Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Frodebo, tirsdag 04. april 2017, klokken 21:22

« forrige - neste »

Øyvind.h

I januar eller februar svarte sjefen sjøl at AP1 også skulle få nye oppdateringer. I teorien kan AP1 løftes kraftig basert på sw-justeringer og bruk av både AP1 og AP2 læring.

I praksis er jeg usikker da det fremste som to forskjellige løsninger. Da skulle det ikke forundre meg om Tesla dropper å gjøre mye mer med AP1
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

o.b.lix

Tror det er svært mange ap2 biler som må ha manuell kalibrering. Jeg skal inn med min over helgen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ChrML

Elon har sagt at AP1 fortsatt skal bli bedre. Jeg tviler på at det vil bli gjort vesentlige forbedringer på AP1.

For det første har AP2 fortsatt store utfordringer i tillegg til Self-Driving lovnader som krever fult fokus i minst 2 år til.

For det andre kan jeg ikke skjønne annet enn at det må bli mye kode-fragmentering fra AP1, og at lite kode kan flyttes tilbake. Og samtidig få nok tid til å teste konsekvensene av det godt.

SinusX

Ute og kjørte i kveld med CC. Nervøst, rykkete og nedbremsinger uten klar grunn eller årsak. Særlig i tuneller er det en lang vei å gå ennå. Kommer fortsatt til å prøve, men synes egentlig at cruise control med AP2/8.1 er stressende å kjøre med. Håper på snarlige oppdateringer.

sigurdi

Var på D eventen høsten 14 der AP ble demonstrert, skulle komme til Jul.
Gikk et år før den kom og nesten 6 måneder til før den var bra.
Dette var med MobileEye sin hardware og database på mye.
Tesla bomma nok kraftig da de trodde at deler av database kunne benyttes på AP2.
Hadde de fått lov hadde nok AP2 vært mye bedre en den nå ær.
Bare det å bygge opp skilt database world wide er en stor og tidkrevende jobb.
Så hadde ingen forventninger om at AP2 kommer til å være bedre en AP1 på under 6-10 månede.
Men håper på sommer da det er mest aktuellt for min del, om jeg savnet set veldig på langkjøring Øst/Vest/Øst for en uke siden
1200km uten AP vs 700 av 1200 med AP1 er stor forskjell.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

morpheos

Sitter og krysser av og krysser bort igjen "Kjøre selv" funksjonaliteten på bestillingen min. Gitt dagens rente på bestillingen så er det jo latterlig lite penger, men mange bekker små. Er forskjellen nå at den kan parkere selv, også kommer resten av funksjonaliteten på sikt?

o.b.lix

Sitat fra: morpheos på tirsdag 13. juni 2017, klokken 08:50
Sitter og krysser av og krysser bort igjen "Kjøre selv" funksjonaliteten på bestillingen min.

Ingen forskjell enda. Kommer om ca to år (Elon Musk sier 3-6 teslamåneder).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Ufattelig uforutsigbart. Det eneste som er sikkert er at ting har tatt lengre tid enn Tesla har gitt inntrykk av til kundene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA