Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Oddaa, fredag 07. april 2017, klokken 14:44

« forrige - neste »

Oddaa

Har hatt e-Golf en uke nå, men får ikke Car-Net appen til å virke som den skal. Det eneste som synkroniserer seg er dører/lys, rekkevidde og parkeringsposisjon. Jeg får f eks ikke opp kjøredata, jeg kan ikke starte lading, forvarming eller sette avgangstider.

Forhandler sier at det er problemer med en server som forårsaker problemet. Så derfor: Virker Car-Net som det skal hos dere? I så fall, noen tips som kan løse problemet mitt?
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

oysts

Veldig lite problemer for tiden. Alt fungerer som det skal.

Hadde en periode på 2 dager der den ikke fungerte skikkelig i januar. Ellers helt topp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Måtte resette kommunikasjonsenheten (ta strømmen) i bilen her for en måneds tid siden, for da virket ingenting, men etterpå har det fungert fint. Appen ga beskjed som om ting virket, men alle data var gamle og ingenting oppdaterte seg. Etter å ha tatt sikringen så har det fungert bra igjen. Syns fortsatt at det er unødvendig treghet i oppdatering av så enkle data som vi snakker om her, og start/stopp lading/klima, men alt foregår vel via en treg mobilløsning, så det må en kanskje bare finne seg i enn så lenge.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ReneM

Her har det fungert glimrende siden nyttår. Oppdatering er litt treg men det fungerer som det skal! Kanskje du må resette slik Gr har foreslått.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

SteinarSun

Sitat fra: Oddaa på torsdag 02. februar 2017, klokken 08:53
Har hatt e-Golf en uke nå, men får ikke Car-Net appen til å virke som den skal. Det eneste som synkroniserer seg er dører/lys, rekkevidde og parkeringsposisjon. Jeg får f eks ikke opp kjøredata, jeg kan ikke starte lading, forvarming eller sette avgangstider.

Forhandler sier at det er problemer med en server som forårsaker problemet. Så derfor: Virker Car-Net som det skal hos dere? I så fall, noen tips som kan løse problemet mitt?
Har akkurat samme problem som deg. eGolfen jeg byttet inn (2014) hadde ikke trøbbel siden flyttingen av servere i høst. Den nye mangler kontakt med de fleste funksjonene bortsett fra status
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Oddaa

Sitat fra: ReneM på torsdag 02. februar 2017, klokken 12:56
Her har det fungert glimrende siden nyttår. Oppdatering er litt treg men det fungerer som det skal! Kanskje du må resette slik Gr har foreslått.
Og da snakker vi om å ta sikring nr 12 eller noe sånt?

2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Oddaa

Sitat fra: Oddaa på torsdag 02. februar 2017, klokken 17:55
Sitat fra: ReneM på torsdag 02. februar 2017, klokken 12:56
Og da snakker vi om å ta sikring nr 12 eller noe sånt?

Svarer meg selv her, koblet fra 12V batteriet til slutt, fikk opp noe mer info i appen, men stort sett bare "tull". Altså ikke oppdaterte data og kjøredata mangler fortsatt...

2017 e-Golf
2016 XC90 T8

geear

Sikring 17, og den må være ute lenger enn bare noen sekunder. Første gang jeg hadde min ute bare sånn 10-15 sekunder så var det ingen forandring, etter 3-4 minutter ute var alt i orden igjen, for første gang på 1,5 uke - og Møller hadde ingen peiling og hadde sendt saken til Tyskland.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24353.msg411789.html#msg411789
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Oddaa

Sitat fra: gr på fredag 03. februar 2017, klokken 12:45
Sikring 17, og den må være ute lenger enn bare noen sekunder. Første gang jeg hadde min ute bare sånn 10-15 sekunder så var det ingen forandring, etter 3-4 minutter ute var alt i orden igjen, for første gang på 1,5 uke - og Møller hadde ingen peiling og hadde sendt saken til Tyskland.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24353.msg411789.html#msg411789

Fant tråden og tok denne sikringen i går. Det var ikke noe hjelp i. Koblet deretter fra 12V batteriet. Ved tilkobling skjedde det faktisk noe og data ble synkronisert (+ en bråte med feilmeldinger i dashbordet). Men etter dette har jeg ikke lyktes i å få kontakt med bilen igjen. Har vært innom forhandleren, der var det ingen hjelp å få. Prøvde så Møller kundeservice, men der er det stengt.

Tenker å prøve å koble fra en gang til i kveld og se hva som skjer da.
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

LJS

Jeg hadde nøyaktig samme problem med en nå 3 dager gammel e-golf. Jeg tok ut sikringen (17) og hadde den ute i ca 5 munutter. Satt den inn og ventet. Ikke noe skjedde.
Snakket med Møller og de sa det var noe gale med en server og at jeg måtte vente noen dager.
Så jeg ventet 1 dag og fant ut at jeg skulle forsøke sikringtrikset en gang til, da klarte jeg å miste sikringen så strømmen var borte en god del lengre en 5 minutter (sikkert 20) satt den på plass igjen og alt begynte å virke som det skulle etter en stund (1 time kanskje?)
Og nå dagen etter så fungerer det fortsatt, bortsett fra Kjøredata, men har heller ikke kjørt noe etter det begynte å virke så det kan ha en sammenheng.

Oddaa

Det begynte plutselig å virke her hos meg. Alt er i orden nå. Satser på at det forblir sånn.

2017 e-Golf
2016 XC90 T8

atrus

Oppdaget at CarNet ikke hadde funket på en god stund. Tok ut sikringen, ventet fem minutter, og satt den inn igjen. Da begynte CarNet å funke. Men i løpet av kvelden, har bilen "ramlet" ut av CarNet igjen. Utrolig iriterende. Vi kan jo ikke holde på å ta ut sikringen hele tiden.

Loth

Prøvetiden min gikk 'plutselig' ut (trodde den varte i 2 eller 3 år, men det var tydeligvis bare 1), uten at jeg fikk noe varsel på forhånd. Synes det kunne ha vært greit, siden det tydeligvis ikke går umiddelbart å fornye, men nok om det.

Valgte etter en rask vurdering å bestille abonnement. Det gikk 1- 2 dager før jeg igjen fikk logget på app uten noe feilmelding om utløpt abonnement. Men det var kun et par ting som fungerte, som parkeringsposisjon og gjenværende rekkevidde. Tenkte at det løsner nok etterhvert. Det gikk 5 dager, så sendte jeg en e-post til møller og forklarte saken. Fikk da etterhvert en tilbakemelding der det var 'sakset' ut noen generelle spørsmål og svar rundt problemer med tjenesten og ikke noe direkte svar på min sak. Osv. Svarte på den, og ny purring etter enda noen dager.

Så fant jeg 'plutselig' denne tråden. Nappet i går ut sikring nr. 17, og lot den være ute i ca. 30 min. for å være sikker. Etter at jeg satte den tilbake, og sjekket appen etter bare noen minutter, så var ting på plass!

Synes jo at det er litt dårlig at møller ikke har teknikere som tar seg av eller blir spurt om råd fra kundeservice ved slike henvendelser. Etter alle problemene som har vært med tjenesten så burde det jo være noen 'eksperter', eller i alle fall noen med feilsøking-erfaring skulle jeg tro. For jeg lurer jo på hvor lang tid det har tatt før jeg har fått noe løsning på problemet dersom det ikke hadde vært for dette forumet.

Kan legge til at jeg fikk et nytt svar rett etter at jeg fikk det til å fungere, med beskjed om at saken blir videresendt til Car-Net Tyskland. Ga da tilbakemelding på at jeg hadde fått det til å fungere ved å ta ut sikring, og henviste til dette forumet. Men de må jo uansett finne ut hva som forårsaker problemet.

Takker for løsning i alle fall  :+1:

Chivas

Sitat fra: Loth på torsdag 16. februar 2017, klokken 09:14

Synes jo at det er litt dårlig at møller ikke har teknikere som tar seg av eller blir spurt om råd fra kundeservice ved slike henvendelser. Etter alle problemene som har vært med tjenesten så burde det jo være noen 'eksperter', eller i alle fall noen med feilsøking-erfaring skulle jeg tro. For jeg lurer jo på hvor lang tid det har tatt før jeg har fått noe løsning på problemet dersom det ikke hadde vært for dette forumet.

Så lenge holdningen i Møller er "det har vi aldri hørt om før" uansett hvilke problemer man måtte oppleve, tviler jeg på at man har så mange alternativer enn dette/disse forumene i overskuelig fremtid :D

Televims

Fikk også beskjed etter 1 år at det var utgått, betalte og de satte det idrift igjen etter et Par dager.
Etter det var det mange funksjoner som ikke virket, sendte mail og fikk beskjed at de så at det var feil med backend systemet på min bil og om jeg kunne stikke innom å få det restartet, sendte ny mail og da var det en som sendte saken til fabrikken og da begynte det å fungere igjen !
Det jeg hadde betalt for 1 år kunne jeg bare ta med til Møller så skulle de betale tilbake beløpet.
De har også forlenget tiden med 2 år !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA