg bestilt en Renault Zoe 41kw/h, det følger med ladestasjon max. 3,6kw,  nå har jeg hjem 3 fase 230Volt, finest der ladestasjoner for 3 fase L1+L2+L3  230volt? jeg ser på nette at alle 3 fase er 400 volt L1+L2+L3+N  1


hilsen Rainer

Du må ha en trafo for å lade Zoe på ladestasjon hjemme. Enten en enkel 1-fase skilletrafo eller en 3-fase 230V-400V trafo. Om den ladestasjonen følger med inkl. installasjon tror jeg også skilletrafo følger med. Den skilletrafoen har ihvertfall tidligere vært en billig konstruksjon som har tomgangstap på ganske mange hundre kWh per år.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rainer Becker

Hei takk for tilbakemelding!!! kunne jeg bruke denne her ?
https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=85677667

Og kan jeg så lade Zoe med 11Kw/h


hilsen Rainer

Homecast

#3
Nei, denne gir maks 6,5 kva
Med litt margin (belaster aldri en trafo 100%) så får du rundt 6,1-6,2KW

Edit. Og i tillegg så er det gode muligheter for masse tomgangstap med en slik også (har ikke datablad, men dette er nok ingen lavtaps trafo)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

jkirkebo

Neppe noen lavtapstrafo dette nei, det ser man typisk på formfaktoren. Lavtapstrafoene er stort sett smale og beregnet for å festes inntil en vegg. Jeg har ennå ikke sett en eneste lavtapstrafo til salgs på finn.no.

En ny 12,5kVA (den størrelsen som trengs for 11kW lading) lavtapstrafo koster omkring 20.000,- + frakt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rainer Becker

#5
http://www.erea.be/de/aktuelles/detail/transformatoren-fur-das-laden-von-elektroautos

jeg snubla over denne her i Belgia, spurt etter prisen, noen gang er det store pris forskjeller mellom Norge og Tyskland

pudderjagar

Sitat fra: Rainer Becker på søndag 05. februar 2017, klokken 14:54
Hei takk for tilbakemelding!!! kunne jeg bruke denne her ?
https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=85677667

Og kan jeg så lade Zoe med 11Kw/h


hilsen Rainer

Denne trafoen klarer å lade Zoe med 13A noko som gjev 9kw. Gunnar Beckman sine standardtrafoar er godt overdimensjonert så den tåler fint litt overlast. Gamal Zoe med 43 kw lader klarer ikkje å lade på lavare enn 13A 3fase. Såvidt eg har forstått så klarer Zoe 400 å lade på 10A 3fase og da er heilt innafor med denne trafoen og ville nok ha valgt da hvis bilen tek imot 10A 3fase noko som gjev 7 kw og er meir enn nok til vanleg lading om natta.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

nofuelno

Vi har tatt frem denne som kan kobles til 3-fas 220V for lading av ZOE :
http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-62-kw-3-fase-ladepunkt#product

Trafo er kun innkoblet under lading og har derfor ingen tomgangstap eller brumming når den ikke benyttes!
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

pudderjagar

Men så var det prisforskjellen då?

Brukt 5800 + ladestasjon elelr ny til 23 000kr

Bruktprisen på Gunnar Beckman traoen som denne du linkar til har vore nede i 2000 kr på Finn så denne er veldig dyr.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Homecast

Sitat fra: pudderjagar på mandag 06. februar 2017, klokken 09:29
Men så var det prisforskjellen då?

Brukt 5800 + ladestasjon elelr ny til 23 000kr

Bruktprisen på Gunnar Beckman traoen som denne du linkar til har vore nede i 2000 kr på Finn så denne er veldig dyr.

Men å basere seg på å overbelaste en trafo som i tillegg vil gi flere 100 kroner årlig i tomgangstap er lurt altså?
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på mandag 06. februar 2017, klokken 09:29
Men så var det prisforskjellen då?

Brukt 5800 + ladestasjon elelr ny til 23 000kr

Bruktprisen på Gunnar Beckman traoen som denne du linkar til har vore nede i 2000 kr på Finn så denne er veldig dyr.

Ny til 23k var litt å ta i, kommer på ca. 20.500,-. Og det for 12,5kVA. En mindre er selvsagt billigere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på mandag 06. februar 2017, klokken 13:44
Vi har en 30 kVA til 10 000 + mva

Lavtap? I så fall veldig billig. Om det ikke er lavtap er det dumt å ta på seg tomgangstapet til en 30kVA når man bare trenger 40% av dette ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. februar 2017, klokken 13:47
Sitat fra: elektrolux på mandag 06. februar 2017, klokken 13:44
Vi har en 30 kVA til 10 000 + mva

Lavtap? I så fall veldig billig. Om det ikke er lavtap er det dumt å ta på seg tomgangstapet til en 30kVA når man bare trenger 40% av dette ;)

Kontaktor fiksar tomgangstapet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. februar 2017, klokken 13:20
Sitat fra: pudderjagar på mandag 06. februar 2017, klokken 09:29
Men så var det prisforskjellen då?

Brukt 5800 + ladestasjon elelr ny til 23 000kr

Bruktprisen på Gunnar Beckman traoen som denne du linkar til har vore nede i 2000 kr på Finn så denne er veldig dyr.

Ny til 23k var litt å ta i, kommer på ca. 20.500,-. Og det for 12,5kVA. En mindre er selvsagt billigere.

23.300 er prisen for den komplette til Nofuel.no.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA