Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Frodebo, tirsdag 04. april 2017, klokken 21:22

« forrige - neste »

Bjoris

8.1 er vel ute i US, men har ikke sette noe annet enn litt mee AP og Beata summon
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

noGas

Jeg har fått 8.1 - Kjørte akkurat 5 mil på E18 med AP2, funker bedre enn de tidligste utgavene AP1, men ikke on pair enda.

Bjoris

#17
Da er bilen hentet og står nå til montering av dashkamera. På veien dit så jeg at det ikke var antydning til AP, heller ikke noe valg i menyen for AP så lurer litt på om dette kommer eller om det mangler noe, hadde hentet å ha grå symboler, men er det ikke noe! Skjer helle ikke noe om jeg drar i hendelen hverken en eller to ganger...

Ser at jeg allerede har fått SW update som ligger klar... DS sa ikke noe om dette...

Jeg vet en må vente på kalibrering!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Dvergen196

Sitat fra: bjoris på torsdag 30. mars 2017, klokken 13:19
Da er bilen hentet og står nå til montering av dashkamera. På veien dit så jeg at det ikke var antydning til AP, heller ikke noe valg i menyen for AP så lurer litt på om dette kommer eller om det mangler noe, hadde hentet å ha grå symboler, men er det ikke noe! Skjer helle ikke noe om jeg drar i hendelen hverken en eller to ganger...

Ser at jeg allerede har fått SW update som ligger klar... DS sa ikke noe om dette...

Jeg vet en må vente på kalibrering!

Jeg har samme issue men jeg får opp feilmeldingen "Cruise Control Disabled" når jeg prøver å aktivere cruise (kjørt ca 700km), Tesla har sett på det uten å finne en årsak (var ikke noe åpenbare feil). Inn på feilsøking 7/4 så håper de finner ut av det siden jeg er godt vant fra AP1.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Bjoris

Verksted eier har hatt to stk X og det er normalt sier han at hele menyen mangler så antar det ordner seg om noen dager...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

FiBa


o.b.lix

#21
Lagt inn 8.1 i X med ap2:

Nå virker autopilot over 50 km/t men kun på motorvei

Regnsensor/lyssensor virker fortsatt ikke.

Redigert: motorvei og motorvei, det er tilfeldig hva som regnes som motorvei. Med andre ord svært mange plasser ap ikke virker, også 4-felts veier.

Forøvrig er det ingen forskjell i ap og tacc før og etter 8.1, like nervøs og rykkete med ekstremt mange "false positive" oppbremsinger. Ser ikke forskjell på rekkverk og biler.

Savner litt ap1-bilen nå...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Ap1 kan dimme opp og ned fjernlys automatisk, samme med skjermen. Og viske når ruten blir våt automatisk.

Ap2 kan ikke det enda, mangler i software. Her må det skje manuelt.

Mitt problem er at jeg har vendt meg til det i model S i løpet av de to årene jeg brukte den, så nå savner jeg det virkelig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Frodebo

Jeg har vært veldig tålmodig mht. AP2-funksjonaliteten fram til nå. I november ble det sagt at oppdatering ville komme før jul, deretter at den ville komme ila. januar. Så har ukene (og månedene) gått. OK, jeg forstår at man må ta steg for steg mht. autostyring, men at vi nå med 8.1 enda ikke har fått verken autolys eller regnsensor synes jeg ikke er bra - det er tross alt funksjoner man har betalt for, som det ikke er gjort noen reservasjoner for fra Tesla sin side i konfigurator og salgskontrakt og som man da også både må kunne forvente og kreve er funksjonell fra levering av bilen.

Liker ikke denne tendensen helt - tidligere har vi fått nye funksjoner med utgangspunkt i den bilen man har kjøpt og med utgangspunkt i den konfigurasjonen bilen hadde ved kjøpstidspunktet, nå avtaler og betaler man først. Deretter kommer disse funksjonene etter hvert, uvisst når.

Vet ikke helt om jeg synes dette er greit. Flere synspunkter?

Frode
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Bjoris

Det er ikke greit, det har blitt litt for enkelt å overselge ting for Tesla og vi fansen godtar det!

Nå ha jeg nettopp fått bilen og har mye annet å glede meg over uansett, men det er jo skuffende å lese at AP2.0 enda ikke er på høyde med AP1.0 i 8.1.

Har Tesla hevdet at AP faktisk er på høyden? Det er jo ikke helt enkelt å være sikker, selv om AP1.0 er bedre på akkurat en situasjon så kan jo AP2.0 være bedre andre steder...


I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

o.b.lix

Ap1 tok 1 år fra lansering til det var tilgjengelig, så at det bare går et halvt år på ap2 må være bra.

Eneste problemet er at denne gangen har i alle fall jeg blitt vandt til ap1 og dermed savner den...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Mtp. hoppene som har kommet den senere tid tror jeg nok AP2 kommer opp på AP1 nivå innen sommeren. Og passerer AP1 i løpet av året. Det går faktisk fortere enn jeg forventet for noen måneder siden.

Self driving tipper jeg et et par år unna, men den pakken er tydelig markert med diverse forbehold, så der har man lite å hente. Tesla surfet nok godt på Mobileye i starten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Zneip

Jeg tror mange glemmer at den teknologien Tesla prøver å overgå kommer fra et firma (Mobileeye) som utelukkende har drevet med "advanced driver assistance systems" siden 1999. Ingen tvil om at Mobileeye var det beste Tesla kunne velge på det tidspunktet AP1 ble lansert, og kanskje var det nettop Tesla som burde kjøpt dette selskapet, og ikke Intel??

Nå skal altså Tesla lage noe som er bedre enn Mobileeye har klart på 18 år i løpet av et meget kort tid? Beklager, men denne så mange komme. De startet å putte AP2.0 inn i biler kun et par uker etter at min X ble produsert. Jeg gikk en runde med meg selv i forhold til om jeg skulle avbestille og rebestille, men kom fram til at AP1.0 har alt jeg ønsker meg pr. i dag. Angrer ikke på den avgjørelsen nå.

Det at Tesla alltid er overoptimistiske når det gjelder tid bør ikke overraske mange som har vært med på dette herlige sirkuset en stund  ;D
Nord Trøndelag | X90D

turfsurf

Nåja, Mobileeye var bare en del av AP1. De hadde ingen ting med radar eller ultrasoniske sensorer å gjøre, og heller ikke styringen av bilen. Vi har en bil nå som kun har kamera med software fra Mobileeye, og det er langt fra så anvendelig som AP1.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA