Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning kommer

Startet av Victorian, mandag 10. april 2017, klokken 12:05

« forrige - neste »

Victorian

Jeg har garasje med 16A trefase blå industrikontakt og vil lade en Leaf som har 3,6kw lader.


Kan jeg lade i garasjen med ladekladden (schuko og 10A) som fulgte med bilen? Eller må laderen kobles til egen kurs med type b jordfeilvern?


Kan jeg kjøpe en adapter fra industrikontakt til schuko og lade med denne kabelen?
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/charge-amp-spark16-1-ladekabel-uten-kladd-1?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1

Vil det være godkjent eller forskriftsmessig? :)

nofuelno

Den kabelen du linker til, følger ikke forskrifter av 2017.
Da er denne her fra SIEMENS et mere tilpasset produkt:
http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-siemens-portabel-16a-lader#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello


elektrolux

#3
Den kabelen har feil støpsel, 1 fase og ikke 3 fase som du trenger.

Velger du denne til nesten halv pris monterer vi korrekt støpsel for plug and play.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/8-12-16a-ladekabel-med-display-og-type-1-pist?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1

Ellers bygger vi gjerne en overgang fra 3 fase til Schuko slik at du kan bruke din originale ladekabel. Dette gjøres likevel rimeligst og fullt lovlig av deg selv, men det skal gjøres forskriftsmessig.

Her er liten video om å koble en plug:

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Victorian

Takk for svar :-)

Denne laderen så veldig grei ut:
WallB-Eco 2.0:
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-7-4kw-32a-type-2-kontakt?variant=16571207110

Ifølge databladet her har denne modellen ikke integrert rcd type a, dette må jeg undersøke om jeg isåfall trenger å ha i sikringskapet:
Datablad:
http://www.wallbe.de/wp-content/uploads/2016/09/wallbe-eco2-EN.pdf

Digitale jordfeilvern tror jeg ikke blir godkjent lengre i ny forskrift fra 2018. Jeg vurderer å bare vente til elektrikere og bransjen har bestemt seg for hvordan de skal koble veggboksen til sikringskapet. I mellomtiden kan jeg lade med 10A kabelen :)

jkirkebo

Du kan også sjekke ut EcoLite-ladestasjon som jeg selger, denne kan leveres med og ute  type B jordfeilvern. Du kan også få den med tilførselskabel med CEE-støpsel.

http://ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Leveringstiden er dessverre en drøy måned pr. nå.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA