Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Info om biler sett på veien før påske

Startet av Rasmus77, fredag 07. april 2017, klokken 21:53

« forrige - neste »

Kjetil1986

Grattis med ny bil! Du kommer til å bli kjempefornøyd  :+1: Det er en veldig god bil å kjøre.
Angående turen hjem fra forhandler; ring de og sørg for at de har fulladet batteriet når du kommer å henter den. Det er ingen selvfølge at de har gjort det. Da jeg hentet min i juni 2015 var den ca. 50% fulladet. Jeg var heldigvis ikke avhengig av fullt batteri. Med rundt 0 grader og ikke høyere hastighet enn 90, så kan det gå, men det skal holde hardt  :D Trenger uansett ikke mer enn 5-10 minutter på en hurtiglader for å få nok rekkevidde. Lykke til!  :+1:

Sitat fra: Rasmus77 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:40
Skal hente den om et par uker, lurer på om jeg kommer meg hjem fra forhandler. :o

Ca 11,5 mil, antatt temperatur rundt 0. Gjennomsnittsfart vil nok ligge rundt 70-75. Kan dette gå?

Er lademuligheter på veien, burde vel ta meg et lite stopp. Kjipt å gå tom FØRSTE gang jeg kjører nybilen. :laugh:
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Tafsern

Da har jeg også, for første gang, endt opp med å bestille E-Golf  :D

Dette her er veldig nytt og spennende for meg. Bytter ut en gammel Ford Fiesta med E-Golf, men beholder A4 stasjonsvognen da vi svært ofte er på hyttetur. Dog skal E-Golfen benyttes som bil nummer en :)

Ble en E-Golf Exclusive i fargen Limestone Grey Metallic (har ikke sett fargen live så vidt jeg vet), med samme utstyr som kampanjebilen inklusive vinterhjul. Levering førstkommende uke :P

Montering av vegglader hjemme kommer noe senere enn bilen, men regner ikke med at det er et problem å bruke ladekabelen fra stikk med kladden enn så lenge? Tenkte å benytte en egen 16a kurs som allerede ligger ut i garasjen, som har jordfeilbryter i sikringsskapet.

Kjetil1986

Gratulerer med nybilkjøp  :+1: Det går selvfølgelig helt fint å bruke ladekabelen som følger med bilen. Det er det den er til  ;D Bare pass på at kladden ikke henger i lufta og legger vekt på støpslet, men ligger på bakken eller heng den opp. Ellers kan det gå varmgang i kontakten/støpslet.

Bor i Akershus

Djur1

Er det slutt på denne fantastiske kampanjen? Det jeg likte beste ved denne kampanjen var at jeg forstod at jeg aldri mer skal ha ny bil fra moller.no.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Kjetil1986

Sitat fra: Djur1 på mandag 01. mai 2017, klokken 20:45

Er det slutt på denne fantastiske kampanjen? Det jeg likte beste ved denne kampanjen var at jeg forstod at jeg aldri mer skal ha ny bil fra moller.no.

Hva skjedde?

Bor i Akershus

TM

Jeg forstår at de som forsøker å selge den utgående modellen på Finn for ca 280.000 ikke er begeistret for kampanjen til Møller. Da BMW lanserte i3 med større batteri hadde de ikke behov for å dumpe prisen på den gamle modellen, fordi de ikke tar inn lagerbiler. Dessuten valte de fortsatt å tilby det gamle batteriet, så bilene ble ikke like utdatert. Men de aller fleste leverdører kjører kampanjer på utgående modeller, og det er vel noe man må forvente. Den nye e-Golfen har jo vært ventet lenge, så de som kjøpte "gammel" 2017 modell til full pris burde ha forventet et stort verditap første året.

geear

Sitat fra: TM på tirsdag 02. mai 2017, klokken 06:43
Jeg forstår at de som forsøker å selge den utgående modellen på Finn for ca 280.000 ikke er begeistret for kampanjen til Møller. Da BMW lanserte i3 med større batteri hadde de ikke behov for å dumpe prisen på den gamle modellen, fordi de ikke tar inn lagerbiler. Dessuten valte de fortsatt å tilby det gamle batteriet, så bilene ble ikke like utdatert. Men de aller fleste leverdører kjører kampanjer på utgående modeller, og det er vel noe man må forvente. Den nye e-Golfen har jo vært ventet lenge, så de som kjøpte "gammel" 2017 modell til full pris burde ha forventet et stort verditap første året.
Ja, MEN, den store forskjellen her var at Møller bestilte 500 biler på spekulasjon høsten 2016. Disse fikk de i desember og var stuck med hele bønsjen til de hadde solgt de ut - og det var åpenbart at det burde skje før faceliften var på markedet. Dermed ble en dumpingkampanje uunngåelig.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Djur1

Er vi ferdig med kampanjen nå?
Virker iallefall som prisene på finn har stabilisert seg noe
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Pepsipepsi

Det er fortsatt nye biler av forrige modell til salg. kr 259.000+ vinterhjul. Møller har kampanje.

steppen

Er det noen av dere som har kjøpt "Black edition" som kan svare på om den har ryggekamera, elektrisk innfellbare speil og/eller kollisjonsputer/beltestrammere i baksetet? Står ikke noe om det i kampanjeteksten så langt jeg kan se.  :-\

EV85

Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 22. mai 2017, klokken 13:17
Det er fortsatt nye biler av forrige modell til salg. kr 259.000+ vinterhjul. Møller har kampanje.

Fremstår ikke det som en nokså dårlig deal nå mtp. rekkevidde og annet som er tilgjengelig?

TM

Ikke nødvendigvis. Hvis man trenger en bil for jobbpendling og rekkevidden er tilstrekkelig for formålet, så vil det trolig være bedre økonomi enn å kjøpe den nye. Ser vi 3-4 år fram i tid, vil også den nye også framstå som helt utdatert som annnet enn pendlerbil på grunn av rekkevidden. Forskjellen i pris til den nye modellen med tilsvarende utstyrsnivå er i dag ca 70-80.000 kr, og jeg tror ikke forskjellen i bruktverdi er like stor som det etter 3-4 år og 50-60.000 km.

nortrahof

- Smart kjøp å kjøpe den gamle!
Det er kun snakk om facelift på den nye så forandringene er minimale. - Om rekkevidden i det daglige er tilstrekkelig, har man godt betalt for de gangene man må lade ekstra. Jeg fant ut at jeg måtte betale rundt NOK 100´for kun 10kW "ekstra" batterikapasitet med samme utstyr. Det er meget kostbare kW!
En større rekkevidde indikerer lengre kjøring pr. år. Det skulle tilsi at den nye E-Golfen får mer km. pr. år. Da tror jeg etter noen år blir bruktbilprisene utlignet?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

steppen

Sitat fra: steppen på søndag 28. mai 2017, klokken 03:29
Er det noen av dere som har kjøpt "Black edition" som kan svare på om den har ryggekamera, elektrisk innfellbare speil og/eller kollisjonsputer/beltestrammere i baksetet? Står ikke noe om det i kampanjeteksten så langt jeg kan se.  :-\

Til andre som måtte lure: Nei, bilen leveres kun med det ekstrautstyret som er nevnt i annonsen. 

nortrahof

I Kristiansand hadde de 2 modeller av Exclusive.
Det var rundt NOK 6000 i forskjell.

Den dyrere modellen hadde følgende utstyr:
* Lys & sikt-pakke.(LED-lys?)
* Fjernlysassistent.
NOK 1200
* Pakeringssensorer F/B.
* Keyless Access.
* Tonede vinduer bak.
NOK 1600
* Ryggekamera.
* Varmepumpe (Som egentlig er noe tull i Norge da den virker > 7 grader - men til redusert pris er det OK.)
* Skinnseter
* Elektriske speil/ klappbare.
NOK 1200
* Ambient-belysning.
NOK 1600

Man måtte ta "alt-eller-ingenting" når det gjaldt valg av pakker.

VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA