Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bil går ikke, feil lagret

Startet av TantePose, søndag 23. januar 2011, klokken 11:34

« forrige - neste »

erik e

Ha Ha  Har nå kjørt i 3 dager frem til 1 April med min Mitsubishi,ikke noe problem. God helg  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lunde

Spørs hvor langt du skal det da  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

erik e

Kjørt fra Linderud (Oslo nord) mot Lillestøm (motorvei) til Nittedal (28km). Rest. var da 107 km. Må vel snart prøve på "verdensrekord"  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

MortenH

 Ny rekord: Rekkevidde 160 km. Våren er kommet til Jæren :)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

elektrolux

Snakker vi tilgjengelig rekkevidde eller kjørt distanse?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

MortenH

Godt spørsmål. Det er 160 km tilgjengelige rekkevidde, etter siste ladning. Som bildet viser, er det i hvert fall det som framgår i displayet. Jeg har kjørt forsiktig uten stopp gjennom flatt landskap i ca. 40-50 km/t ved 12-15 graders lufttemperatur de siste 25 km før ladning.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

erik e

Gratulere,du har "verdensrekorden".  :D  Går det ann og få mer "restverdi"?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

xzornixz

Da var rekkevidden min også på plass:)

elektrolux

#233
Jeg venter enda på en reell rekkevidde, ikke hva bilen tror du kan kjøre basert på kjøringen like før full opplading.

Jeg ser stadig vekk 120-130 km teoretisk rekkevidde på Vektrixen, like etter en lang nedstigning, men likevel sliter jeg å kjøre lenger enn 60 km mellom oppladingene.

Nedenfor er bilde av kjørkomputeren på Mercen etter reell kjøring med min V6 diesel som står montert i et 2,5 tonn hus på hjul, eller Viano Marco Polo som Mercedes kaller bilen.

Helt reelt var det likevel ikke for stopp punktet etter 60 mil kjøring var ca 500 m lavere enn startpunktet oppi Alpene. Vinterdekkene sin størrelse var heller ikke programert inn slik at jeg egentlig ikke hadde kjørt 60 mil, og alle kjørekomputerene jeg har brukt, regner ut et mindre forbruk enn det en selv måler på gamlemåten med å kalkulere ut diesel fyllt / mil kjørt.

Likevel imponerende tall for en så stor motor i en så lite aerodynamisk bil. Reelt forbruk lå faktisk under 0,9 l / mil. Det blir ikke så veldig mange hundrelappene i drivstoff / mann som fraktes på første klasse, med egen klimasone, og kalde (eller varme drinker) fra medbrakt kjøkken gjennom halve Europa. Til og med 2 dobbelsenger følger med, så ingen krise om en ikke finner et hotel langs veien.

Se:

Vel dette tok helt av, men for å komme tilbake til temaet; ta et bilde før lading, ikke etter lading, så vi får se hvor langt dere virkelig har klart å kjøre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Focus

På torsdag kjørte jeg 147 da var det ifølge bereknet rest 6 km igjen. hvis jeg legger dem til blir det 153.
Etter det jeg har lest er det da enda noen km igjen før bilen stopper, men jeg vet ikke hvor mange.
Jeg vet heller ikke hvor lurt det er å kjøre helt tomt er redd det kan skade batteriene, men det ligger vel en sikkerhet igjen etter det også tenker jeg.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

arv

 :) det er hyggelig at Miev en går så langt, men er dette kjøring i 80 90 på motorvei, eller puss høring i 50 for å kjøre langt. Jeg torde ikke å kjøpe Miev da jeg har 135 kilometer til hytta på motorvei.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Focus

Jeg må nok skuffe deg. Dette er en valgt rute som er veldig flat og med nesten bare 40 50 og 60 km/t.
Jeg kjørte og som om jeg hadde et råttent egg mellom fot og pedal.
Med vanlig kjøring i 80, 90 tror jeg ikke jeg hadde klart mer enn 120.
Men nå skal det jo gro opp med ladestasjoner hver 5 mil så da er det jo slutt på slike problemer ;D
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Elmo

Snakker om inkompetanse.
Hvor kraftig vidusviskermotor tror denne mannen egentlig at MiEV har??

"Under turen fra Narvik så måtte en bruke vindusviskerne ofte. Det gjør sitt til at batteriet blir tappet ekstra for batteri, sier han, om hvilke funksjoner på bilen som tapper ekstra strøm i forhold til selv kjøreturen"  (http://www.ht.no/incoming/article450190.ece)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ladefabrikken

Å dette er en komentar fra en i statens vegvesen. Da forstår man nivået på disse gutta som skal kontrulere bilene våre >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Lunde

En av mange komiske tanker om elbiler. Lest om motorjournalister som ikke bruker blinklys med elbil også for å spare strøm  ;D (Var vel en iMiev test Oslo Tønsberg som ente som det måtte uansett) Antar at de spøker men man kan aldri vite med sikkerhet for fra den kanten kommer det utrolig mye rart om så mangt .
Om noen i det hele tatt tar dem seriøst?
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA