Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smarte løsninger

Startet av novata, fredag 21. januar 2011, klokken 11:46

« forrige - neste »

Granheim

Etter de 100 000 km skjer nok det samme som med alle andre biler, man setter seg inn og kjører. Selv om garantien løper ut ved de 100 betyr jo ikke det at batteriet bare er å kaste.
Jeg anbefaller alle å ta det helt med ro i forhold til kvalitet og holdbarhet ved batteriene, jeg tror ikke det vil bli noe problem.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

elektrolux

Sitat fra: froland på søndag 09. januar 2011, klokken 00:35
Hei Granheim! Har du noe info om hva som skjer etter de 100000km? Hva vil et batteriskifte koste? Froland.

Kanskje kan prisen på ladekabelen gi en pekepinn på hva originalbatteriet vil koste.

Forhåpentligvis kan en bruke alternative batteri, som har sin pris/kwt. Det må jo også være mulig å bytte til et større batteri, om en ønsker økt rekkevidde.

Fikk nylig vite at Vectrixen sitt 3,7 kwt NiMh batteri kan byttes til et med et Lipo batteri på over 11 kwt. Da snakker vi om over 20 mils reell rekkevidde.

Think classic sitt 11kwt NiCd batteri kan erstattes med et LiFePo batteri på 27 kwt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: novata på lørdag 08. januar 2011, klokken 16:25
noen som har en anelse om hvorfor Think ikke angir en leveringtid?
Mulig at det er fordi de har lovet levering ved flere anledninger før som de ikke har klart å holde. Det førte til at mange av kundene trakk tilbake kontraktene.

Det virker som om Mitsubishi er bedre på logistikk enn Think.

Synes du skal prøvekjøre begge bilene grundig før du bestemmer deg, Novata. Om mulig en hel dag til dine vanlige gjøremål.

Dersom du vil leie en elbil til din egen er leveringsklar er vel Think sin lave pris grei å benytte seg av - selv om valget faller på i-MiEV.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Sitat fra: novata på lørdag 08. januar 2011, klokken 16:25
Men jeg kan ikke akkurat si at det gjorde det lettere for meg å velge mellom de 2 bilene...

Da er løsningen enkel: slå mynt og krone! Ikke fordi du skal la mynten velge for deg, men i det øyeblikket du knipser den opp i lufta vil du i brøkdelen av et sekund kjenne hvilken side du håper den vil lande på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA