Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bil går ikke, feil lagret

Startet av TantePose, søndag 23. januar 2011, klokken 11:34

« forrige - neste »

erik e

Nei Nei dette må ikke komme ut,slik kjøring hører til i motorsport.  ;) Der kjører alle gærningene samme vei. Joda,har prøvd og det "funker".
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lunde

#271
Kan vel bare slå fast at mange som kjører Tungtransport benytter seg av samme trikset når de kommer bak noen som holder fartsgrensen, men under sperregrensa på doningen.

Vet ikke om jeg hadde spart hverken energi eller tid om jeg hadde hatt noen foran meg her ;-)



     ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

commiesoft


Lunde

Om noen ikke tror det er like morro å kjøre  begynner jeg å lure  ;D
Her er et gammelt klipp fra en svunnen tid  ;)
http://www.youtube.com/user/DB18202#p/u/9/AuQy7k9RsDo
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

erik e

Tøft!  Hvor er disse klippene fra?  Akershusfestning i det siste klippe?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

commiesoft

Videoen din fra kollektivfeltet er jo rene reklamefilmen :)

Lunde

#276
Ja Kongensgate Grand Prix i 2002?? Var det vel? Stor frustrasjon blandt de fleste sporstbilentusiastene da de ikke klarte å slå meg ;-)

Det siste er fra i går faktisk på universitet på Blindern. Invitert av NAF for å kjøre demo etter en intern konkuranse på UIO. Fikk luftet en Tesla også 2-3runder. Ble mye lyder fra den også  :D

Kollektivfelt videoen trenger ingen kommentarer nei ;)


Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Mjau

Litt tilbake til rekkevidde... Nå tøffet rundt i Tønsberg 3 mndr. uten å ha fått prøvd rekkevidden, men har nå vært på kurs på Ullevål sykehus i 2 dgr, (skal inn i morgen også). Var veldig spent da jeg tuslet rolig avgårde i går morges, på motorveien turte jeg knapt passere 70km/t, så langt frem og forsøkte å ungå å regenerere, heller plassere økonometeret på "0" så mye som mulig. Perfekt vær, ikke behov for hverken varme eller kjøling. Da jeg hadde kommet opp lierbakken kom jeg ned på halv "tank", innså da at dette gikk med veldig god margin, slapp mer opp på "akselleratoren" og opplevde følelsen man får som fersk elbilsjåfør å kunne legge seg i kollektivfeltet inn til Oslo. Vanskelig dette; på den ene siden virke litt blasert, cool, kanskje litt medfølende overfor bilistene i de venstre feltene, mens munnvikene truer med å kile øreflippene. Nok om det; på parkeringshuset på Ullevål hadde jeg brukt 2/3 av tanken. Noe tøffere på hjemturen, titrerer meg idag med gradvis økende hastighet, siste turen hjem nå hadde jeg 3 streker igjen. Dette innebar stort sett normal kjøring i vanlig hastighet (motorvei mesteparten av turen), men- la hastigheten gå ned i de lange oppoverbakkene mellom Drammen og Oslo.
Konklusjon: Det er ikke umulig, selv for en fersk elbisjåfør å greie 16 mil på en fin dag, men ikke om man skal holde motorveitempo. Innen 12 mil kan man kjøre mer el mindre som man vil (kjøremessig, snakker ikke her om varmeapparat/air-con).
Noen som aner feilvisningen på speedometeret på mjauen? Følte egentlig at nesten ingen kjørte ifra meg når jeg lå i ca 100. I avensisen virker det som jeg må kjører fortere for å følge trafikken. Fartsmålertavlene på E18 virker ikke.
Basbergrønningen utenfor Tønsberg. iMiev fra mars 11

Lunde

Hehe det der er blitt en helt normalopplevelse for "oss" som har vært med en stund  ;D

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

gbzdoc

Min i-Miev har nesten null missvisning. Vi snakker mellom 2-3 km/t i hastigheter på 80-100.

Min Avensis har til sammenlikning rundt 5km/t om sommeren og hele 10 km/t med vinterdekk.

HHF

Pressemelding fra Mitsubishi hvor de linker til ungarske journalister som kjørte nesten 220 km i en i-Miew under "normalforhold". Ikke dårlig !


Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Mjau

Tja... Normalforhold. Ser ikke for meg normalforhold der man ligger i temmelig flate forhold og kjører i minimal trafikk og det ser jo ut til at de ligger mye rundt 40km/t. (Joda, fikk med meg at de opplyser om en gjennomsnitt på 50km/t).
15-16 mil sommer ok, for de fleste av oss er nok dette temmelig max, og det er jo de mitsu også reklamerer med.
I alle fall, rikelig for mitt bruk, lader hver annen til tredje natt, visshet om at en oslotur er uproblematisk, (såfremst ladetid i hovedstaden), noe jeg også måtte gjort om jeg hadde valgt Think. 4 seter, god plass til mine 178cm. Ungene elsker bilen, fruen har adoptert den og henvist meg til avensisen. Absolutt ingen smårusk å melde etter 5000km kjøring (bortsett fra at også mjauen er mottagelig for steinsprang på ruta, dessuten kan den også bli skitten). Ikke for å ytterligere trykke ned noen som allerede ser ut til å ligge tilstrekkelig nede, (håper oppriktig at Think forblir et alternativ for de som trenger litt lengre rekkevidde), men trådene som omhandler feil på bilene synes jo litt fyldigere på thinkens område enn trillingenes.
Basbergrønningen utenfor Tønsberg. iMiev fra mars 11

cra

Sitat fra: Mjau på tirsdag 12. juli 2011, klokken 00:19
(bortsett fra at også mjauen er mottagelig for steinsprang på ruta, dessuten kan den også bli skitten).

Hadde det ikke vært noe om asfaltstøv som ikke fester seg på el-bilene hadde vært et incentiv å innføre?  ;D

Sitat fra: Mjau på tirsdag 12. juli 2011, klokken 00:19
Ikke for å ytterligere trykke ned noen som allerede ser ut til å ligge tilstrekkelig nede, (håper oppriktig at Think forblir et alternativ for de som trenger litt lengre rekkevidde), men trådene som omhandler feil på bilene synes jo litt fyldigere på thinkens område enn trillingenes.

"For the record" så omhandler det vel stort sett løsninger, ikke problemer.  ;)  Regner med det kommer en del løsninger til de nye bilene også etterhvert som de får noen omdreininger på hjula og ting begynner å gå seg til. Så får vi krysse fingrene for at det blir småting om hvordan man skifter og fikser diverse småtterier, og ikke hvor man får tak i nye batterier og denslags.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mjau

Bevares, intet er ideellt, har store ønsker om omdiskuterte ting som varme under lading, kontakt m. bilen via iPhone etc.Har heller ikke kjøpt vinterdekk i håp om en økende grad av fornuft i prissettingen.  Foreløpig virker dog ting som det skal som forventet, og noe annet hadde jo vært ille, bilene er jo nye så det skulle jo egentlig bare mangle. Dog hadde det vel ikke vært helt uventet med endel barnesykdommer på en såpass ny biltype.
Basbergrønningen utenfor Tønsberg. iMiev fra mars 11

i_expect

Jeg har nå hatt bilen siden februar og er egentlig storfornøyd (bortsett fra den pipingen for alt du ikke har gjort innen bilen er i gang...). Har forsikret bilen inntil 20 000km men er allerede opp i 12 000, så det må nok en justering til her gitt  :) Til gjengjeld kan jeg nedjustere betraktelig for vår bil nr 2 som vi helst ikke bruker  ;D

Jeg kjører 10 mil hver dag til jobb og kan nå om sommeren (og i vår) stort sett kjøre mellom 110 og 120km mellom hver lading. Da kjører jeg i 80-, 90- og 100-sone så snittfarten er ca 90. Så jeg er faktisk positivt overrasket over rekkevidden. Men det er en ting som virkelig tærer på energien: motvind. Eller sidevind. Jeg gadd ikke lade bilen i natt fordi jeg hadde litt mer en "halv tank", noe som skulle være mer enn nok vanligvis også når det er regn. Vel ute på e18 merket jeg at prikkene bare forsvant som morgendugget og måtte justere farten til et snitt å 65-70km/t.

Dette er ikke første gangen jeg har opplevd dette med vind utfordrende. Jeg vet ikke hvordan think er på dette, men jeg regner med at leafen takler dette bedre...?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA