Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bil går ikke, feil lagret

Startet av TantePose, søndag 23. januar 2011, klokken 11:34

« forrige - neste »

bobakka

Jeg tror rekorden jeg hadde var på rundt 150 km, jeg klarte stort sett 120 km uten større anstrengelser. På motrovei opp til Kongsberg var rekkevidde rundt 100 km og hjem igjen med mye nedover 120 km.

Nå er jeg nede på rundt 60 km med full varmeapparat med booster.

Ved å fryse litt i bilen i minus 10 er jeg nede i 80 km rekkevidde,
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Kjelli

Sitat fra: gbzdoc på fredag 20. januar 2012, klokken 18:48
Hva fikk andre her ut av sine biler i sommer da? 11-13 mil er det jeg hele tiden regnet som lett oppnåelig, klarte også rett rundt 150 ved å kjøre økonomisk i lave fartsgrenser.

Intet problem med 11-13 mil om sommeren. Med forsiktig kjøring så var jeg og oppe på 14-15mil "grensen"

erik e

Samme som dere."Rekord" er 151 km,nå ligger vi på ca. 75 km. Dette er uten og kjøre ned til "skillpadde".
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Sitat fra: bobakka på fredag 20. januar 2012, klokken 21:03
Nå er jeg nede på rundt 60 km med full varmeapparat med booster.

Det er det samme jeg får uttav Think Classic'en min med en lett sliten batteripakke og Webasto som er i stand til å steke egg.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bobakka

60 km nå på vinteren er OK for meg. Jeg har 28 km til jobb med lademuligheter. Det blir ingen tur til Kongsberg eller Gardermoen eller Mysen, men det er helt OK på vinterføre hvor jeg foretrekker å kjøre Landcrusieren min på glatte veier.
Det eneste kortere rekkevidde betyr for meg lokalt i Oslo er at jeg må lade oftere og planlegge kjøreturene bedre. Det har fremdeles ikke hindret meg i å ta en tur.
Faktisk har bilbruken min økt etter at jeg kjøpte iMiev. Terskelen forå sette seg inn og kjøre er lavere enn for LC'en. Det er gratis åkjøre ned til sentrum og gratis å parkere og lett å finne el-parkeringsplass.
Nå er jeg oppe i 17000 km på knappe 11 mnd.
Det som blir spennende er å se rekkevidden når batterienen runder 100 000 km. Det er gledelig å se at Mitsubishi gjentar garantien om 80% restkapasitet.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Ken

Hvordan skal de teste kapasitet på batteripakken?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

sven erik

ja dere er på  det jeg mener er  ok rekkevidde  men  han ene på mitsubishi norge mente 12 mil hvar maks en  kunne få ut av bilen med gode batterier  å kjøre helt uten noe på å helt økonomisk   jeg kommer virklig til å gå veien om forbruker råde ++ om ikke  bilen blir  fikset   når dere andre har det dere har  men husk de ser ikke på  va en får av km  men hva av  kw i batteriene  men kunn de som kann sjekke  det om noen andre sjekker det  fungerer ikke  garantien  for her i spania  har de pegeot forhandler som kunne sjekke det da  fikk jeg svar at  da hadde jeg ikke  garanti  på bilen lenger  selv om det er samme sysktemet

erik e

Jippi,solen varmer. Med "solvarm" bil om dagen er rekkevidden "tilbake". :) Måtte solen skinne. Ha en flott dag. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bkv

Her har vi en som har ført statistikk over kjørelengden på Miev

http://evdrive.wordpress.com/tag/range/
Mitsubishi i-Miev 2012.

sven erik

jeg fikk ikke ekstimert over 10 mil engang  å klaget men fikk så en renevers dag  som jeg kjørte varme aparatet på  fult å kjørte heller ikke pent   etter det har  estimeringen vist mer å keg har vert oppe på 12 mil kjørte  mil  men lurer virklig på om varmen går på bateriene å så en ikke får så mye forskell da det er kalt

Kris

Disse gutta her har tydeligvis tynt 220 km ut av den:
Gleder meg til å teste selv, når jeg blir elbilist. 

http://www.youtube.com/watch?v=zqSLNX3WlHY&feature=youtube_gdata_player
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

erik e

Vi må vel prøve og slå dette bare sommern kommer.Bør vel ha mye medvind. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kris

Virker som trikset er lav fart for lav luftmotstand, jevntest mulig fart og aksellerasjon, minst mulig bremsing og litt ekstra luft i hjula.
Tenk for en by Oslo ville vært dersom alle hadde dette kjøremønsteret og null lokalt utslipp! Med elbil er jo faktisk denne såkalte miljøfartsgrensen faktisk en miljøfartgrense. Trygt er det til og med. Håper virkelig Oslo blir dieselfri.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gbzdoc

Hadde alle kjørt på "sparemodus" hadde vel antall småbulker og mindre påkjørsler vært på et minimum.

Alle hadde jo vært aktpågivende, sett langt frem, planlagt handlingene tidlig, aksellerert rolig, bremset forsiktig og generelt oppført seg som folk... :-)

Gunnarbu

Hei,

Jeg har en Peugeot Ion som normalt blir fulladet om natten. Jeg starter normalt opp med varmeapparatet på middels viftestyrke og middels varme. Da merker jeg ca. følgende startverdier på km telleren avh. av temperatur:

Ca. -5 C til - 2 C  Ca. 85 - 90 km
Ca. -2 C til + 2 C  Ca. 90 - 95 Km
Ca. +2 C til + 5 C Ca. 95 - 100 Km

NB! Dette er omtrentlige verdier etter husken - har ikke ført nitidig logg.....

Om sommeren Snakker vi om ca. 115 Km med varmeapp og opp i mot 130 km uten varmeapp.

Gunnar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA