Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Info om biler sett på veien før påske

Startet av Rasmus77, fredag 07. april 2017, klokken 21:53

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 06. mars 2017, klokken 20:13
Ny kampanje, mer utstyr og lavere pris, 259.000 kr med skinninteriør og serviceavtale. EGolf Exclusive Black Edition.

http://www.volkswagenforhandlere.no/Moller-Bil-Asker-Barum/Vare-kampanjer/gjor-et-kupp-pa-e-golf-black-edition/
Mer utstyr? Og uten vinterhjul. Samme tilbud som før tror jeg heller...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Pepsipepsi

Ser ut til å være samme utstyr men kr 10.000 lavere pris. Vinterhjul fulgte vel som oftest ikke med i den forrige kampanjen heller. Men sikkert mulig å prute seg til.

sap_2000

Kjøpte en kampanjebil til opphavet forrige uke.
Kampanjen var da 269' inkl 16" vinterhjul på alu og serviceavtale.
I den kampanjen var også ambiente belysning.

Slikt sett er vel dette et noe dårligere tilbud på papiret da vinterhjula var priset til 13 eller 14k om jeg husker rett.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

geear

I følge lokal Møller hadde de kjøpt 500 biler i utgangspunktet, så da har de solgt 350 på denne kampanjen siden begynnelsen av desember. Altså er det vel en fare for at de siste 150 varer litt mer enn 2-3 uker uten prisdumping.

Kjenner jeg blir litt irritert på hele kampanjen, ettersom det også bidrar til et dårlig bruktmarked for e-Golf.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

tutti

Sitat fra: gr på tirsdag 07. mars 2017, klokken 14:41
I følge lokal Møller hadde de kjøpt 500 biler i utgangspunktet, så da har de solgt 350 på denne kampanjen siden begynnelsen av desember. Altså er det vel en fare for at de siste 150 varer litt mer enn 2-3 uker uten prisdumping.

Kjenner jeg blir litt irritert på hele kampanjen, ettersom det også bidrar til et dårlig bruktmarked for e-Golf.
Det er 2 mill kjøretøy i Norge. Litt over 16000  er egolfer. Bruktmarkedet virket umettelig på billigere elbiler som bil nr. 2. Jeg tror ikke du har noe å frykte, heller tvert imot når de eneste egolfene etter sommeren koster godt over 300 k ferdig på vei.

Pepsipepsi

Enig med begge de to siste, ja klart kampanjen har innvirking på bruktprisene. Så nå er gunstig tid å kjøpe brukt E golf på. Men på sikt jevner det seg ut og E Golf kommer til å holde seg bra.

Oddaa

Det vil alltid komme oppgraderinger og nye modeller som påvirker bruktprisene. Bil er og blir tapsprosjekt. Dette nytter det ikke å tenke på. Fokuser på bruksverdi og tenk langsiktig, 4-5 år, så jevner det seg ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Rasmus77

Kjøpte ny e-golf Exclusive i går, utstyrspakke 1. Kr 265 000 inkl vinterdekk.

Min første el-bil. 8)

SteinarSun

Sitat fra: Rasmus77 på onsdag 08. mars 2017, klokken 12:27
Kjøpte ny e-golf Exclusive i går, utstyrspakke 1. Kr 265 000 inkl vinterdekk.

Min første el-bil. 8)
Gratulerer ,ikke noe dårlig valg :-)  :+1:
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Rasmus77

Skal hente den om et par uker, lurer på om jeg kommer meg hjem fra forhandler. :o

Ca 11,5 mil, antatt temperatur rundt 0. Gjennomsnittsfart vil nok ligge rundt 70-75. Kan dette gå?

Er lademuligheter på veien, burde vel ta meg et lite stopp. Kjipt å gå tom FØRSTE gang jeg kjører nybilen. :laugh:

gamer73

#25
Sitat fra: Rasmus77 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:40
Skal hente den om et par uker, lurer på om jeg kommer meg hjem fra forhandler. :o

Ca 11,5 mil, antatt temperatur rundt 0. Gjennomsnittsfart vil nok ligge rundt 70-75. Kan dette gå?

Er lademuligheter på veien, burde vel ta meg et lite stopp. Kjipt å gå tom FØRSTE gang jeg kjører nybilen. :laugh:

Det kommer litt ann på høydeforskjeller. Bilen bruker MYYE strøm opp bakker, og jeg tror ikke den får det igjen på vei ned i form av regenerering. Jeg har 12 mil tur retur bergen-kvamskogen, og jeg klarte IKKE tur-retur i ECO modus hele veien. Jeg måtte hurtiglade. MEN....dette er snakk om 500+ meter høydeforskjell og det er 2 ganger man må "klarte opp" fjell på veien, så absolutt ikke akkurat egnet for EL;) MEN...jeg måtte ikke lade mye. Jeg trengte 6 min på hurtiglading! Da kom jeg hjem akkurat når pilen var på RØD....tror 6 min lading fylte på "2 røde felt" strøm mengde, så man kan kanskje si at jeg trengte 1 fullt batteri og ett rødt felt for å klare turen bergen-kvamskogen (12 mil) tur retur

Er veien din 11.5 mil på noenlunde flat vei så kan det gå:)

geear

Sitat fra: Rasmus77 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:40
Skal hente den om et par uker, lurer på om jeg kommer meg hjem fra forhandler. :o

Ca 11,5 mil, antatt temperatur rundt 0. Gjennomsnittsfart vil nok ligge rundt 70-75. Kan dette gå?

Er lademuligheter på veien, burde vel ta meg et lite stopp. Kjipt å gå tom FØRSTE gang jeg kjører nybilen. :laugh:
Gratulerer!

Kjørte 100km i 2-3 grader her om dagen, snittfart ble vel 60km/t til slutt, men 3-4 mil var nok med 90 på cruise control. Eco ca. 70% av turen og normal resterende. Hadde 15-20km igjen da jeg parkerte. Mye vind, lite bakker, piggdekk. Bilen var også kald og ikke nyladet (men 100%) da jeg startet. Står bilen fulladet inne hos forhandler, og kanskje ikke piggdekk, så kan det fort gå godt, men du får vente med å teste aksellerasjonen til du er hjemme.. ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Rasmus77

Sitat fra: gamer73 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:49

Det kommer litt ann på høydeforskjeller. Bilen bruker MYYE strøm opp bakker, og jeg tror ikke den får det igjen på vei ned i form av regenerering. Jeg har 12 mil tur retur bergen-kvamskogen, og jeg klarte IKKE tur-retur i ECO modus hele veien. Jeg måtte hurtiglade. MEN....dette er snakk om 500+ meter høydeforskjell og det er 2 ganger man må "klarte opp" fjell på veien, så absolutt ikke akkurat egnet for EL;) MEN...jeg måtte ikke lade mye. Jeg trengte 6 min på hurtiglading! Da kom jeg hjem akkurat når pilen var på RØD....tror 6 min lading fylte på "2 røde felt" strøm mengde, så man kan kanskje si at jeg trengte 1 fullt batteri og ett rødt felt for å klare turen bergen-kvamskogen (12 mil) tur retur

Er veien din 11.5 mil på noenlunde flat vei så kan det gå:)

Er litt opp og ned, tror det blir lading, for sikkerhets skyld. Dumt å ødelegge jomfruturen med å måtte ringe tauebil.

Dumt spm kanskje, men følger det med TO kabler til bilen? Og den ene skal benyttes til hurtiglading? Er helt naken på dette med el-bil.   :-[

Rasmus77

Sitat fra: gr på onsdag 08. mars 2017, klokken 15:17

Gratulerer!

Kjørte 100km i 2-3 grader her om dagen, snittfart ble vel 60km/t til slutt, men 3-4 mil var nok med 90 på cruise control. Eco ca. 70% av turen og normal resterende. Hadde 15-20km igjen da jeg parkerte. Mye vind, lite bakker, piggdekk. Bilen var også kald og ikke nyladet (men 100%) da jeg startet. Står bilen fulladet inne hos forhandler, og kanskje ikke piggdekk, så kan det fort gå godt, men du får vente med å teste aksellerasjonen til du er hjemme.. ;)

Takk takk.

Det blir med Hakka 8 pigg, sånn for å ødelegge stillheten i en elbil, dessverre. Ble nedstemt i familieråd. Forsåvidt greit egentlig, har opplevd å stå bom fast på nesten slett vei med speil-is med Passat 4-Motion på piggfritt. For hver gang jeg prøvde å ta løs skled jeg mer og mer mot et jerngjerde. Veien helte den ene veien med noen få grader. Redningen ble en nabo med sand. Syk opplevelse, kjøpte pigg dagen etter. ;D

ReneM

Sitat fra: Rasmus77 på onsdag 08. mars 2017, klokken 15:21
Sitat fra: gamer73 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:49

Det kommer litt ann på høydeforskjeller. Bilen bruker MYYE strøm opp bakker, og jeg tror ikke den får det igjen på vei ned i form av regenerering. Jeg har 12 mil tur retur bergen-kvamskogen, og jeg klarte IKKE tur-retur i ECO modus hele veien. Jeg måtte hurtiglade. MEN....dette er snakk om 500+ meter høydeforskjell og det er 2 ganger man må "klarte opp" fjell på veien, så absolutt ikke akkurat egnet for EL;) MEN...jeg måtte ikke lade mye. Jeg trengte 6 min på hurtiglading! Da kom jeg hjem akkurat når pilen var på RØD....tror 6 min lading fylte på "2 røde felt" strøm mengde, så man kan kanskje si at jeg trengte 1 fullt batteri og ett rødt felt for å klare turen bergen-kvamskogen (12 mil) tur retur

Er veien din 11.5 mil på noenlunde flat vei så kan det gå:)

Er litt opp og ned, tror det blir lading, for sikkerhets skyld. Dumt å ødelegge jomfruturen med å måtte ringe tauebil.

Dumt spm kanskje, men følger det med TO kabler til bilen? Og den ene skal benyttes til hurtiglading? Er helt naken på dette med el-bil.   :-[

Det følger med 2 kabler ja. Men ingen til hurtiglading ;) en Hurtiglader har alltid en integrert kabel.

Du får 1 kabel til normal lading (type 2 3,6kW). Og 1 med innebygd controller som fu kan bruke på normal stikkontakt med 2 kW ladeeffekt.

Ladetid gjennom stikkontakt: ca 11 timer
Ladetid med type 2 kabel: ca 6-7 timer
Ladetid med Hurtiglader (CSS): 30 minutter til 80% og 1 time til fulladet)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA