Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring

Startet av S4e, søndag 09. april 2017, klokken 16:28

« forrige - neste »

Ipadjove


knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 19. februar 2017, klokken 02:08

Mange ulike kameravinklinger og video av AmperaE i fargen hvit, som står fint mot alle de sorte detaljene og linjene.
Glad du sier det. Det er min farge.[emoji1360]

knut3448

Teslabjørn prater om Bolt/Ae på en messe i Sør-Korea. Og for å komme seg til messa så kjørte han 470km med en Bolt. Om jeg ikke misforstår så sier han at 350km rekkevidde vinterstid er realistisk.

jcnorway

Manglende navi og middelmådig interiør (mye plast) i følge Bjørn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

knut.aulie

Sitat fra: knut7 på søndag 19. mars 2017, klokken 20:21
Teslabjørn prater om Bolt/Ae på en messe i Sør-Korea. Og for å komme seg til messa så kjørte han 470km med en Bolt. Om jeg ikke misforstår så sier han at 350km rekkevidde vinterstid er realistisk.

Men han kjørte uten varme/klima. 350 km på vinter med varme synes jeg høres vel optimistisk ut.

knut3448

Han kjørte uten varme nå ja. 350km høres mye ut ja, men sier han ikke 350km i snø da? Og et annet sted i videoen sammenligner han temperaturen i SK med temperaturen i Norge...

Øyvind.h

#21
Rekkevidde med rundt 75km/t i snitthastighet var rundt 500km.

Varme i 5,5 timer blir noe sånt som 6-8kWh.
For enkelthetene skyld 15% av forbruket. Da er man nede på 425km rekkevidde.

Legg til 10% høyere rullemotstand, litt for luftmotstand osv er du fort nede på rundt 350km.

Bjørn har kjørt flere hundre tusen km med Tesla og testet en rekke modeller på langtur. Tipper han treffer ganske bra.

300-350 på vinteren og 400-450 på sommeren virker som fornuftige anslag.
Pakken er åpenbart større enn 60kWh brutto. Bjørn antyder rundt 65kWh, ettersom man får hentet ut mer enn 60kWh i bruk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. mars 2017, klokken 22:45
Rekkevidde med rundt 75km/t i snitthastighet var rundt 500km.

Varme i 5,5 timer blir noe sånt som 6-8kWh.
For enkelthetene skyld 15% av forbruket. Da er man nede på 425km rekkevidde.

Legg til 10% høyere rullemotstand, litt for luftmotstand osv er du fort nede på rundt 350km.

Bjørn har kjørt flere hundre tusen km med Tesla og testet en rekke modeller på langtur. Tipper han treffer ganske bra.

300-350 på vinteren og 400-450 på sommeren virker som fornuftige anslag.
Pakken er åpenbart større enn 60kWh brutto. Bjørn antyder rundt 65kWh, ettersom man får hentet ut mer enn 60kWh i bruk.
I så fall gode nyheter [emoji851]

Men for egen del avventer jeg litt til jeg ser det selv [emoji57]

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på søndag 19. mars 2017, klokken 23:30
Men for egen del avventer jeg litt til jeg ser det selv [emoji57]

Ja praktisk rekkevidde vil uansett være helt individuelt. Noen kommer 35-40 mil på vinteren. Andre 25-30. Ettersom noen holder 130km/t på motorvei med våt veibane og enorm takboks, mens andre holder 75km/t på tørr veibane.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: jcnorway på søndag 19. mars 2017, klokken 20:52middelmådig interiør (mye plast) i følge Bjørn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, da er det krise når det kommer fra en som har Tesla som religion..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Cowboystrekk

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 20. mars 2017, klokken 09:12
Sitat fra: jcnorway på søndag 19. mars 2017, klokken 20:52middelmådig interiør (mye plast) i følge Bjørn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, da er det krise når det kommer fra en som har Tesla som religion..
Vell, se på videoene hans av f.eks Ioniq, han er flink til å skryte av de andre elbilene der det er på sin plass og sier helt klart fra om ting Tesla burde vært bedre på.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stikkkontakt

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:20
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 20. mars 2017, klokken 09:12
Sitat fra: jcnorway på søndag 19. mars 2017, klokken 20:52middelmådig interiør (mye plast) i følge Bjørn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, da er det krise når det kommer fra en som har Tesla som religion..
Vell, se på videoene hans av f.eks Ioniq, han er flink til å skryte av de andre elbilene der det er på sin plass og sier helt klart fra om ting Tesla burde vært bedre på.

Det beste er vel å prøve bilen selv? Interiøret er kjipt i AE. Noen 100$ mer i materialinnkjøp hadde nok fikset mye. Det er spesielt mellom forsetene det er påfallende. Og i bagasjerommet. Dørsider og seter er helt ok. Skjermen er glossy litt overeksponert i farger. Jeg har dessverre ikke forsøkt å bruke den med mobilen min. Den utvendige finishen syns jeg var veldig bra. Passform og panel-gaps var meget bra.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Cowboystrekk

Interiør er smak og behag, hos noen faller det sikkert i smak, hos andre ikke. Om Bjørn opplever at det ikke er så imponerende så tilhører han Tesla-meningheten? Synes det var en usakelig kommentar som viser at du neppe har sett videoene hans.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stikkkontakt

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 21. mars 2017, klokken 10:39
Synes det var en usakelig kommentar som viser at du neppe har sett videoene hans.

Nei, jeg har ikke behov for å se de ettersom jeg stoler på mine egne øyne. Har dog sett den første testen han hadde av Model S. Riktignok har jeg bestilt Ampera-e usett, men jeg løp ingen risiko ettersom jeg er langt fremme i køen. I-Pace bestilte jeg etter at jeg hadde sett den i Geneve.

i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Amoss

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 21. mars 2017, klokken 11:54
Nei, jeg har ikke behov for å se de ...

Men du hadde altså ett behov for å vise frem dine egne fordommer og antagelser om noe du altså ikke har giddet å sette deg inn i?

Jeg har selv sett med egne øyne og test-sittet pre-produksjonsmodellen og er her helt enig med hva som har blitt referert her om hva han har sagt om bilen. Og greit, du kan sikkert vri det til at jeg "har Tesla som religion" om du ønsker det, men er ikke selv opptatt av "premium interiør" og er godt vant med "plastikk fantastisk" interiører uten at det har plaget eller bekymret meg tidligere, men selv jeg ble overveldet over hvor "simpel plast" inntrykk interiøret virket.

Men med det sagt så er som kjent folk forskjellige, og hva jeg - og Bjørn - reagerte negativt på behøver ikke være negativt for deg.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA