Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye TPMS som ikke fungerer

Startet av Ecinnaj, fredag 07. april 2017, klokken 22:17

« forrige - neste »

02jan

Sant nok, kjørte 25 mil med F85 for noen dager siden, uten tvil at utviklingen har gått videre.

Det jeg "stusser" på er at funksjoner jeg tok for gitt, dvs selv de simpleste bilmodellene har siden 90 tallet fått Ok standard på, så er det noen skritt tilbake for elbilen.

Fjernlysene, jeg kjørte i snøværet i i Lier & Asker torsdag kveld med min 20 år gammle A6 - det slo meg at tema dårlige fjernlys ikke har vært i mine tanker, heller motsatt , at jeg på 90 tallet ble imponert over hvor gode de var da.
Idag kan jeg fortsatt ligge i 80pluss , og ha blikket festet 100-150 meter forover.
Med for svake fjernlys , så har jeg kun sikt fram til ca 60 meter.

Forøvrig så hadde jeg 115w pærer (neppe lovlig selv da) i mine hella rally (1000?) på min første bil, 74/75 Golf S - med manglende kunnskaper , så smeltet hovedlysbryteren flere ganger - ny fikk jeg tak i på hugger og ut med instrumentbordet og bytte kun få minutter. Min neste bil ble E21 320 med originalt doble lykter og gode lys, noe som var kjekt når jeg ukentlig kjørte igjennom Østerdalen.

Forventer egentlig idag at lys, vindusviskere med spylesystem for rute og lykteglass er der og i topp funksjon.
At min gamle bil, er minst like stille invendig i 80kmt som elbil, har 4x4, hengerfeste, stasjonsvogn, bakkeklaring, lydløs oppvarming av motor og kupe (varmepumpe i elbil bråker hos meg  type 75 dB uten for soveromsvinduet til nabo.

Har vurdert eGolf (den nye) ,som kan overta konebilen her i huset (honda CRV), var hos møller Igår for å studere de nye setene og finne mer ut om de nye løsningne på lyktene ++, men fant ingen MK 7.5 utgaver. Utfordringen er om golfen er stor nok, ser at en el Tiguan hadde løst en del der, ser at ioniqen kan ha greiere format , mens golfen er typegodkjent med takast + kan ha thule sykkelstativ hengende bak.

Litt skuffet over at foreløpig har jeg sett at e-golfen ikke kan ha soltak, heller ikke mye spennende farger (jeg ville helst hatt mars rød, slik jeg hadde i gamledager, selfølgelig den kule Orange fargen 7.5 er lansert med hadde passet fint, men heller ikke denne kan en elbil ha).




Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Crown

Sitat fra: 02jan på lørdag 04. februar 2017, klokken 16:13
Litt skuffet over at foreløpig har jeg sett at e-golfen ikke kan ha soltak, heller ikke mye spennende farger (jeg ville helst hatt mars rød, slik jeg hadde i gamledager, selfølgelig den kule Orange fargen 7.5 er lansert med hadde passet fint, men heller ikke denne kan en elbil ha).

Får noen kule farger på Ioniq, angrer litt på at jeg valgte litt kjedelig blågrå. F.eks.



2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

geear

Jeg syns dessverre at både e-Golf og Ioniq har kjipe farger. Ioniq har jeg ikke sett i den gulaktige, men de andre er virkelig triste. Utrolig stygt det store grå plastpartiet i fronten på Ioniq, etterpåklatt for å dekke igjen for grillen bilen er designet med. Hadde jeg gått for Ioniq hadde jeg vurdert å få lakkert fronten likt som bilen.

Golf kunne jeg tenkt meg i den lyseblå fargen Passat kommer i, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig på Golf.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gamer73

Sitat fra: gr på lørdag 04. februar 2017, klokken 19:39
Jeg syns dessverre at både e-Golf og Ioniq har kjipe farger. Ioniq har jeg ikke sett i den gulaktige, men de andre er virkelig triste. Utrolig stygt det store grå plastpartiet i fronten på Ioniq, etterpåklatt for å dekke igjen for grillen bilen er designet med. Hadde jeg gått for Ioniq hadde jeg vurdert å få lakkert fronten likt som bilen.

Golf kunne jeg tenkt meg i den lyseblå fargen Passat kommer i, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig på Golf.

OHH...jeg får en fornemmelse av at du kanskje har god smak:) (i kontrast med størstedelen av den norske befolkning). Gidder du å linke et bilde av den lyseblå fargen på passaten du snakker om? Vil gjerne se den da jeg også er opptatt av at ting skal se "riktig" ut.

Ecinnaj



Denne fargen?
Min gamle isblåe passat. ♡RIP♡
Eneste bildet jeg har igjen :(

sengekos


gamer73

Jeg fant den blå fargen på passaten og ja den er fin. Mazda 6 hadde en omtrent lik farge og det kjørte en rundt i nærområdet mitt. Jeg ville vel helst hatt en slik ja (selv tok jeg hvit bil). Det er en fin blå farge..den er dempet og nærmest litt gråblå. Jeg har akkurat samme farge på stueveggene og det er stiilig! Den kunen nok vært fin på en golf også ja, men det er også forskjell på hva farge som ser bra ut på små biler kontra store.

Yoak

Begynte å se på e-golf, endte på Ioniq.
Veldig fornøyd med bilen.
Største bakdelen med e-golf for meg (etter to Audier) er Møller bil.


gigafactory

Samme erfaring her med fossilbil, blir like overrasket hver gang noen bruker Møllers flotte lokaler som et kjøpsargument. Tenker bare at de ikke kan ha vært kunde der det siste tiåret  ;D

Stikkkontakt

#38
Sitat fra: gamer73 på mandag 06. februar 2017, klokken 08:47
Sitat fra: gr på lørdag 04. februar 2017, klokken 19:39
Jeg syns dessverre at både e-Golf og Ioniq har kjipe farger. Ioniq har jeg ikke sett i den gulaktige, men de andre er virkelig triste. Utrolig stygt det store grå plastpartiet i fronten på Ioniq, etterpåklatt for å dekke igjen for grillen bilen er designet med. Hadde jeg gått for Ioniq hadde jeg vurdert å få lakkert fronten likt som bilen.

Golf kunne jeg tenkt meg i den lyseblå fargen Passat kommer i, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig på Golf.

OHH...jeg får en fornemmelse av at du kanskje har god smak:) (i kontrast med størstedelen av den norske befolkning). Gidder du å linke et bilde av den lyseblå fargen på passaten du snakker om? Vil gjerne se den da jeg også er opptatt av at ting skal se "riktig" ut.

Du kan google "volkswagen harvard blue" Da vil det dukke opp mange "ekte" bilder.

Enig i at Golf fåes i mange kjipe farger. Når det er sagt så er fossilgolf en av de bilene man kan få i nesten alle farger man vil. Sjekk bare i den tyske konfiguratoren! Om spesialfarger kan spesialbestilles i Norge vet jeg ikke.

EDIT: Spesialfarger er foreløpig ikke tilgjengelig på Faceliftet Golf,men vedlagt er et utvalg av fargene man fikk før FL.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

tutti

Sitat fra: gigafactory på onsdag 08. februar 2017, klokken 08:31
Samme erfaring her med fossilbil, blir like overrasket hver gang noen bruker Møllers flotte lokaler som et kjøpsargument. Tenker bare at de ikke kan ha vært kunde der det siste tiåret  ;D
Jeg har erfaring fra flere Møller butikker og etter min mening er det enorm forskjell på kundeservice.
De beste butikkene er i toppklasse og går langt i å hjelpe deg som kunde uansett problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA