Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av kammiz, torsdag 06. april 2017, klokken 17:37

« forrige - neste »

bno

Det er jeg enig  i det og har savnet oppvarmet ratt i våre VW biler. Ja for E-Up har liten kapasitet.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut3448

Dinside sin test er ferdig. Terningkast 6
www.dinside.no/motor/opel-ampera-e-innfrir-til-fulle

Hansi

SitatBeklager - vi finner ikke siden du spør etter.
Lenken kan være feil, eller artikkelen kan være fjernet.
Kanskje en av disse kan være interessant i stedet?

http://www.dinside.no/motor/opel-ampera-e-innfrir-til-fulle/66931394
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

knut3448

Den sluttet jammen å fungere. Takk for riktig link.

Øyvind.h

Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

knut.aulie

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]
Ikke i år i hvert fall :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

S4e

Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]

Det er jo helt unikt hva Tesla har fått til... Så mange bestilt basert på minimum av informasjon om bilen, om prisen (d.v.s. hva tilvalg vil koste) og stor usikkerhet når bilen kommer (hvilken produksjonskapasitet klarer de).

Uansett om en ender opp med å kjøpe en Tesla eller ei, så er jeg en stor beundrer av hvordan de har skapt den revolusjonen vi nå er vitne til i bilbransjen!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: S4e på fredag 03. februar 2017, klokken 17:42
Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]

Det er jo helt unikt hva Tesla har fått til... Så mange bestilt basert på minimum av informasjon om bilen, om prisen (d.v.s. hva tilvalg vil koste) og stor usikkerhet når bilen kommer (hvilken produksjonskapasitet klarer de).

Uansett om en ender opp med å kjøpe en Tesla eller ei, så er jeg en stor beundrer av hvordan de har skapt den revolusjonen vi nå er vitne til i bilbransjen!
Det er jeg veldig enig i.

Og det er uten å reklamere på vanlig vis.

Stigzy

Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 17:55
Sitat fra: S4e på fredag 03. februar 2017, klokken 17:42
Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]

Det er jo helt unikt hva Tesla har fått til... Så mange bestilt basert på minimum av informasjon om bilen, om prisen (d.v.s. hva tilvalg vil koste) og stor usikkerhet når bilen kommer (hvilken produksjonskapasitet klarer de).

Uansett om en ender opp med å kjøpe en Tesla eller ei, så er jeg en stor beundrer av hvordan de har skapt den revolusjonen vi nå er vitne til i bilbransjen!
Det er jeg veldig enig i.

Og det er uten å reklamere på vanlig vis.

Ville ikke brukt ordet bestilt egentlig, mere reservert ;) Vi snakker nok om en god del kanselleringer når mer info kommer om selve TM3 eller konkurrenter med nye biler som stiller opp mot TM3 :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

S4e

Sitat fra: Stigzy på fredag 03. februar 2017, klokken 18:00
Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 17:55
Sitat fra: S4e på fredag 03. februar 2017, klokken 17:42
Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. februar 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. februar 2017, klokken 14:11
Lurer på hvor mange de kunne solgt om de faktisk hadde levert bilen i stort antall?
Ikke 373 000 i hvertfall [emoji1]

Det er jo helt unikt hva Tesla har fått til... Så mange bestilt basert på minimum av informasjon om bilen, om prisen (d.v.s. hva tilvalg vil koste) og stor usikkerhet når bilen kommer (hvilken produksjonskapasitet klarer de).

Uansett om en ender opp med å kjøpe en Tesla eller ei, så er jeg en stor beundrer av hvordan de har skapt den revolusjonen vi nå er vitne til i bilbransjen!
Det er jeg veldig enig i.

Og det er uten å reklamere på vanlig vis.

Ville ikke brukt ordet bestilt egentlig, mere reservert ;) Vi snakker nok om en god del kanselleringer når mer info kommer om selve TM3 eller konkurrenter med nye biler som stiller opp mot TM3 :)

Ja, men dog med å låne 10.000,- til Tesla. Så kundene har jo langt på vei bestemt seg. Men som du sier kan en hoppe av.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Tom E.

Los Angeles resident Glenn Williams was able to squeeze out 300 miles with some leftover charge in the battery doing what could be considered normal driving in and around Los Angeles including 100 miles of freeway driving.

Espen Hugaas Andersen

Det er nok ikke umulig. Jeg har laget ett regneark for rekkevidde som dere kanskje vil syns er interessant. :)

Ideelle forhold:


På vinteren, med snø, motvind, varme på, fire personer + bagasje, høydeøkning, kupert terreng, dårligere dekk, noen stopp:
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut3448

#58
Fine tall/grafer. Tøffe vinterforhold  (:

Er det noen grunn til å anta at TM3 får netto batterikapasitet lik modellnummer? Er ikke 52,6 og 72,6kWh mer realistisk?

A-e oppgis vel til 1625kg? Men det betyr vel ikke så mye. Er forbruk til varme litt lavt for A-e og Tesla? Ellers ser det ut til at netto batterikapasitet er minst 62kWh, antakelig mer.
http://gm-volt.com/forum#/topics/276041?page=1&_k=ftbzlk

Interessant å se at  Tesla tjener mest på å øke farta i lav hastighet.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut7 på fredag 17. februar 2017, klokken 18:34Fine tall/grafer. Tøffe vinterforhold  (:

Er det noen grunn til å anta at TM3 får netto batterikapasitet lik modellnummer? Er ikke 52,6 og 72,6kWh mer realistisk?
Vi vet ennå ikke hvilke modellnummer de får, dette kan være tall for "60" kWh Model 3 og "80" kWh Model 3. Jeg har tenkt til å oppdatere nærmere når mer informasjon kommer ut.

Sitat fra: knut7 på fredag 17. februar 2017, klokken 18:34A-e oppgis vel til 1625kg? Men det betyr vel ikke så mye.
Kan være forskjellen på Bolt og Ampera-e. Husker ikke helt hvor jeg fant tallet.

Sitat fra: knut7 på fredag 17. februar 2017, klokken 18:34Er forbruk til varme litt lavt for A-e og Tesla?
Kanskje - det er litt vanskelig å si helt sikkert. Både Tesla og Ampera-e benytter seg vel av spillvarme fra motor og batteri, og jeg tenker det går i all hovedsak opp i opp med varmepumpe. Men det er sikkert mulig å finne enda bedre tall.

Sitat fra: knut7 på fredag 17. februar 2017, klokken 18:34Ellers ser det ut til at netto batterikapasitet er 62kWh eller mer.
http://gm-volt.com/forum#/topics/276041?page=1&_k=ftbzlk
Jeg blir bare ført til hovedsiden. Kan du fortelle meg hvor jeg finner det?

Sitat fra: knut7 på fredag 17. februar 2017, klokken 18:34Interessant å se at  Tesla tjener mest på å øke farta i lav hastighet.
Det har med det det konstante tapet "ancillary losses". Jeg regner med at dette vil være høyere pga ting som f.eks Nvidia PX2 datamaskinen. Når man har ett høyt standbytap bør man kjøre fortere. Samme med varme. Jo lengre man er ute i kulda jo mer taper man.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA