Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: batterihygiene

Startet av chress41, mandag 10. april 2017, klokken 14:40

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. februar 2017, klokken 08:03
Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. februar 2017, klokken 07:57
Var ikke klar over at det var kun eiere på leveringstidspunkt som ble prioritert.
Det vil jo si at reservasjonsholdere kan hoppe langt frem med å kjøpe en Tesla (dyr løsning btw [emoji12])

Elon Musk twitret i sin tid noe slikt som want a Model 3 sooner, buy a Model S
"and keep it" burde han føyd til i denne sammenhengen [emoji57]

Jeg var godt kjent med prioriteringen av eiere fra før lansering tror jeg tilogmed det var.
Spesifisering om at en må være Tesla eier i det øyeblikket en setter bestilling i kraft var ny og dekkes ikke av tweeten.

Amoss

Sitat fra: bno på mandag 06. februar 2017, klokken 11:15
At the end of the day så tror jeg også at Tesla må forhold seg til øko. realitetene. Da tror jeg at en som har bestilt TM3 med "full pakke" uten tidligere Tesla eierskap mest sannsynlig går foran en Tesla eier som bestiller en standard bil for å si det slik.

Sikkert riktig, men på den annen side dersom de lar eierne bestille først så vet de ikke hva ikke-eierne kommer til å bestille.

Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. februar 2017, klokken 11:34
"and keep it" burde han føyd til i denne sammenhengen [emoji57]

Jeg var godt kjent med prioriteringen av eiere fra før lansering tror jeg tilogmed det var.
Spesifisering om at en må være Tesla eier i det øyeblikket en setter bestilling i kraft var ny og dekkes ikke av tweeten.

Som jeg har presisert tidligere så viste vi alle at eiere var prioriterte, men ikke detaljene om hvordan dette ville fungere i praksis. Om disse opplysningene stemmer, så er det bare en av flere mulige måter man kunne velge å prioritere dem på.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bno

#17
Enig i din kommentar til mitt innlegg, men mitt utg. punkt er at de ikke prioriterer tidligere eierskap. Jeg har ikke tro på det simpelthen da det er uklokt - i hvertfall lite musikalsk og kun egnet (ansett hva Elon har postulert) til å søke å påvirke salg der og da tror eg :P
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

N00b

De som sto på barikadene dagen før lansering er nok ikke dem som kommer til å kjipe på bestillingen av ekstrautstyr.

Det blir nok som vanlig. De med største batteri kommer først ut.  Økonomiklasse må vente.

bno

Sitat fra: N00b på mandag 06. februar 2017, klokken 20:58
De som sto på barikadene dagen før lansering er nok ikke dem som kommer til å kjipe på bestillingen av ekstrautstyr.

Det blir nok som vanlig. De med største batteri kommer først ut.  Økonomiklasse må vente.
Jepp
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

THE

Det blir spennende å se spesifikasjonen på Model 3. For at en stor del av reservasjonene i Norge skal bli gjort om til bestilling er det nok nødvendig med mulighet for takstativ samt tilstrekkelig hengervekt.

Jeg bestiller nok med største batteri som blir tilgjengelig, men resten av utstyrsvalgene må jeg vurdere når detaljer blir kjent. Hvis det derimot ikke blir mulig å feste takstativ, eller tillatt hengervekt blir for lav (under 1400 kg), så blir det nok sannsynligvis kansellering av reservasjonen. Jeg tror det er ganske mange i Norge som har lignende krav for å omgjøre en reservasjon til bestilling.

Om jeg får bilen i januar 2018 eller januar 2019 er forsåvidt ikke avgjørende for om jeg bestiller, men takstativ og tilhengerfeste er et absolutt krav for at dieselbilen kan pensjoneres. Uansett kommer jeg ikke til å lesse på med utstyr for å få prioritert levering, og jeg har full forståelse for at Tesla prioriterer eksisterende kunder som en hyggelig gest. Jeg synes også det er naturlig at de vil levere ut biler som gir maksimal profitt (mye utstyr) først.

Den største fordelen ved reservasjon er nok at Tesla ser at det er et stort marked for bilen, og kan planlegge raskere økning av produksjonstakten. Dermed blir det kortere ventetid for alle som bestiller bilen, også for de som ikke reserverer/bestiller før bilen er tilgjengelig for demonstrasjon og prøvekjøring.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

GOS

Jeg har 2 reserverasjoner fra tidlig dagen før avdukingen (og har Model S) og er i tvil om hvor tidlig jeg skal sette i gang bestillingen. Jeg kommer til å spech'e den høyt, største batteri, 4WD, hengerfeste og minst 300 hk, og om dette blir P så blir det P, men P er ikke noe must.

Men jeg ønsker å føle meg trygg på at det blir mindre mengde barnesykdommer enn Model S, og dette blir avgjørende for når jeg setter bestillingen i gang.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

knut.aulie

Sitat fra: GOS på tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:05
Jeg har 2 reserverasjoner
Mener bestemt det var noen som hardnakket påsto at en bare får prioritet på en reservasjon, dette fordi Tesla ikke ønsker at noen skal spekulere i å få flere og umiddelbart selge.
Vet du noe om dette siden du er i målgruppa ?

Selv synes jeg dette virket strengt, spesielt siden en familie godt kan ha behov for to.
Flere enn to begynner å bli mye selv med mye godvilje .

GOS

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. februar 2017, klokken 12:00
Sitat fra: GOS på tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:05
Jeg har 2 reserverasjoner
Mener bestemt det var noen som hardnakket påsto at en bare får prioritet på en reservasjon, dette fordi Tesla ikke ønsker at noen skal spekulere i å få flere og umiddelbart selge.
Vet du noe om dette siden du er i målgruppa ?

Selv synes jeg dette virket strengt, spesielt siden en familie godt kan ha behov for to.
Flere enn to begynner å bli mye selv med mye godvilje .

Min forståelse er at det er en prioritet per Tesla du har fra før. Dermed så har jeg prioritet på den en reservasjonen og ikke på den andre
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA