Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Åpning av ladegarasjen på Festningen ser ut til å nærme seg

Startet av magnemann, fredag 07. april 2017, klokken 00:08

« forrige - neste »

magnemann

Hei igjen.
Prøve å finne ut av hva VIN på min bil betyr,
feks på http://en.vindecoder.pl/
Får opp at "Check digit not valid".
Kan det være noe muffens her?

Gidder noen hjelpe meg å se på SJNFAAZE0U6035854 og forklare hva de forskjellige bokstavene betyr?
Takk. :)
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

kaiat

Har du VIN fra vognkort eller bilen? Av og til hender det at vedkommende som fylte ut vognkortet, skriver et siffer feil, f.eks. "0" blir til "O" og omvendt. Leste du av vognkortet og fikk feil VIN, sjekker du hva som står på VIN-plata i bilen.

magnemann

Sitat fra: kaiat på onsdag 01. februar 2017, klokken 15:41
Har du VIN fra vognkort eller bilen? Av og til hender det at vedkommende som fylte ut vognkortet, skriver et siffer feil, f.eks. "0" blir til "O" og omvendt. Leste du av vognkortet og fikk feil VIN, sjekker du hva som står på VIN-plata i bilen.

VIN var fra vognkort. Ja, det er visst ikke tillatt med bokstavene O eller I i VIN av fare for å forveksle med tallene 0 og 1.

Sjekket i bilen nå. fant VIN i frontrute og ute mellom dørene på passasjerside. Begge har samme VIN som vognkort. Se bildene.
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

LeafPendler

#3
Legg inn: http://en.vindecoder.pl/SJNFAAZE0U6035854

i nettleseren.

Det hjelper.  :)

magnemann

Sitat fra: LeafPendler på onsdag 01. februar 2017, klokken 16:53Legg inn: http://en.vindecoder.pl/SJNFAAZE0U6035854 i nettleseren. Det hjelper.  :)

Hjelper ikke så mye.
SJN betyr at bilen er produsert i UK. Og 035854 er serienr. Men hvordan leser man ut modell, årstall og evt annet? Og jeg liker fremdeles ikke at det står "Check digit not valid".

http://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/SJNFAAZE0U6035854 står det at VIN tilhører en Nissan Almera 2014, som selvsagt er feil.

Fint om noen kan bekrefte at VIN er ok og ikke fake. (Jo eldre jeg blir jo mer misteksom blir jeg. :)  )
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

sjossang

SJN = Sunderland (Nissans fabrikk)
FAA = ModelID
ZE0 = Leaf
U6035854 = serienummer (usikker på om U'en er en del av serienummeret eller om det betyr noe annet)

Fortalt meg av tekniker :)

VIN er ikke så veldig interessant, men Model-koden du får i tillegg er mer interessant. Din kode er: FSDALD9ZE0BGBF--FE, og den forteller mer om type bil, motor, akslinger, ratt (høyre/venstre), gir, ombordlader, marked, utstyrsstandard og sånt.

Bilen din er kanskje en Accenta? Uansett en europeisk modell, produsert september 2015.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

magnemann

Sitat fra: sjossang på torsdag 02. februar 2017, klokken 12:30
SJN = Sunderland (Nissans fabrikk)
FAA = ModelID
ZE0 = Leaf
U6035854 = serienummer (usikker på om U'en er en del av serienummeret eller om det betyr noe annet)

Fortalt meg av tekniker :)

VIN er ikke så veldig interessant, men Model-koden du får i tillegg er mer interessant. Din kode er: FSDALD9ZE0BGBF--FE, og den forteller mer om type bil, motor, akslinger, ratt (høyre/venstre), gir, ombordlader, marked, utstyrsstandard og sånt.

Bilen din er kanskje en Accenta? Uansett en europeisk modell, produsert september 2015.

Tusen takk for svar!
Det er en acenta, ja. Første gang registrert i følge vognkortet 2015-09-29. Hvordan kunne du se at den var produsert i sep2015?
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

sjossang

Var det han fikk opp når han slo opp i Nissans service-system :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

magnemann

Sitat fra: sjossang på torsdag 02. februar 2017, klokken 14:24
Var det han fikk opp når han slo opp i Nissans service-system :)
Ok [emoji3]

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA